Stora Anime-tråden
Lite oväntat finns en animé-rulle på Svtplay just nu. "Weathering with you". Helt ok. Vackert animerad. Smågullig men lite krystad intrig. Mest skoj att SVT plockar in animerat!
Testade såsen nu, påminner om en svagt smakande ketchup, jag är inte jätte imponerad tyvärr.
Haha näe, inte så gott faktiskt! Det är ju typ ketchup utblandat med ostronsås va? Gjorde ”egen” hemma någon gång när vi skulle ha det till nåt. Tror vi slängde vi flaskan vi hade i kylen, den användes aldrig…
Haha näe, inte så gott faktiskt! Det är ju typ ketchup utblandat med ostronsås va? Gjorde ”egen” hemma någon gång när vi skulle ha det till nåt. Tror vi slängde vi flaskan vi hade i kylen, den användes aldrig…
Ketchup, socker, ostronsås och Worcestershire sås.
Är inte en allmän dipsås utan specifikt till Tonkatsu (friterad fläskkotlett).
Ahh, det var faktiskt det vi använde det till. Fast kommer ihåg det som att jag skippade sockret och ersatte Worcestersås med nåt vegoalternativ.
Vill minnas att min sambo hade det till okonomiyaki också, men det var kanske inte riktigt så. Jag förstod nu när jag googlade att det är en annan sås, fast det lät väldigt snarlikt men jag minns det smakmässigt som samma sak.
Ahh, det var faktiskt det vi använde det till. Fast kommer ihåg det som att jag skippade sockret och ersatte Worcestersås med nåt vegoalternativ.
Vill minnas att min sambo hade det till okonomiyaki också, men det var kanske inte riktigt så. Jag förstod nu när jag googlade att det är en annan sås, fast det lät väldigt snarlikt men jag minns det smakmässigt som samma sak.
Jao, åt den idag till lunch med Stekt fläskkotlett, funkade bättre än till kinamaten jag hade över igår!
Ger upp!
Orkar inte se klart Is It Wrong To Try To Pick Up Girls In A Dungeon säsong 3.
Serien blev bara meh efter första säsongen.
Sen gjorde serien en 180 med det nakna i säsong 3, från att ha varit naket i varje avsnitt till att inte ha något alls känns jättekonstigt.
Skulle jag sätta ett numeriskt värde på säsongerna så:
Säsong 1 6/10
Säsong 2 4/10
Säsong 3 5/10
-
Vill tacka er som rekommenderade Blue box, skall inte säga att jag älskar den men tycker den är värd att kolla på nu när jag sett 8 avsnitt.
Är dock en sak jag stör mig på, serien är för "steril", utanför skolan och hemmet så har världen inga bakgrunds karaktärer och ändå är det en hel del utescener där det borde vara karaktärer i bakgrunden.
Sen behöver vi verkligen 25 avsnitt av den, känns som en historia som kunde berättas i 12.
OPn för serien är grym:
Är ORB värt att se?
Såg första avsnittet och det va snyggt men fastande inte direkt.
Såg att den ligger på 8.3 på IMDB, vad tycker ni?
Har följt den från start. Helt okej serie, men ganska seg och förutsägbar till och från.
Har följt den från start. Helt okej serie, men ganska seg och förutsägbar till och från.
Sett några avsnitt till nu, kommer fortsätta kolla på den med då den är så snyggt animerad.
Stilen på serien påminner om Attack on Titan, vilket inte är ett minus direkt
Sitter och väntar på att alla serier jag är sugen på ska bli klar med sina säsonger så man kan dra marathon, har kollat en helt del donghua medans jag väntar. Väntar på Re:Zero, Orb, Shangri-La och DanMachi.
- Soul Land
- Battle Through the Heavens
- A Will Eternal
- Perfect World
- King's Avatar
- The Master of Diabolism
Har kollat på de donghua serierna nu och Soul Land, BTTH och The Master of Diabolism är väldigt bra, resten ganska meh och lite röriga, någon som har rekommendationer som liknar Soul Land, BTTH och The Master of Diabolism som inte är så röriga?
Jag tycker bara serien blir bättre, säsong 4 är min favorit än så länge, väntar på att säsong 5 ska bli klar.
