Klagomål på Mass Effect 2-texten

Medlem

Eller vilka upplösningar man nu vill så att säga


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av BigD:

Ärligt talat, du får en schysst 32" HD nästan gratis idag.

Förstår inte riktigt problemet, känns som att de flesta spelar på HD idag, och självklart skall man utveckla spelen till det nya formatet och inte vara bakåtsträvande och ta hänsyn till gamla slitna SD appareter.

berätta gärna vart man kan köpa en schysst 32" nästan gratis?
jag antar att den kostar under 2000:- om den är "nästan gratis"

Ber om ursäkt om mitt ordval var otydligt.

Menade bara att en 32" HD tv kan man få riktigt billigt idag, ett par tusenlappar för en tv är ingenting om man arbetar och inte sitter på en Mcdonalds lön.

Medlem

Köp en ny TV! Om man verkligen vill njuta av ett spel så är det HDTV-apparater som gäller..

Och om man inte kan köpa en HD TV ska man inte ens få klaga på att texten är konstig, tycker jag.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Köp en ny TV! Om man verkligen vill njuta av ett spel så är det HDTV-apparater som gäller..

Och om man inte kan köpa en HD TV ska man inte ens få klaga på att texten är konstig, tycker jag.

Provokativ bara för att?

Eller om du nu råkar vara seriös så... tänk efter en gång till.

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

Om man verkligen vill njuta av ett spel så är det HDTV-apparater som gäller.

min projektor sitter och skrattar över att folk påstår sig njuta av spel på en tv.

jag kan faktiskt hålla med den en bit..
projektera på en hel vägg > ~37" tv

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Toomsie:

Om man verkligen vill njuta av ett spel så är det HDTV-apparater som gäller.

min projektor sitter och skrattar över att folk påstår sig njuta av spel på en tv.

jag kan faktiskt hålla med den en bit..
projektera på en hel vägg > ~37" tv

Nackdelen med projektor är ju att man måste ha en stor fri yta på väggen. Kan vara lite svårt ifall man inte bor i en stor lägenhet eller hus.

Å andra sidan så kan jag inte se några fördelar med projektorer heller. xD Förutom att det blir stor bild... men det är allt.

Medlem

Fast de e ju lite status me projektor ^^

Fast de e väl egentligen bara storleken som är nått o hurra för som sagt. Najs o spela rockband på

Medlem

Ni som sager ''ni far vall ta och lara er engelska'' har ju inte mycket vett i skallen. Sjalvklart kan majoriteten av spelarna engelska och kor utan subtitles.. Aven om man kan engelska sa kan vi inte lasa texter for t.e.x Skills. Jag t.e.x ser inte overhuvudtaget nar jag forsoker valja skills och har ingen aning om vad jag klickar pa for texten ar bara en stor cluster fuck. Hur har det med att gora om jag kan engelska eller ej?


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

Jag håller med förbannat dåligt och inte ha möjlighet att justera texten, sen tycker jag inte att Ass affect 2 är så bra, 1an är faktiskt mkt roligare trots mängder med buggar och div fel, t ex vid laddningar och div hissåkande.

Nja en 3a inte mer, som vanligt så blåser FZ solsken i arslet på folk med löjligt höga betyg.

Förresten ni som klagade på att man åkte hiss och att det tog tid med div saker i MA1, vad tycker ni om resursletandet i A2?

Totalt botten, det hade räckt att man gjorde sökningar ett par ggr sen skulle man fått möjligheten att bara göra en survey precis som i MA1.

En annan sak som jag tycker var klart avgörande är utrustningen man har till förfogande, löjligt, 1an med 50/11 rustningar, vapen, ammunitionstyper var faan så mkt roligare.

2an, pööt pööt ärtbössa och totalt urlöjlig rustning

Nej om Avatar liknas vid dansar med vargarna i rymden

så är Ass effect 2, lilla spöket laban och Alfons åberg på äventyr på IKEA!

