Svart skärm, provat allt, hjälp sökes!

Inaktiv
Svart skärm, provat allt, hjälp sökes!

Hallå hallå,

okej, så min skärm är totalt svart vid uppstart.

Igår drog jag till min polare och felsökte, vi satte in alla delar i hans dator, en efter en, startade datorn 2 gånger varje gång en ny del sattes in tills vi hade alla mina delar i hans dator förutom moderkortet (mitt nätagg också).

Alla delar fungerade, vi startade om datorn flera gånger för att vara säker på att det inte var en uppstart som fungerade på tur. Så det verkar som grafikkortet, processorn, RAM-minerna och nätagget fungerar klockrent så jag drog slutsatsen att det inte kan vara nånting annat än moderkortet för alla andra delar fungerar. (kör inte med hårddisken i, bara delarna som är nödvändiga för att få bild)

Var och köpte ett nytt moderkort idag (samma som min kompis har) och får samma resultat - svart skärm.

Förutom det har jag dessutom provat ett annat moderkort av samma modell, så är uppe i 3 olika moderkort nu, med samma resultat - svart skärm.

Jag har provat min skärm på 3 olika bärbara datorer och det fungerar fint, så verkar inte vara skärmen. Har också provat min dator med min kompis skärm och får fortfarande svart skärm så det är inte ett problem som bara uppstår på min skärm.

Jag har till och med bytt strömkabel och vad jag än gör så får jag fortfarande svart skärm.

Skulle uppskatta alla förslag för har slut på ideér själv.

Tackar på förhand.

Inaktiv

Har du skruvat i distanserna som ska sitta mellan moderkortet och moderkortsplåten?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Har du skruvat i distanserna som ska sitta mellan moderkortet och moderkortsplåten?

Har inte rört dom, har kollat så att det inte sitter nånting som kan agera som brygga också, tvivlar på att det är det som är orsaken.

Tack för förslaget and keep it coming people.

Inaktiv

Fler tips sökes!

Medlem

Kolla att tangenbord/mus sitter i rätt ingång, alt. starta burken utan att stoppa i dessa. Hade ett par burkar för ett tag sen som inte drog igång skärmen ifall tangentbordet satt i fel ingång så kan vara värt att testa.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

Hej!
Har exakt samma problem. Har iof haft det ett bra tag nu och inte orkar fixa det. Trodde det var modekortet? Men kanske inte?

Du har inte tänkt på att nätagget har pajjat? lossa sladdarna från nätagget på din kompis dator och dra dom in i din med dina delar och testa?

Inaktiv

"Förmodligen för sent, men jag har haft samma problem och då var det CMOS som krånglade. Har du kollat så att CMOS-reset inte är aktiverat? Om inte, testa köra en reset på CMOS och se om det fungerar då."

Fick ett sådant svar för ca 3 månader sedan när jag posta en tråd om liknande problem.

1
Skriv svar