Microsoft stänger ner Live för Xbox 1

Inaktiv

Det är sånna här saker som gör att jag aldrig kommer gå över till att spela mest på konsol istället för PC. Det är illa nog att man måste sitta o hålla på gamla konsoller för att spela sina gamla spel och nu ska dom börja stänga ner dom få begränsade internet tjänster som finns när konsollen får några år på nacken? Nej tack, jag vill ha hårdvara och mjukvara som inte har ett bäst före datum.

Medlem

Ööö är inte det lite väl tidigt?

Giriga feta gubbar


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

De starka kommer alltid att ta från de svaga vad de kan. Det är klart de stänger ner Xbox live när de inte tjänar på det, vi låter dem ju få monopol på internet på sina konsoler. Tack och lov att pcn inte gått så långt ännu.

Medlem

Förvånad över att det inte har skett tidigare ms är sjukt pengakåta. Sen så vill dom ju mobilisera alla halo 2 spelare till spel butikerna för att inhandla de senaste spelen.

Dålig stil

Inaktiv

Herregud vad folk whinar om Xbox live. Sitter ju flera som betalar för Xbox Live än vad det finns aktiva konton på Playstation 3.

Man betalar för att spela Online?

Har ni testat Wow?

Medlem

Jag äger en spel-pc


signatur

Retro.

Inaktiv

Det finns Quake 1 servrar som fortsätter att puttra på efter 14 år. Riktig dedicated server support äger.

PC Gaming Supremacy.

Medlem

Bara en sak att säga, DN3D kan du spela fortfarande om du vill. Kanske folklär sig att konsoll spel inte är så bra after all.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Allt har ett slut.

Precis, att ha kvar all denna "bakåtkompatibilitet" är en nackdel.

Medlem

lugn bara lugn

det är så enkelt som att gå över till xbconnect och spela vidare

http://www.xbconnect.com/index.php?topic=downloads


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Precis, folk behöver inte ens klura på hur de ska kunna lira över internet. xbconnect har redan fixat lösningen. Dock om jag förstår rätt så behöver man ha vänner för att kunna hitta varandra?

Kravet är att spelet har system link-stöd.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Boldtaar:

Smällar man får ta när man spelar på konsol och sålt sin frihet.
Så skönt att man bara spela på PC

Hahahaha ja de kom ju verkligen från rätt käft.
Du styrs ju för fan av hur Microsoft utvecklar sina operativsystem och directx.
När ett nytt spel kommer måste du investera 2-10 papp på nya grejer för att kunna lira de, ett spel som du med 99% säkerhet också laddar ner för att "det är så dyrt".
Sen är du så motsägelsefull iom att vilka är det som kommer äga servrarna för t.ex. Battlefield Bad Company 2 för PC? Och det är bra många andra spel som gör likadant och är på väg mot det.
Snacka om att skjuta sig i foten och dessutom göra en smiley efteråt

Medlem
Skrivet av robineng:

Det är sånna här saker som gör att jag aldrig kommer gå över till att spela mest på konsol istället för PC. Det är illa nog att man måste sitta o hålla på gamla konsoller för att spela sina gamla spel och nu ska dom börja stänga ner dom få begränsade internet tjänster som finns när konsollen får några år på nacken? Nej tack, jag vill ha hårdvara och mjukvara som inte har ett bäst före datum.

Alla vet ju att när man plockat ihop sin "drömdator" för 10-15 papp så kommer den ju hålla för evigt och alltid klara av alla spel *asgarv*. Dessutom behöver jag ALDRIG köpa ett nytt Windows, Windows XP duger ju TOPPEN än *asgarv*, men visst. Du laddar säkert ner Windows för "det är så dyrt"

Pc som inte har bäst-före-datum på mjukvara och hårdvara..fan de bästa trollinlägget jag läst på länge haha

Medlem
Skrivet av Mortalis:

... När ett nytt spel kommer måste du investera 2-10 papp på nya grejer för att kunna lira de, ...

Konstig dator du har...

Medlem
Skrivet av robineng:

Det är sånna här saker som gör att jag aldrig kommer gå över till att spela mest på konsol istället för PC. Det är illa nog att man måste sitta o hålla på gamla konsoller för att spela sina gamla spel och nu ska dom börja stänga ner dom få begränsade internet tjänster som finns när konsollen får några år på nacken? Nej tack, jag vill ha hårdvara och mjukvara som inte har ett bäst före datum.

Då kan du nog inte spela på PC, min vän. Som du vet så har PC-spel krav på ex. OS och hårdvara, DirectX m.m. gör att du inte kan spela äldre spel. Även bland de få spel som går att spela "mellan OS" så kommer servrarna att försvinna, att "serverlösa" spel som MW2 sålde bäst till PC kommer ju inte direkt att sega ner den utvecklingen. Fördelen med konsol är att du vet att du kan spela alla spel som släpps (inom 5-10år) utan att byta/uppgradera/dra hem firmware/nått.