Go Reapers, dö din "#/(/("!#)(! fåraherde (SHEPARD)


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Har man bara rätt kablage så funkar det utmärkt att spela på en SD-TV. När jag körde med kablarna som följde med boxen kunde texten vara grynig och detaljer vara kantiga, till sist bestämde jag mig för att köpa denna http://www.webhallen.com/prod.php?id=47032 och med den fick jag en förbättrade bild. inga mer gryniga eller kantiga bilder. Så skaffar man bara rätt kabel för den tv:n man äger så blir det faktisk inte dåligt.

Nu har jag en HD-TV 32" och är nöjd med den


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av F3D:
Skrivet av Toomsie:

Om man verkligen vill njuta av ett spel så är det HDTV-apparater som gäller.

min projektor sitter och skrattar över att folk påstår sig njuta av spel på en tv.

jag kan faktiskt hålla med den en bit..
projektera på en hel vägg > ~37" tv

Nackdelen med projektor är ju att man måste ha en stor fri yta på väggen. Kan vara lite svårt ifall man inte bor i en stor lägenhet eller hus.

Å andra sidan så kan jag inte se några fördelar med projektorer heller. xD Förutom att det blir stor bild... men det är allt.

Pixlarna blir ju inte mindre precis..


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av 7an:

Jag håller med förbannat dåligt och inte ha möjlighet att justera texten, sen tycker jag inte att Ass affect 2 är så bra, 1an är faktiskt mkt roligare trots mängder med buggar och div fel, t ex vid laddningar och div hissåkande.

Nja en 3a inte mer, som vanligt så blåser FZ solsken i arslet på folk med löjligt höga betyg.

Förresten ni som klagade på att man åkte hiss och att det tog tid med div saker i MA1, vad tycker ni om resursletandet i A2?

Totalt botten, det hade räckt att man gjorde sökningar ett par ggr sen skulle man fått möjligheten att bara göra en survey precis som i MA1.

En annan sak som jag tycker var klart avgörande är utrustningen man har till förfogande, löjligt, 1an med 50/11 rustningar, vapen, ammunitionstyper var faan så mkt roligare.

2an, pööt pööt ärtbössa och totalt urlöjlig rustning

Nej om Avatar liknas vid dansar med vargarna i rymden

så är Ass effect 2, lilla spöket laban och Alfons åberg på äventyr på IKEA!

Go Reapers, dö din "#/(/("!#)(! fåraherde (SHEPARD)

Tja, du får ju tycka vad du vill - jag håller då inte med. Tvåan är makalöst bra, som en riktigt bra bok.

Rustningar och småprylar hit och dit som de tagit bort i tvåan saknar jag inte alls - bara skönt att slippa sånt så kan man fokusera på berättelsen. Visst finns det några småskavanker i tvåan också, men de glömmer man snabbt bort när allt annat är så välgjort.

Finns så mycket gott att säga om ME 2, men jag låter bli för det är redan OT...

Medlem

kör på dator, men även om jag skulle sitta på en sd tv och jag inte såg texten, vem behöver det, kör inte me subs ändå så., blir ju mer inlevelse när man lyssnar istället för läre läsa skiten.

Medlem

Hrm, folk får väl skaffa ny TV. Ny mjukvara kräver ny hårdvara, och det är inte så dyrt nuförtiden.

Skrivet av 7an:

Jag håller med förbannat dåligt och inte ha möjlighet att justera texten, sen tycker jag inte att Ass affect 2 är så bra, 1an är faktiskt mkt roligare trots mängder med buggar och div fel, t ex vid laddningar och div hissåkande.

Nja en 3a inte mer, som vanligt så blåser FZ solsken i arslet på folk med löjligt höga betyg.

Förresten ni som klagade på att man åkte hiss och att det tog tid med div saker i MA1, vad tycker ni om resursletandet i A2?

Totalt botten, det hade räckt att man gjorde sökningar ett par ggr sen skulle man fått möjligheten att bara göra en survey precis som i MA1.

En annan sak som jag tycker var klart avgörande är utrustningen man har till förfogande, löjligt, 1an med 50/11 rustningar, vapen, ammunitionstyper var faan så mkt roligare.

