Natal-styrning även till pc

Robot
Medlem
Natal-styrning även till pc

FY FAN VAD BRA


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Inaktiv

Inget för mig, sitter hellre med mitt tangentbord o mus om jag skulle lira något.

Medlem

delay är de ända order ja kmr på just nu

Medlem

Hade hellre sätt PlayStation 3 lösning till PC, den verkar mycket bättre.

Medlem

Fasiken, kollade på bilden och tänkte Bionic Commando XD ( killens plagg och hår )

Medlem

Inget nytt det där. Liknande grejer har funnits till pc i många många år redan. När jag fick min första webcam för säkert 10 år sedan följde det med spel som man skulle stå och vifta med armarna för att studsa bollar och liknande grejer.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Jag kan knappt hålla mig! Jag har alltid velat springa runt i virtuell värld genom att göra höns dansen! Tänk dig, nu får dom äntligen se dina riktiga dans steg i wow!

HOLY SHIT AND KETCHUP ON THE MACARONIES!

Medlem

Troligen kommer de väl att erbjuda spel via Games for Windows etc. Kan vara kul, speciellt då man säkert redan har Natal till 360, boxning, fighting och bilspel kan bli klart bättre till PC utan mus/tangentbord. Även äventyr och mycket annat kan bli grymt
Railshooters är väl ett nödvändigt ont, dock får man se vad de erbjuder när de släpper Natal, de kommer ju att bli något helt annat än mus/tangentbord, inte konkurrera med det (som Sonys/wii skulle ha gjort).

Medlem
Skrivet av Kotou:

Fasiken, kollade på bilden och tänkte Bionic Commando XD ( killens plagg och hår )

Haha, eller Shaggy i Scooby Doo.

Medlem

Microsoft har ju sagt att Natal kommer fungera till PC också... det kombinerat med att "VisionPlay" demo filmen var skrattretande dålig, så kan man nog anta att detta aldrig kommer användas.

Medlem

Fruktansvärt lagg, har sett Natal användas på riktigt tillsammans med ett bilspel i Japan. Ingen ville ens till slut spela för det fungerade fullständigt värdelöst, då hoppade en MS-representant in och startade spelet man fick se på E3-mässan men ingen brydde sig särskilt mycket om det. Nej Natal är och förblir en flopp om man vill spela riktiga spel. För småbarn kan det nog bli en kul grej där dom får flaxa och spela bollspel.

Säljer nog min 360 och köper PS3 när Sony släpper sin Wand då den åtminstone fungerar till riktiga spel och har ingen fördröjning. Sen får vi se hur stora massan reagerar på dessa rörelsekontroller - mycket möjligt Sony floppar med sin kontroll också, men då förmodligen pga dåligt intresse.

Medlem

Det är väl mest arkadspel som dessa rörelsekontrollerna kommer gå till.. skulle inte tänka mej typ att spel som Call of Duty Modern Warfare 2 o liknande skulle fungera särskilt bra, därför har ja redan tappat mitt intresse för detta, eftersom jag också gillar när man har kontroll över spelet, mus o tangentbord är det enda rätta. xD

Medlem

Eye-Toy Play någon??


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Den demovideon var nog det sämsta jag någonsin sett. Hur kan det ens lägga upp sånt skräp och tro att folk ska gilla det?

Inaktiv

Jippiii vilken flashback!
Detta hoppades man ju var borta för alltid :S

Medlem

Skulle hellre se Arc(playstation 3 motion controller) till PC. Men inte dåligt att Natal kommer till PC det heller.

Medlem

Ser fram emot det för att komplementera typ MMOs för att ge mer liv till sin karaktär (kommer väl aldrig hända), annars är det ganska fruktlöst att tro att folk kommer vilja ha det här till att spela med. Tennis och andra menlösa spel i all ära men det är ett ganska dött lopp.

Medlem

Twitch: Om du bara skaffar PS3:an pga rörelsestyrning så tycker jag att det är skrattretande. Jag tror att även wanden kommer samla damm efter den första hypen har lagt sig. Både eyetoy och natal har väl fördelen att de kan användas i de sociala nätverken som man satsar på. Men ur gamingperspektiv så ser jag inte något intressant. Ungefär som DJ Hero.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Twitch:

Säljer nog min 360 och köper PS3 när Sony släpper sin Wand då den åtminstone fungerar till riktiga spel och har ingen fördröjning. Sen får vi se hur stora massan reagerar på dessa rörelsekontroller - mycket möjligt Sony floppar med sin kontroll också, men då förmodligen pga dåligt intresse.

MS är åtminstånde lite innovativa och kan finslipa sin teknik, ps3 apar ju bara efter wii och inte kommer med något nytt.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Twitch:

Säljer nog min 360 och köper PS3 när Sony släpper sin Wand då den åtminstone fungerar till riktiga spel och har ingen fördröjning. Sen får vi se hur stora massan reagerar på dessa rörelsekontroller - mycket möjligt Sony floppar med sin kontroll också, men då förmodligen pga dåligt intresse.

MS är åtminstånde lite innovativa och kan finslipa sin teknik, ps3 apar ju bara efter wii och inte kommer med något nytt.

Men du Golvis, om du ska snacka om "apa efter" bör du nog ta reda på vem som var först med Natal-konceptet. Sony har haft en Natal-teknik ända sedan PS2 som också kallades eye toy - http://www.youtube.com/watch?v=uzNJwk9Z4ds

Sony apar Wii
MS apar Sony

Så om originalitet är det enda du bryr dig om bör du köra på Wii.

Skrivet av DeKvittar:

Twitch: Om du bara skaffar PS3:an pga rörelsestyrning så tycker jag att det är skrattretande. Jag tror att även wanden kommer samla damm efter den första hypen har lagt sig. Både eyetoy och natal har väl fördelen att de kan användas i de sociala nätverken som man satsar på. Men ur gamingperspektiv så ser jag inte något intressant. Ungefär som DJ Hero.

Sony har numer betydligt bättre konsoleklusiva spel till sin konsol och gratis PSN (än så länge iaf) så det är inte bara därför.

Jag tror dock som du att det blir dammsamlare efter första hypen men samtidigt är det lite vad man hoppades Wii skulle bli innan man blev besviken på uråldrig hårdvara och en konsol inga seriösa utvecklare håller på med. Så lite hopp på succe har jag ändå.

Medlem

Mm, sorry, gjorde dålig research.

Om företagen får det att fungera tillfredställande och rätta spelen kommer, ska jag med glädje testa


signatur

Retro.

1
Skriv svar