Mionix Naos 5000

Robot
Mionix Naos 5000

Svenska Mionix fick genomgående goda recensioner för deras Saiph-möss som kom förra året. Nu plockar de fram lite mer krut och lanserar supermusen Naos 5000.

#call-of-duty-world-at-war


Medlem
Mionix Naos 5000 testad

Det kanske blir nästa mus för mig


signatur

Rawr

Inaktiv

Bara jag som tyckte den var för låg?

Inaktiv

va fint att en sådan väntar hemma med posten då nu har jag höga förväntningar

maxfps.se har lite kampanjgrejer med mionix möss och musmatta just nu.

edit: stavfel i recensionen, det stavas Växjö

Medlem

wow, den verkar ju helt klart lovande! Tack för tips.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Klart man ska köpa denna, supporta svenska gaming företag ftw


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Låter riktigt bra, men själv håller jag mig till min Qpad 5K.

Medlem

800 spänn för en mus? nej tack, mx 518 för 300 kr räcker långt.


signatur

B lup

Medlem

Måste bara säga att den här musen är helt underbar! Fruktansvärt skön och det enda minuset är som sagt priset. Men kan säga att för pengarna får du en mus som är överlägsen alla andra.

Medlem

Qpad 5K någon?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Jag tror inte den tar min Logitech G500 ändå, och alldeles för dyr för ganska låg DPI. (jämfört med 5600/5700 på de allra nyaste)


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Hm. kanske dags att byta sin gamla mus...
Köpte min gamla trotjänare på ett LAN -98, för 50 :-, från en polare, den hade nog gått ca ett år innan dess.
Och den har alltid fungerat, och gjort det bra.

Men som sagt, en minst 12 år gammal mus, kanske dags att byta. 800 spänn dividerat med minst ett decenium är helt ok. (jag förutsätter att kvalitén är det bästa).

//

Medlem

Har den stöd för vänsterhänta? utifrån form verkar det inte så. Så den kan väl knappast kallas perfekt.

Medlem

Den här blev helt plötsligt attraktiv i mina ögon få den har det dess föregångare Saiph 3200 (min mus) inte har. Stort minus dock för misstankar om att den är vanlig sketen OEM:

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

Medlem

musen förändrar spelet:) så länge den är skön och smidig och bra program för att ställa in den så funkar det prima!om min nya colermaster mus går sönder blir det nog en sån hära!mkt bra skrivet


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

"efter några rundor med Call of Duty: World at War började folk klaga på att jag fuskade och att jag skulle stänga av min aimbot. Saken är den att jag verkligen upplevde en stor skillnad i hur bra jag kunde springa, sikta och skjuta mot tidigare."

Detta stycke fick mig att skratta högt för en sekund, det låter precis lika B som diverse tvshop reklam, som att recensenten försöker sälja produkten genom att "zomg med denna mus blir du 10 ggr bättre"

Dessutom är det lite fel att låta "averagejoe" recensera en gamermus, särskillt då han inte använt någon tidigare (uppenbarligen), vilket i sin tur får mig att ställa frågan hur relevant hans åsikt egentligen är.

Medlem
Skrivet av Eottt:

800 spänn för en mus? nej tack, mx 518 för 300 kr räcker långt.

Jag säger detsamma, Dock kul att det för en gångs skull kommer en mus som faktiskt levererar för sitt höga pris


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.

Inaktiv

Härligt med en hårdvaru recension att förgylla kvällen med, spelrecensioner läser jag inte då jag har en egen smak.

Inaktiv

Darkst@r
Var bara tvungen att regga ett konto när jag såg din post.

Den musen du länkar till ser exakt ut som Qpad 5K, Ångrar nu att jag köpte Qpad 5K då den är i stort sett lika dyr

Medlem
Medlem

Är inne på min andra razer copperhead och när denna pajar blir det en tredje. Bästa musen ever!

Medlem
Skrivet av DreamShot:

Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.

