Age of Conan uppdaterat

Medlem
Age of Conan uppdaterat

Tänk att Age of Conan fortfarande ger ifrån sig dödsryckningar!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

tipsade om det här igår jag jag,, men inget tack för det... läser ni ens tipsen vi läsare skickar till er?

Medlem

[quote=saru]Tänk att Age of Conan fortfarande ger ifrån sig dödsryckningar![/quote

vadå!, dödsryckningar pyttsan, du spelar inte ens spelet så du vet ju inte vad du pratar om. förstår inte ens varför du skriver om ngt du inte spelar det är ju bara dumt och blir missvisande för andra när folk som du delar med sig av åsikter om ngt dmo inte känner till..
age of conan är i högsta grad levande,speciellt nu när updaten kommit har många tagit upp conan på nytt verkar det som,aktiviteten har ökat markant på min server,, och det var bra med folk redan före updaten så nu är det ordnat kaos,körs raider typ hela tiden

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BPR Cisco:

tipsade om det här igår jag jag,, men inget tack för det... läser ni ens tipsen vi läsare skickar till er?

Självklart gör vi det, en miss av mig då jag fick länken av kollegan.


signatur
Inaktiv

CONAN WILL SLAY YOU ALL!!

Medlem

Ooookej... så den största nyheten i uppdateringen är något som dom snott rakt av från warhammer online..?

Epic fail....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:

Ooookej... så den största nyheten i uppdateringen är något som dom snott rakt av från warhammer online..?

Epic fail....

Nu spelar jag varken AoC eller WAR men äger båda o har då självklart spelat de.

Att anpassa sig efter marknadens utveckling är knappast ett misslyckande, utan snarare tecken på att de inte vill missunna sina spelare/ vara konkurenskraftiga.

Vet inte varför jag orkar svara på troll, en sån dag antar jag.

Medlem

Tipsade också om detta igår, men så länge man inte vinnet ett jättehäftigt tipspris klarar jag mid utan ett tipstack

On topic: Spelet är grymt, mer behöver jag inte säga. Jag sågade det vid release, men har varit med och sett spelet utveckas. Spelet är perfekt för oss som vill lira ett low fantasy moorpg, då det knappt finna nåt annat spel i den kategorin. Checka Age of Conan forumet här på FZ så kan ni bland annat läsa om hur spelet skiljer sig från release.

Medlem
Skrivet av foock:
Skrivet av V1per:

Ooookej... så den största nyheten i uppdateringen är något som dom snott rakt av från warhammer online..?

Epic fail....

Nu spelar jag varken AoC eller WAR men äger båda o har då självklart spelat de.

Att anpassa sig efter marknadens utveckling är knappast ett misslyckande, utan snarare tecken på att de inte vill missunna sina spelare/ vara konkurenskraftiga.

Vet inte varför jag orkar svara på troll, en sån dag antar jag.

Självklart inte, men att sno bra ideér rakt av är epic fail.

Och nej, jag troll'ar inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av foock:
Skrivet av V1per:

Ooookej... så den största nyheten i uppdateringen är något som dom snott rakt av från warhammer online..?

Epic fail....

Nu spelar jag varken AoC eller WAR men äger båda o har då självklart spelat de.

Att anpassa sig efter marknadens utveckling är knappast ett misslyckande, utan snarare tecken på att de inte vill missunna sina spelare/ vara konkurenskraftiga.

Vet inte varför jag orkar svara på troll, en sån dag antar jag.

Självklart inte, men att sno bra ideér rakt av är epic fail.

Och nej, jag troll'ar inte.

Herregud alltså... hur mycket har inte Warhammer stulit från andra spel med det tänket du har? Shit, man kan ju skapa en egen karaktär, döpa den och ändra utseende. Knappast Mythic som var först med det om man nu ska dra ner allt på den dagisnivå du är på.

Medlem

Och årets idiotpris går till V1per!!!

Först och främst kan man inte säga att man stulit något från andra mmorpg, om jag mot förmodan har fel kan jag kontra med att Warhammer (+ alla andra moderna mmorpg)har snott 95 % av allt innehåll, funktioner, spelmekaniker m.m. från tidigare mmorpg.

Sen så är guild levels något som Age of Conan egentligen planerat ha med från början (det fanns alltså planer långt innan Age of Conan ens kom ut).

Tillsist kan jag säga att de två systemen skiljer sig oerhört mkt från varandra och att Age of Conans system är mycket mer utvecklat och än vad warhammers är.

Medlem

Do not feed the trolls please. Drive them back to their cave where they belong.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av V1per:
Skrivet av foock:
Skrivet av V1per:

Ooookej... så den största nyheten i uppdateringen är något som dom snott rakt av från warhammer online..?

Epic fail....

Nu spelar jag varken AoC eller WAR men äger båda o har då självklart spelat de.

