Knas vid spel! Kika hit!

Inaktiv
Knas vid spel! Kika hit!

Jo tjenare vänliga fz:are för knappt en månad sedan så införskaffade jag mig ett hd 4870 graffe i med vetskapen att det skulle bli en uppgradering, vilket det blev men för cirka 2-3 dagar sedan när jag spelade oblivion så blev skärmen gråflimrig och dagen efter det provade jag igen med en svart skärm som resultat

(det händer efter 20min till 2 timmar in i spelandet och all progress blir ej sparat..)
Har suttit och spelat helt laggfritt och undra varför denna crash uppstår, att tilllägga är att ljudet försvinner det med och det går ej att tabba!

så man måste starta om datorn när det händer!

Mvh ogstomtebloss


signatur

dator : spelbar.

Medlem

Låter som det kan vara överhettnig. Tanka Speedfan och kolla temperaturerna när du spelar.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Kör med chassisidan öppen och se om det blir bättre, då är det något som blir för varmt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag har själv ett hd4870 ok jag hade sådana problem. Jag lämnade in det och fick ett nytt. Mitt förra kraschade också.


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Ladda hellre ner GPU-Z då det generellt sett brukar visa en mer korrekt temperatur än vad SpeedFan gör. I GPU-Z kan du även logga dina temperaturer till ett textdokument.

Lämna inte in det tills du har undersökt det ordentligt. När mitt gamla HD4670 krånglade körde jag en rad olika benchmarks och loggade temperaturer innan jag mailade om problemet. (Mitt var att datorn huxflux hängde sig vid spelande även om det fungerade problemfritt i FurMark 100% i X antal timmar)

1
Skriv svar