2an, pööt pööt ärtbössa och totalt urlöjlig rustning

Nej om Avatar liknas vid dansar med vargarna i rymden

så är Ass effect 2, lilla spöket laban och Alfons åberg på äventyr på IKEA!

Go Reapers, dö din "#/(/("!#)(! fåraherde (SHEPARD)

De flesta är överens om att ME2 är en av vår tids bästa RPG-spel någonsin.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av BigD:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av BigD:

Ärligt talat, du får en schysst 32" HD nästan gratis idag.

Förstår inte riktigt problemet, känns som att de flesta spelar på HD idag, och självklart skall man utveckla spelen till det nya formatet och inte vara bakåtsträvande och ta hänsyn till gamla slitna SD appareter.

berätta gärna vart man kan köpa en schysst 32" nästan gratis?
jag antar att den kostar under 2000:- om den är "nästan gratis"

Ber om ursäkt om mitt ordval var otydligt.

Menade bara att en 32" HD tv kan man få riktigt billigt idag, ett par tusenlappar för en tv är ingenting om man arbetar och inte sitter på en Mcdonalds lön.

Tja trots att man inte sitter på en McD-lön så har man annat att tänka på.
Husamorteringar, el, försäkringar av olika slag, abonemang av olika slag, sophämtning, slamtömning, bilen plus dennes övriga utgifter (ett måste om jag inte vill tillbringa 3h i buss varje dag till och från jobbet), och framförallt min dotter måste ha mat och kläder....det kostar mer än folk tror. Är man dessutom ensamstående och kan bara förlita sig på sin egna inkomst, ja då prioriterar man på annat än "nyare teknik".

Jag själv personligen lade ner MKT pengar på ny teknik när jag var yngre, inte hade barn, hade billig lägenhet/bodde hemma.

Tänk lite längre innan ni kommer med sådana uttalanden.

Medlem

De som är hörselskadade kanske har problem? ingen verkar tänka på det, inte för att jag är det men endå

Medlem

men seriöst, skaffa en HD TV!

Inaktiv
Skrivet av Eottt:
Skrivet av showerguy:

LCD TV och Plasma är så yesterday.

Själv sparar man in pengar till nya generationen av LED kommer och då sitter man där medans ni andra sitter med era "tjocka" LCD.

Och efter något år kommer det ngt nytt och din LED är helt yesterday.

Läs igenom mitt inlägg istället. Den nya generationen av LED.

Medlem
Skrivet av 7an:

Jag håller med förbannat dåligt och inte ha möjlighet att justera texten, sen tycker jag inte att Ass affect 2 är så bra, 1an är faktiskt mkt roligare trots mängder med buggar och div fel, t ex vid laddningar och div hissåkande.

Nja en 3a inte mer, som vanligt så blåser FZ solsken i arslet på folk med löjligt höga betyg.

Förresten ni som klagade på att man åkte hiss och att det tog tid med div saker i MA1, vad tycker ni om resursletandet i A2?

Totalt botten, det hade räckt att man gjorde sökningar ett par ggr sen skulle man fått möjligheten att bara göra en survey precis som i MA1.

En annan sak som jag tycker var klart avgörande är utrustningen man har till förfogande, löjligt, 1an med 50/11 rustningar, vapen, ammunitionstyper var faan så mkt roligare.

2an, pööt pööt ärtbössa och totalt urlöjlig rustning

Nej om Avatar liknas vid dansar med vargarna i rymden

så är Ass effect 2, lilla spöket laban och Alfons åberg på äventyr på IKEA!

Go Reapers, dö din "#/(/("!#)(! fåraherde (SHEPARD)

Förstår inte hur detta har me ämnet svårläst text o göra? Du kan köra Ctrl X på texten o skicka in den i tråden om recensionen av spelet istället.

Själv hållr ja inte me dig för fem öre hursomhelst!

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Och om man inte kan köpa en HD TV ska man inte ens få klaga på att texten är konstig, tycker jag.

Det är väl inte så att det står, på varken Xbox 360 kartongen eller Mass Effect 2, att man måste ha HDTV?

Så hur fan resonerar du?

123
Skriv svar