Klagomål på Mass Effect 2-texten

Robot
Medlem
Klagomål på Mass Effect 2-texten

Man förstår väl vad som sägs?

Kan de inte bara lära sig engelska och höra vad de säger?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

långt ifrån första spelet som har dålig text storlek på sd tv. Fifa 10 exempel. spelat både på Full hd och på sd tv. Skillnaden på texten är enorm. för nu gör de ju flesta spelen så det enbart är bra till hd tv o lägger mindre krut på sd tv. Bra imo.

Medlem

Visst förstår jag att folk blir irriterade om man köpt ett spel som sen inte funkar fullt ut tv:n hemma, x360 påstås väl fungera med alla tv-apparater, och inte bara HDTV?

Men samtidigt får man ta i beaktande att HDTV är normen idag, gamla tjocke-tv säljs ju inte ens mer och har inte gjort på flera år. Så man får ju räkna med att de gamla slutar stödjas förr eller senare.

De kunde iaf dock ha skrivit på spelfodralet att texten blir svår att läsa med gammal tv.

Till er innan som säger att man hör ju vad de säger... finns en stor andel folk som hör dåligt eller är döva. Och även jag som alltid läser engelska böcker, lyssnar på engelska ljudböcker, podcasts etc och har inga problem att förstå vill helst alltid ha subtitles om jag ser på film, helst på engelska om det är en engelsk film, inte för att jag inte förstår annars utan för att det är mer bekvämt slippa sitta och lyssna jättenoga hela tiden.

Medlem

Blev lite smått chockad över vad det stod för först trodde jag att de menade PC monitors
Men asså, det är ju inga komplicerade dialoger eller svåra ord... På PC är det väll inte ens text?

Medlem

Och folk med gammal tv ser inga färger....Seriöst, har man ingen HDTV så får man skylla sig själv. Idag kan man köpa en 32" HDTV med schyst bild för under 4000kr. Billigare finns på Blocket.

Inaktiv

Jag har upplevt detta, men samtidigt kan jag ju engelska. =/

Medlem

@alla kommentarer; Nog för att man förlorar en del "feeling" av att köra med subs, men det finns ju faktiskt mycket annan text i spelet, förstår ni väl.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

@alla kommentarer; Nog för att man förlorar en del "feeling" av att köra med subs, men det finns ju faktiskt mycket annan text i spelet, förstår ni väl.

Den som oftast är större än subs med.

Medlem

Dags att skaffa HD TV kanske? Spelen kan inte anpassas för SD TV för evigt heller.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Subsen har väl en ganska stor font tycker jag, men texterna i Codex och Journal är ju förhållandevis ganska små. (Själv så har jag PC-versionen av spelet så det har inte varit några som alls problem).

Och som sagt, detta är ju inte ett problem som påverkar enbart Mass Effect 2. Jag tyckte det var ett problem att kunna läsa alla mindre fonter i de flesta spelen som jag hade till PS3:an innan jag skaffade min HDTV.

Säga vad man vill, men om man vill spela spel på en PS3:a eller XBOX360 så är ju HDTV krav om man vill kunna få ut full nytta av dem. Webbrowsern i PS3 tex är ju inte så skoj utan HDTV-skärpa.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Och folk med gammal tv ser inga färger....

HAHA

min 32" är säkert 8 år gammal. Hur mycket färg som helst i den

Medlem

Att köra 720p spel på SDTV är som att köra Porsche på grusväg.

Medlem

För en gång skull är texten för liten och inte för "stor" som man ofta möts av på en PC när man kör konsoll-portar. Mass Effect gör sig dock väldigt bra på PC, kudos till BioWare.

Medlem

men t.ex. på Tekken 6 i menyerna. DÄR kan vi snacka oläslig text!

Medlem

Jag kan inte lira på min 12-tums tjock-tv längre. OH NOES!
Blir jag "tvingad" till att koppla in den i 42-tums full-hd tv:n attans.
Om man skaffar en ny konsol så får man skaffa rätt kringutrustning imo. Om man prompt vill lira med oskarp bild så kan man ta en konsol som är ämnad för sånt t.ex. Wii.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Dom får väl ta o fixa en ny TV då, ska ju inte behöva hålla tebax på utvecklingen bara för att vissa inte har en HDTV.

Medlem
Skrivet av Pstar:
Skrivet av Mahone:

Och folk med gammal tv ser inga färger....

HAHA

min 32" är säkert 8 år gammal. Hur mycket färg som helst i den

Någonsin hört om svart-vit tv?

Medlem

Känns ju rätt fail o köra Xbox 360 på allt annat än en HD-tv

Spara ihop 4k o köp en billig 32 tummare vettja. Lär löna sig i längden jämtemot en CRT-TV.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Att köra 720p spel på SDTV är som att köra Porsche på grusväg.

Du menar så här? http://www.youtube.com/watch?v=s2A5WxWgAD4


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Pstar:
Skrivet av Mahone:

Och folk med gammal tv ser inga färger....

HAHA

min 32" är säkert 8 år gammal. Hur mycket färg som helst i den

Någonsin hört om svart-vit tv?

haha vi lever la på 2000 talet..? Inte 1800 talet;)


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Jag har blivit påverkad av detta, och fick fixa en sladd till min pc-monitor istället. Inte för att jag inte kan engelska, men ibland nämner dom namn som är lite konstiga och ovanliga, och ibland måste man även ta upp kartan. Blir svårt att ta sig till en viss plats om man inte ens kan se var den är någonstans.

Hackerpusslena är nästintill omöjliga att lösa på SDTV också. Och man vet inte vad det är för saker man plockar upp och vad dom gör för något. Emails går inte att läsa.

Osv osv.

Medlem

På min PC är det inga problem...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Alla har självklart olika ekonomi och självklart olika åsikter mm.
Jag personligen efter att ha gått från SD till HD never going back. ALDRIG!

Ok att pixel spel från t ex Nintendo wii's virtua console inte gör sig super bra på en HD tv men ändå, att spela mass effect 2 på en SD tv vore för mig som att äta en pizza utan pålägg och som dessutom någon kastat för 6år sen

Medlem

Ärligt talat, du får en schysst 32" HD nästan gratis idag.

Förstår inte riktigt problemet, känns som att de flesta spelar på HD idag, och självklart skall man utveckla spelen till det nya formatet och inte vara bakåtsträvande och ta hänsyn till gamla slitna SD appareter.

Medlem
Skrivet av BigD:

Ärligt talat, du får en schysst 32" HD nästan gratis idag.

Förstår inte riktigt problemet, känns som att de flesta spelar på HD idag, och självklart skall man utveckla spelen till det nya formatet och inte vara bakåtsträvande och ta hänsyn till gamla slitna SD appareter.

berätta gärna vart man kan köpa en schysst 32" nästan gratis?
jag antar att den kostar under 2000:- om den är "nästan gratis"

Medlem
Skrivet av BigD:

Ärligt talat, du får en schysst 32" HD nästan gratis idag.

Förstår inte riktigt problemet, känns som att de flesta spelar på HD idag, och självklart skall man utveckla spelen till det nya formatet och inte vara bakåtsträvande och ta hänsyn till gamla slitna SD appareter.

No offence, men 4000kr e faktiskt inte gratis..

Däremot väldigt billigt.

Tycker dom ska göra texten ännu mindre och se till att folk börjar spara till en riktig TV istället

Medlem
Skrivet av lasershock:

Att köra 720p spel på SDTV är som att köra Porsche på grusväg.

Ungefär som att spela 720p spel på en fullhd-tv som stödjer 1080p.


signatur

Retro.

123
Skriv svar