Mjukvaran är riktigt bra enligt mig. Du kan ha 5 olika profiler, i vilka du kan ändra en himla massa inställningar. Profilerna sparas också i musen då den har inbyggt minne. Du kan ändra bla färger på LED-ljusen och du kan även spela in egna makron, vilket jag dock inte har testat. En till funktion som finns på denna, och på Qpad 5k också om jag minns rätt, är ett litet program i mjukvaran som läser av musens underlag

Medlem
Skrivet av robarn:
Skrivet av DreamShot:

Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.

Mjukvaran är riktigt bra enligt mig. Du kan ha 5 olika profiler, i vilka du kan ändra en himla massa inställningar. Profilerna sparas också i musen då den har inbyggt minne. Du kan ändra bla färger på LED-ljusen och du kan även spela in egna makron, vilket jag dock inte har testat. En till funktion som finns på denna, och på Qpad 5k också om jag minns rätt, är ett litet program i mjukvaran som läser av musens underlag

Det är den här typen av information jag vill ska stå med i en recension, tack.

Inaktiv

Verkar vara ett vettigt köp Kanske en värdig kandidat till min slitna Razer Copperhead

Inaktiv
Skrivet av DreamShot:

Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.

Här finns en med detaljrik recension:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6218&page=5

är riktigt nöjd själv än så länge

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Stort minus dock för misstankar om att den är vanlig sketen OEM:

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

Har jämfört bilder och tycker inte alls att det verkar vara samma mus. Tror inte du behöver vara orolig.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Den här blev helt plötsligt attraktiv i mina ögon få den har det dess föregångare Saiph 3200 (min mus) inte har. Stort minus dock för misstankar om att den är vanlig sketen OEM:

http://www.hktdc.com/sourcing/company_product_detail.htm?comp...

Skrivet av Qpad @ Sweclockers forum:

Skalet till vår mus är ett färdigt skal, men om du tittar på specifikationerna på denna jämfört med vår så är det ganska stora skillnader.
Vi satsade helt enkelt på att ha den första lasermusen som inte tappar vid höga hastigheter (dvs. snabba rörelser), och en begriplig och lättnavigerad programvara som sparas i din mus. Självklart ville vi ha en ergonomisk och behaglig form till denna teknik.
Vi sonderade marknaden i cirka 2-3 år innan vi hittade en form som vi var nöjda med, och jag kan lova dig att det går att hitta Logitechs, Microsofts, Razers och alla de andras former hos liknande asiatiska tillverkare. Dels för att jag själv har sett dem, samt dels för att jag vet att det är så här de allra flesta företag arbetar.

Mionix har med all säkerhet jobbat på ett liknande sätt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

vilket skämt! 800kr för en musjaevel!

Såna här recensioner har man slutat lita på förlängesedan.

Medlem
Skrivet av DreamShot:
Skrivet av robarn:
Skrivet av DreamShot:

Ärligt talat FZ, är inte denna recension något tunn? Vi får reda på att musen är skön och att den lever upp till kraven samt att testaren lyckas bättre i sitt spelande. Vi får dock ingen som helst information om medföljande mjukvara. Finns det möjlighet att ställa in olika profiler för olika spel exempelvis? Denna recension motiverar inte att det ska vara en 5:a på ett tillräckligt bra sätt.

Mjukvaran är riktigt bra enligt mig. Du kan ha 5 olika profiler, i vilka du kan ändra en himla massa inställningar. Profilerna sparas också i musen då den har inbyggt minne. Du kan ändra bla färger på LED-ljusen och du kan även spela in egna makron, vilket jag dock inte har testat. En till funktion som finns på denna, och på Qpad 5k också om jag minns rätt, är ett litet program i mjukvaran som läser av musens underlag

Det är den här typen av information jag vill ska stå med i en recension, tack.

Jag fick i uppgift att skriva en kortare recension på denna mus så en del saker har med största säkerhet utelämnats.

Jag har nu laddat upp fem screenshots från mjukvaran till bildarkivet. De visar vad vilka inställningar som finns.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

123
Skriv svar