Medlem
Ny hårdvara!

Vad är det egentligen för mening med att uppgradera datorn om man som jag har en quad 9650, 4870x2 och 4 gb minne? Jag har läst att det inte kommer att bli mer avancerad grafik förrän de nya konsolerna kommer ut ca 2012/13. Den enda skillnaden är stilen på grafiken för att spel ska skilja sig åt.
Jag kan spela alla nya spel i max grafik i 2560/1600, 16 aa utan problem. Så det betyder alltså att jag ska kunna klara mig med denna datorn och kunna spela spel i den upplösningen med dem inställningarna till nästa generation konsoler kommer. Vad är det då för mening med nya grafikkort?

Inaktiv

Frågan är varför du har fått för dig att man måste uppgradera datorn så fort det kommit något nytt...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Svar: Nej, du behöver inte uppdatera hårdvaran hela tiden.
Detta kan komma som en chock för dig, men du är inte ensam på hårdvarumarknaden. För att du sitter på en skaplig burk och inte behöver uppgradera för tillfället betyder inte att andra inte behöver det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

DX11 stöds ju med 58XX serien, men om du kan spela spelen i max utan problem så ser inte jag någon anledning att uppgradera.. Finns ingen anledning att köpa nya prylar om man redan har bra, annat än att skryta med att man kan.

Själv känns det onödigt att punga ut en massa pengar bara för att få dx11..


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar