Widescreen skärm under 2000kr

Jee
Medlem
Widescreen skärm under 2000kr

Hade tänkt skaffa en ny skärm och har kollat in några 23"-24" skärmar:
Benq G2412HD, Samsung P2350 och Samsung SyncMaster 2333SW
Några synpunkter på dom här skärmarna?
Vill också helst kunna koppla in Wii:et till den. Jag har en komponent kabel. Vad behöver jag skaffa för att kunna koppla in den till HDMI eller VGA/DVI och 3,5mm stereo-jack?


signatur

Eller inte?

Medlem

Du ska lätt köra på Benq G2412HD! Har en ungefär likadan och är grymt nöjd! Det är inte många skärmar under 2000kr som har HDMI.

Sen för att koppla ditt Wii till skärmen behöver du en komponent till DVI-adapter och för att få ljud behöver du en 3,5mm hona - 2x RCA hona. Hittade ingen sådan men du kan koppla med en sån här och kanske en förlängare. Lycka till


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Jee
Medlem

Tack för svaret!
Om jag ska köra mitt Wii genom DVI har jag ju dock ingen användning för HDMI. Men det kan kanske vara bra att ha endå.
Om jag ska koppla både datorn och Wiiet till DVI porten så borde väll en sån här fungera?
Då är det bara ljudet som är ett problem. Det är ju en röd och en vitsladd från Wii. Men jag har ingen förstärkare. Bara ett par vanliga logitech-högtalare. Måste jag ha en förstärkare för att kunna koppla dom här sladdarna till ett par högtalare?


signatur

Eller inte?

1
Skriv svar