Att anpassa sig efter marknadens utveckling är knappast ett misslyckande, utan snarare tecken på att de inte vill missunna sina spelare/ vara konkurenskraftiga.

Vet inte varför jag orkar svara på troll, en sån dag antar jag.

Självklart inte, men att sno bra ideér rakt av är epic fail.

Och nej, jag troll'ar inte.

Herregud alltså... hur mycket har inte Warhammer stulit från andra spel med det tänket du har? Shit, man kan ju skapa en egen karaktär, döpa den och ändra utseende. Knappast Mythic som var först med det om man nu ska dra ner allt på den dagisnivå du är på.

Meh, vad är det för dumma exempel du kommer med.
Det var stora egenskaper som var utformande för spelet som var på tal här, inte de mest grundläggade som såklart alla RPG's måste ha.

Skrivet av bronie:

Och årets idiotpris går till V1per!!!

Först och främst kan man inte säga att man stulit något från andra mmorpg, om jag mot förmodan har fel kan jag kontra med att Warhammer (+ alla andra moderna mmorpg)har snott 95 % av allt innehåll, funktioner, spelmekaniker m.m. från tidigare mmorpg.

Sen så är guild levels något som Age of Conan egentligen planerat ha med från början (det fanns alltså planer långt innan Age of Conan ens kom ut).

Tillsist kan jag säga att de två systemen skiljer sig oerhört mkt från varandra och att Age of Conans system är mycket mer utvecklat och än vad warhammers är.

Jahopp, en person säger emot och då får man en omogen hord mot sig, vilket vuxet forum detta var då. Säger dock samma sak till dig, det var de spelutformande egenskaperna vi pratade om, inte de mest grundläggande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:

Jahopp, en person säger emot och då får man en omogen hord mot sig, vilket vuxet forum detta var då. Säger dock samma sak till dig, det var de spelutformande egenskaperna vi pratade om, inte de mest grundläggande.

Läste du vad jag skrev? Jag skulle säga att guild levels är någonting väldigt grundläggande, dock finns det "spelutformade egenskaper" som utvecklar guild levels och kanske gör dem mer unika, dock i detta fall skiljer sig dessa "spelutformade egenskaperna" helt och hållet i Age of Conan och Warhammer. För att vara mer tydlig: guild levels i Age of Conan är inte samma sak som guild levels i Warhammer.

Dessutom som jag även skrev: är det någon som har stulit nåt så är det warhammer, för guild levels har varit en del av planerna sen långt innan warhammer började sin utveckling, att det inte kommit föränn nu beror på prioriteringar.

Medlem

V1per; Om de nu "stulit" guild systemet från WaRk, varför skulle det va "Epic fail..."?

Det innebär nu att AoC har lite av det WaR har + mkt mer. Vilket borde göra det till epic succes, eller har jag fel?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

V1per; Om de nu "stulit" guild systemet från WaRk, varför skulle det va "Epic fail..."?

Det innebär nu att AoC har lite av det WaR har + mkt mer. Vilket borde göra det till epic succes, eller har jag fel?

Haha bra poäng där! Nu när jag tänker efter tror jag att V1per menade att han tycker att det är epic fail för Warhammer då det blir större konkurrens mellan spelen.

Medlem

Nej, vad jag menade var att det var epic fail att sno Warhammers guild leveling system... Del av planerna, my ass.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ett ord: Troll.

Medlem

Trevligt, har fortfarande subscription. Men har inte spelat senaste veckan, mycket plugg. Tiden över har gått till GA/bc2.

Inaktiv
Skrivet av V1per:

Nej, vad jag menade var att det var epic fail att sno Warhammers guild leveling system... Del av planerna, my ass.

Fy faro av MW2 att sno FPS från orginalet "Någon som kommer ihåg den första FPS? Duke Nukem 3D kanske?"

Dom flesta MMOs är precis som FPS, RTS och rubbet. Gnälla över plagiat låter lite som fanboy åt en konkurrent kanske?

Jag tror många blev besviken av Conan vid realse och känner sig för att sparka lite nu när Funcom ligger ner, visst dom gjorde inget bra jobb men spelet är flera gånger bättre sen dess. Conan har tio tusentals spelare och den siffran har stigit kraftigt dom senaste månaderna.

MMOs behöver inte miljoner spelare för att det ska förklaras som ett dugligt spel, EvE online har ju legat stadigt på två hundra tusen i flera år och det bara pumpas ut nytt material hela tiden.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av bronie:

Ett ord: Troll.

Jag troll'ar inte mer än vad du gör, sluta skyll på det och kom med vettiga argument istället, dummer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Åhhh, men tyvärr blev det en ny månad med WoWcrack... Tjiii också.

Skrivet av BPR Cisco:

tipsade om det här igår jag jag,, men inget tack för det... läser ni ens tipsen vi läsare skickar till er?

Oh herregud. Är det så du bekräftar din existens? Tror du att du blir känd om du blir tipstackad? Du själv får ju massor av tips från FZ varje dag om spel men inte fan ser jag nåt tipstack från dig.

