Microsoft stänger ner Live för Xbox 1

Robot
Inaktiv
Microsoft stänger ner Live för Xbox 1

buhu. not

Medlem

Allt har ett slut.

Medlem

Fan jag kommer sakna xbox live på xbox. Kommer ihåg när man lira halo2 och rainbow six 3 fyfan gamla tider

Medlem

De måste ju ske nån gång, men lite trist är de. Halo 2 var första viktiga byggklossen till dagens Xbox Live.

Medlem

Fin behandling av sina kunder.

Medlem

Vad händer då med mitt Ninja Gaiden Black som jag har köpt!? Kan jag inte spela det då?

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Vad händer då med mitt Ninja Gaiden Black som jag har köpt!? Kan jag inte spela det då?

Jo, i 10 veckor till.

Air
Medlem
Medlem

ingen bryr sig om det vanliga X-box nuförtiden, X-box 360 is the future

Medlem

Äh, shit happens Det är bättre att de utvecklar sitt nuvarande system som många använder än att de skiter i det

Medlem
Skrivet av DonneR93:

ingen bryr sig om det vanliga X-box nuförtiden, X-box 360 is the future

Man kanske inte bryr sej om Xbox, men spelen som var gjorda för det bryr man sej om. Spel som är kompatibelt med Xbox 360.

Medlem

Spelar i sig ingen större roll för mig som knappt har några xbox spel (har så gott som endast 360 spelen) men tycker ändå det är lite dåligt. Tycker de iaf borde hålla de lite större spelen kvar online ett tag till!

Medlem

Extremt tråkigt.. dom kunde iallafall ha kvar xbox spel som är kompatibla med xbox 360 online, riktigt piss.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av DonneR93:

ingen bryr sig om det vanliga X-box nuförtiden, X-box 360 is the future

Många vill nog inte gå över till en framtid med en konsol av sämre kvalité än en Ikea-möbel. Att betala för live måste ju kännas jävligt bra nu när man vet att MS bara släcker ned det för att tvinga över spelarna till nästa konsol.

Sedan kanske det undgått dig att t.ex. Halo 2 fortfarande spelas väldigt aktivit på konsolen?

Medlem

Förstår jag det rätt är ju en av de stora anledningarna varför man också stänger ner xbox live-stödet för xbox original-titlarna är för att man vill bla utöka funktionerna i xbox live. Tex. att halo 2 inte kan ha en friendslist på mer än 100 personer, har man inte kunnat implantera detta förens nu (nu efter man stänger ner Live för Xbox1)

Sedan kostar det ju en massa pengar på att ha igång systemet för en konsol som knappt spelas på längre, i varje fall inte online och den som fortfarande vill spela multiplayer via nätet finns det utmärkta alternativ och detta tror jag MS vet om också.

Medlem

Glad att man valt en annan spelkonsol, tycker detta är skitfult av dem.

Medlem

Smällar man får ta när man spelar på konsol och sålt sin frihet.
Så skönt att man bara spela på PC

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Smällar man får ta när man spelar på konsol och sålt sin frihet.
Så skönt att man bara spela på PC

Det finns väldigt många spel på PC som även här har tappat sitt onlinestöd.
Så att detta ska vara ett "konsolproblem" är svammel.

Medlem
Skrivet av GAMERZQNE:

Glad att man valt en annan spelkonsol, tycker detta är skitfult av dem.

Så du menar att detta är förvånande?
Xbox live sparkades igång 2002, Xbox kom ut 2001.
Xbox 360 kom ut 2005.
Man har nu alltså haft 4 år på sig att uppgradera(visst huruvida det är en uppgradering är omtvistat) sin redan 4 år gamla konsol.
Att onlinetjänsten är igång dubbelt så länge än konsolens livscykel tycker jag är beundransvärt.

Ni lär väl känna er oerhört ledsna om ni sitter på en gammal tegelsten till mobiltelefon när GSM-nätet stängs ner.

Sen måste ni gått man ur huse när de släckte det analoga tv-frekvenserna.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Smällar man får ta när man spelar på konsol och sålt sin frihet.
Så skönt att man bara spela på PC

Katching!.........not


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

På min födelsedag

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:

På min födelsedag

grattis.

Medlem

Förstår inte varför dom vill stänga ner, borde väl inte kosta något att ha sånt igång endå ?

Medlem
Skrivet av Burtas:

Förstår inte varför dom vill stänga ner, borde väl inte kosta något att ha sånt igång endå ?

Kostar gör det ju. Servrar, bandbredd, support-personal osv. Är nog inte en helt insignifikant kostnad att ha igång stödet för Xbox 1.

Förstår beslutet, då Xbox 1 är lite av en tegelsten runt halsen på Live när man vill förbättra tjänsten. Synd för de få som spelar sin gamla spel dock, men så här blir det ju som sagt med all teknik så småningom, såsom nämnda mobiltelefoner, antenn-TV osv.

Medlem

Weyzer, man kan alltid ordna privatstöd för spel på konsol också. Det är friheten som internet ger.

Det som ter sig märkligt är att man inte kan patcha Xbox Originals-spelen så att de är kompatibla med Xbox Live (360)?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Det som ter sig märkligt är att man inte kan patcha Xbox Originals-spelen så att de är kompatibla med Xbox Live (360)?

Det går ju på endel som t.ex Halo o Halo2. Men då är det att det patchas med en enskild patch till varje spel.. så det verkar att dom måste sitta o göra en patch till varje spel som dom vill göra om så det fungerar med 360:n. Så det är förstårligt att inte alla har stödet. Dock är det iaf massa spel som har det så man ska väl inte direkt gråta av att dom har dåligt utbud.

Medlem

Jag tycker det bara är bra, då kanske vi får se några nyheter som de haft i tankarna men inte kunnat använda pga xbox v1's begränsningar.

Medlem

nnanaahahah


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Boldtaar:

Smällar man får ta när man spelar på konsol och sålt sin frihet.
Så skönt att man bara spela på PC

Det finns väldigt många spel på PC som även här har tappat sitt onlinestöd.
Så att detta ska vara ett "konsolproblem" är svammel.

Vi kan fortfarande spela spelen, för vi är inte bundna till en tjänst såsom live, doh.
Sen det här med att vissa spel kräver uppkoppling och vissa servrar numera skyller jag helt på konsoldyngan.
Men finns intresset av pcspelet så brukar sådant lösa sig självt, finns hängivet folk där ute.


signatur

Retro.

12
Skriv svar