Sett ett par av avsnitten av Beheneko nu och ja som du gissade förra året så förutom de mer avklädda scenerna så är det verkligen en medioker anime ^^
https://i1.wp.com/worldfansub.xyz/wp-content/uploads/2025/01/...
Tittade också lite på Beheneko för det såg ut som det kunde vara ett lite intressant tidsfördriv. Serien tog en helt annan riktning än jag hade väntat. Trodde det skulle vara något åt äventyrshållet och inte åt Interspecies Reviewers eller Peter Grill hållet...

Blev färdig med säsong 3 av Mob Psycho 100 igår. Väldigt nöjd med serien överlag. Bra blandning av galen action och high-school drama med en väldigt osäker kille som möter tonårens utmaningar.
9/10!
Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzU3NDM4ZjgtY2UyMi00Y...
Blev färdig med säsong 3 av Mob Psycho 100 igår. Väldigt nöjd med serien överlag. Bra blandning av galen action och high-school drama med en väldigt osäker kille som möter tonårens utmaningar.
9/10!
Mycket trevlig serie!
The more I practice, the luckier I get.
Ger upp!
Sen gjorde serien en 180 med det nakna i säsong 3, från att ha varit naket i varje avsnitt till att inte ha något alls känns jättekonstigt.
Skulle jag sätta ett numeriskt värde på säsongerna så:
Säsong 1 6/10
Säsong 2 4/10
Säsong 3 5/10
-
Vill tacka er som rekommenderade Blue box, skall inte säga att jag älskar den men tycker den är värd att kolla på nu när jag sett 8 avsnitt.
Är dock en sak jag stör mig på, serien är för "steril", utanför skolan och hemmet så har världen inga bakgrunds karaktärer och ändå är det en hel del utescener där det borde vara karaktärer i bakgrunden.
Sen behöver vi verkligen 25 avsnitt av den, känns som en historia som kunde berättas i 12.
OPn för serien är grym:
DanMachi är verkligen upp och ner. Men S5 är riktigt bra! fyran var med jävligt bra.
spin-off serien var helt ok med. Men S3 är seg kan jag hålla med om
Min Dator Går På StjärnKraft !
Har svårt för 3d animationerna, det finns undantagen som fått det att funka men baserat på den trailer ser det här tyvärr inte ut som en av dom, vilket är synd för annars ser den ju intressant ut.
Det har varit dåligt med anime tittande för mig senaste veckan.
Vilka av vinterns animes va så dåliga att ni gav upp på dem?
Bang dream och Fruitmaster är det två jag testat och lagt ner än så länge.
Gett upp på en hel hög, om vi bara ska ta dom som jag gav mer än ett avsnitt så är det:
Mahou Tsukai no Yakusoku
Salaryman ga Isekai ni Ittara Shitennou ni Natta Hanashi
Tasokare Hotel
Kisaki Kyouiku kara Nigetai Watashi
Fuguu-shoku "Kanteishi" ga Jitsu wa Saikyou Datta
Akuyaku Reijou Tensei Ojisan
En del av dom är inte dåliga direkt men jag måste begränsa mig om jag ska hinna med att se alla dom serier jag inte gett upp än
Har svårt för 3d animationerna, det finns undantagen som fått det att funka men baserat på den trailer ser det här tyvärr inte ut som en av dom, vilket är synd för annars ser den ju intressant ut.
Den skall vara släppt på bio i Japan redan, bara 7 pers har betygsatt den än så länge dock så ta 5.3 i betyg med en nypa salt:
https://www.imdb.com/title/tt33503342/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8...
Men ja, trailern övertygar inte jättemycket.
Gett upp på en hel hög, om vi bara ska ta dom som jag gav mer än ett avsnitt så är det:
Mahou Tsukai no Yakusoku
Salaryman ga Isekai ni Ittara Shitennou ni Natta Hanashi
Tasokare Hotel
Kisaki Kyouiku kara Nigetai Watashi
Fuguu-shoku "Kanteishi" ga Jitsu wa Saikyou Datta
Akuyaku Reijou Tensei Ojisan
En del av dom är inte dåliga direkt men jag måste begränsa mig om jag ska hinna med att se alla dom serier jag inte gett upp än
Tänkte ge Mahou Tsukai no Yakusoku (Promise of Wizard) en titt nu idag, men har låga förväntningar på den.