Var glad om dom skriver om det du tipsat, det är väl tack nog.

Inaktiv

blev sugen på o testa lite igen

loggade in på mitt funcom konto, men stog att jag bara hade typ Anarchy Online..

vad hände med min lvl30 (?) assassin i conan som jag hade då?..
mjaja..

world of warcraft, here I come again..?
där försvinner i alla fall inte ens gubbar på måfå

Medlem
Skrivet av F3D:

blev sugen på o testa lite igen

loggade in på mitt funcom konto, men stog att jag bara hade typ Anarchy Online..

vad hände med min lvl30 (?) assassin i conan som jag hade då?..
mjaja..

world of warcraft, here I come again..?
där försvinner i alla fall inte ens gubbar på måfå

Fel account eller nån bugg kanske. Eller så är den väl deletad. Du kan ju fråga supporten vad dom säger.

Inaktiv

Har följt med den här debatten rätt länge. Kan säga att jag aldrig ägt ett enda MMO. Men skulle välja något så skulle jag välja Age of Conan.

Verkar ju utvecklas på rekordfart och det verkar som de ger ut det billigt. Plus att Conan verkar ju ha något halv realtids stridssystem.

Verkar intressantare än 99% av all skit som finns där.

Skulle köpa Age of Conan och Eve Online. Är man inte intresserad av unikhet så köp Wow och spela.

Det är störst och mest välutvecklat. Så slipper ni sitta och klaga i forumtrådar.

BWÄÄÄÄÄH, jag tyckte inte om det här spelet vid releasen för för 3 år sen. Då kan det ju omöjligt vara bra nu. Och därför ska jag inte spela det. Och om jag inte ska spela det så ska inte ni heller få ha roligt av det.

Seriöst.

Skrivet av broski:

Har följt med den här debatten rätt länge. Kan säga att jag aldrig ägt ett enda MMO. Men skulle välja något så skulle jag välja Age of Conan.

Verkar ju utvecklas på rekordfart och det verkar som de ger ut det billigt. Plus att Conan verkar ju ha något halv realtids stridssystem.

Verkar intressantare än 99% av all skit som finns där.

Skulle köpa Age of Conan och Eve Online. Är man inte intresserad av unikhet så köp Wow och spela.

Det är störst och mest välutvecklat. Så slipper ni sitta och klaga i forumtrådar.

BWÄÄÄÄÄH, jag tyckte inte om det här spelet vid releasen för för 3 år sen. Då kan det ju omöjligt vara bra nu. Och därför ska jag inte spela det. Och om jag inte ska spela det så ska inte ni heller få ha roligt av det.

Seriöst.

När jag slutade spela var jag mest sur pga Funcom arrogans och marknadsföring. Kände mig lurad på pengar då spelet inte ens var värdig att kallas beta. Trots att dom nu har en ny game designer eller vad dom har så är det fortfarande samma företag. Funcom består av mer än en snubbe. Även det var ett marknadsföringstrick.

Spelet kommer aldrig bli vad det lovades att vara. Därför är folk arga. Hade du spelat detta hade din åsikt varit värd mer än någon som är utomstående och inte ens ha testat det.
Det är fortfarande inte ens i närheten av vad dom lovade. Stridssystemet var et skämt mot vad dom lovade att det skulle vara. Enda skillnaden är att du trycker på nån knapp extra istället för en enda knapp som aktiverar en skill.

Köper du en HD-TV men kommer hem med en gammal tjockisTV som bara visar bild ibland och utan förvarning raderar kanaler skulle nog du också vara rätt bitter på stället du köpte den ifrån.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av foock:
Skrivet av V1per:

Ooookej... så den största nyheten i uppdateringen är något som dom snott rakt av från warhammer online..?

Epic fail....

Nu spelar jag varken AoC eller WAR men äger båda o har då självklart spelat de.

Att anpassa sig efter marknadens utveckling är knappast ett misslyckande, utan snarare tecken på att de inte vill missunna sina spelare/ vara konkurenskraftiga.

Vet inte varför jag orkar svara på troll, en sån dag antar jag.

Självklart inte, men att sno bra ideér rakt av är epic fail.

Och nej, jag troll'ar inte.

Om det är epic fail att sno saker så har blizzard gjort det största epic failet någonsin med Warcraft spelen då mycket i dem är snott rakt av från warhammer världen (som i sin tur säkert snott från andra)

Och även om jag skulle hålla med om att World of warcraft är ett tragiskt värdelöst skitspel som man tröttnar på efter 3 timmar så går det ju inte att påstå det vara ett epic fail.

Mycket svengelska nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är mest bara nyfiken på server prestandan i spelet?

(eller hur man nu frågar, var klagomål på det senast i sommar vet jag angående lagg i pvp i fler än X personer - så någon inbiten räv borde förstå frågan och svara på den).

12
Skriv svar