Warhammer 40K Online avtäcks i juni

Medlem
Skrivet av elimsen:
Skrivet av Eggon:

De allra flesta västerländska MMO som finns ute just nu är centrerade kring den enskilde spelaren och dennes framgång. Hur löser de detta med de mest ikoniska karaktärerna i hela 40K universumet; Space Marines med avseende på levels? Tanken på att spela en Space Marine som kan klättra i levels känns kontra-intuitivt. Förvisso kanske detta kan lösas med grader men hur troligt är det att det enbart springer omkring en massa Space Marine Captains? Kanske ett skillbaserat system är att förväntas?

Jag är mycket nyfiken på hur de kommer lösa detta. Nyfiken och inte så lite skeptisk, har svårt att se ett lyckat RPG där alla spelar Space Marine.

Om jag fick ansvaret för speldesignen skulle jag förmodligen inrikta mig på ett ganska smalt område som fokuserar på individer och inte på stora slag. Kanske något med Inquisitor, Demon Hunter eller Witchhunter tema. Något Spacehulk inspirerat kanske också skulle funka.

Förövrigt hoppas jag att de vågar designa om Orkerna ordentligt, tycker verkligen inte GW lyckats få dem att passa in i resten av temat.

Heathen!

Bring on the WHAAAAAAAAGH! Orkerna är ju guld i WH40k. Lootade vapen och stridsvagnar. Resten byggs av random skrot.

"Green is good!"
"Tha red unz go fastah!"
"Puny 'umies... me SMASH!"

Men försiktigt optimistisk


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Gott. Äntligen ett MMO utan gayfantasy med svärd, drakar och försvunna kungakronor. Hoppades länge på ett World of starcraft för just Sci fi-delen inom MMO är ganska tunnsådd. Det finns bara spel som Eve online i princip.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

NIB
Medlem

Warhammer 40K-universat med sin djupa och mörka bakgrund och sköna inslag av fascistisk humor är ju rankat som ett av de bästa inom fiction, vilket höjer förväntningarna.
(Jag spelar själv Tyranider och är riktigt sugen på att se hur dom presenteras, dom ska väl ha rollen av den stora PVE-fienden till allting annat, goda som onda raser).

Men historien visar att det varit notoriskt svårt att få en succé på Warhammer-licenser. Jag älskade dock WARs pvp, men upptäckte att det inte går att kombinera ett MMO med familj hus och heltidsjobb.

12
Skriv svar