Hade medium förväntningar på Tasokare Hotel, synd att den inte föll i smaken, får ge den en chance snart också då.
Högsta förväntningarna av de du postade om har jag dock på Akuyaku Reijou Tensei Ojisan (From Bureaucrat to Villainess), det kommer varje år ett par villaness animes, man tycket att nån borde lyckas göra en riktigt bra i det formatet, de flesta jag sett genom åren ligger ju dock på 6-7 i betyg.
Tänkte ge Mahou Tsukai no Yakusoku (Promise of Wizard) en titt nu idag, men har låga förväntningar på den.
Hade medium förväntningar på Tasokare Hotel, synd att den inte föll i smaken, får ge den en chance snart också då.
Högsta förväntningarna av de du postade om har jag dock på Akuyaku Reijou Tensei Ojisan (From Bureaucrat to Villainess), det kommer varje år ett par villaness animes, man tycket att nån borde lyckas göra en riktigt bra i det formatet, de flesta jag sett genom åren ligger ju dock på 6-7 i betyg.
Mahou Tsukai no Yakusoku (Promise of Wizard) kan bara du skippa, dålig reverse harmen. En massa söta pojkar med exotiska namn som Cock Robin som är precis lagom mycket lekfulla. Jag var dum nog att ge den 2 avsnitt.
Tasokare Hotel och Akuyaku Reijou Tensei Ojisan är i alla fall ok, passade inte mig bara.
Det har varit dåligt med anime tittande för mig senaste veckan.
Vilka av vinterns animes va så dåliga att ni gav upp på dem?
Bang dream och Fruitmaster är det två jag testat och lagt ner än så länge.
Vart rätt dött med bra Winter Animes. Förutom Apothecary Diaries och Dr Stone så finns int så mycket. Dock några dolda pärlor jag upptäckte:
Welcome to Japan, Ms Elf. Wholesome slice of life med reverse isekai tema.
Zenshu: Mappa absolutely cooked here. Hela serien so far är en eyegasm.
Ameku Doctor Detective: Rätt intressant who dun it mysterier blandat med sjukhustema. Kommer lätt fortsätta kolla.
Honey Lemon Soda: Ny shoujo som är en frisk flökt so far i genren. Löjligt snygg art-design också.
Getting Married to the Girl i hate: Kul anime med tsundere element. Dock ingen tungt sådant så man blir inte less på det.
Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS
Mahou Tsukai no Yakusoku (Promise of Wizard) kan bara du skippa, dålig reverse harmen. En massa söta pojkar med exotiska namn som Cock Robin som är precis lagom mycket lekfulla. Jag var dum nog att ge den 2 avsnitt.
Tasokare Hotel och Akuyaku Reijou Tensei Ojisan är i alla fall ok, passade inte mig bara.
Jo såg två avsnitt av den idag och ja storyn är inget vidare, men bakgrunds musiken är 10/10, så skall ge den nått avsnitt till, men ja, händer det inget mer i storyn så lägger jag nog ner den med.
Vart rätt dött med bra Winter Animes. Förutom Apothecary Diaries och Dr Stone så finns int så mycket. Dock några dolda pärlor jag upptäckte:
Welcome to Japan, Ms Elf. Wholesome slice of life med reverse isekai tema.
Zenshu: Mappa absolutely cooked here. Hela serien so far är en eyegasm.
Ameku Doctor Detective: Rätt intressant who dun it mysterier blandat med sjukhustema. Kommer lätt fortsätta kolla.
Honey Lemon Soda: Ny shoujo som är en frisk flökt so far i genren. Löjligt snygg art-design också.
Getting Married to the Girl i hate: Kul anime med tsundere element. Dock ingen tungt sådant så man blir inte less på det.
För två-tre veckor sen så tjuvkollade jag på vad som kommer till våren och som det såg ut så så va vinterns animes betydligt mer attraktiva.
Snabbkollade nu igen och det är bara 300 slimes och de två konosuba avsnitten som lockar då.
Kan bli den sämsta säsongen på länge: https://anichart.net/Spring-2025