Även efter att onlinetjänsten är borta, om 15år, kan du fortfarande spela offline på din konsol, som troligen är liten nog att spara. PC däremot är färskvara, både hård och mjukvara uppgraderas och slängs inom högst 7 år. Eller om du ska vara ärlig, har du kvar din gamla PC som klarar Doom 1 ännu? Quake 1? En som ens klarar Red Alert 2 från originalskivan?
Nej, det har man inte, men frågar du hittar du nog väldigt många som har kvar amiga64/nes/snes/dreamcast m.fl. i fullt fungerande skick

Medlem

[quote=Grumbledock]

Skrivet av robineng:

har du kvar din gamla PC som klarar Doom 1 ännu? Quake 1? En som ens klarar Red Alert 2 från originalskivan?

alla dessa spel kan spelas på både vista xp och windows 7 från orginalskivorna


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av robineng:

Det är sånna här saker som gör att jag aldrig kommer gå över till att spela mest på konsol istället för PC. Det är illa nog att man måste sitta o hålla på gamla konsoller för att spela sina gamla spel och nu ska dom börja stänga ner dom få begränsade internet tjänster som finns när konsollen får några år på nacken? Nej tack, jag vill ha hårdvara och mjukvara som inte har ett bäst före datum.

Då kan du nog inte spela på PC, min vän. Som du vet så har PC-spel krav på ex. OS och hårdvara, DirectX m.m. gör att du inte kan spela äldre spel. Även bland de få spel som går att spela "mellan OS" så kommer servrarna att försvinna, att "serverlösa" spel som MW2 sålde bäst till PC kommer ju inte direkt att sega ner den utvecklingen. Fördelen med konsol är att du vet att du kan spela alla spel som släpps (inom 5-10år) utan att byta/uppgradera/dra hem firmware/nått.

Även efter att onlinetjänsten är borta, om 15år, kan du fortfarande spela offline på din konsol, som troligen är liten nog att spara. PC däremot är färskvara, både hård och mjukvara uppgraderas och slängs inom högst 7 år. Eller om du ska vara ärlig, har du kvar din gamla PC som klarar Doom 1 ännu? Quake 1? En som ens klarar Red Alert 2 från originalskivan?
Nej, det har man inte, men frågar du hittar du nog väldigt många som har kvar amiga64/nes/snes/dreamcast m.fl. i fullt fungerande skick

Fungerar alldeles utmärkt att spela äldre pcspel numera, konsoler har inte ens bakåtkompabilitet i de flesta fall, men du kanske föredrar att ha din ps1, ps2, ps3 inkopplade samtidigt?
"Serverlösa"-spel undviker man, det är en konsolsjuka som spridits bara.
Tar hellre en bättre spelupplevelse än att spela 5-10år gamla konsolspel btw.

Köper man vettiga spel så kan pcägarna förutom att spela offline även spela med varandra på egenhostade servrar, det ni.
Amiga, nes, snes, sköna konsoler, det var innan de blev sämre, klart man sparar på dem, men jag sätter mig ju inte och spelar på en för att få en grym spelupplevelse längre, tekniken har ju hunnit längre än så, men för en nostalgikväll...sure! Hindrar ju inte det ena från det andra.
Så sluta trolla nu min vän


signatur

Retro.

Inaktiv

Som har sagts innan i tråden, XBConnect finns och man behöver inte ens chipa konsolen, ladda ner programet och fixa lite små inställningar och sedan starta ett spel och gå till System Link.

Även jag förvånad att det var igång så länge som det var, gå vidare med Live nu för 360n så man kan få ännu bättre tjänster

Inaktiv

Giriga svin som vanligt.

Medlem

synd men sånt som händer med ett så låst system som konsoller
Dem borde släppa xbox 1 live fritt så att folk kan köra servers hemifrån kanske via sina hemdatorer på nåt höger?

Medlem

Var ju bara ett år sedan spelen slutade produceras för Xbox (Madden NFL 09 t.ex.). Ska man bara få spela sina spel i ett år innan skiten stängs ner? Löjeväckande att en konsol/spel endast ska ha ett års livslängd.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Var ju bara ett år sedan spelen slutade produceras för Xbox (Madden NFL 09 t.ex.). Ska man bara få spela sina spel i ett år innan skiten stängs ner? Löjeväckande att en konsol/spel endast ska ha ett års livslängd.

Förvånad?


signatur

Retro.

Medlem

Bättre dem hade stängt ned LIVE helt!

jag har provat det flera gånger, och det, ja det suger, jag stöder inte sådana facistfassoner som MS håller sig med.

Det enda som dem lyckats med någorlunda, ja det är WIN7, men det är oxå allt.

Det är ju rätt bra ändå med tanke på att apple inte lyckats med något mer än att skapa helt obrukbara skitprylar för folk med för mkt pengar.

Ipad verkar bra, iaf om man är kvinna, hahahaha


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

jag köpte en begagnad Xbox för kanske fem - sex år sedan, och jag använder den flitigt även idag, men dock bara som mediastation och för att spela emulatorer. XBMC ftw

12
Skriv svar