Here we go again...

Medlem
Here we go again...

Jag skrev två tidigare trådar om min skärm/grafikkort och problemet löste sig. Jag köpte ett nytt chassi och temperaturerna gick ner. Men nu har det kommit ett nytt problem... Skärmen funkar inte alls! När jag startar datorn så ska skärmen sättas på efter några sekunder, men det gör den inte! Det sista jag gjorde på datorn var att uppdatera automatiska uppdateringar, stängde av den, satte på den några timmar senare, spelade lite och stängde av den. Sen i morse när jag skulle sätta på skiten så sattes datorn på men inte skärmen.

Medlem

Prova att koppla in skärmen i den andra porten på grafikkortet (om du har någon..). Om det inte funkar, kollar så att det inte är något fel på skärmen genom att prova med en annan dator. Om det inte är skärmen det är fel på, prova med ett annat grafikkort (låna av en polare eller nåt). Om detta löser problemet så är ditt grafikkort med högst sannolikhet kaputt


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Den andra porten på grafikkortet har aldrig funkat, provade skärmen på en annan datorn och det funkade. Har inget annat grafikkort... Men när jag kopplade in skärmen igen så funkade det, fast datorn startade med vista istället för W7, när det kom fram till inloggningssidan så blev det svart igen och jag var tvungen att stänga av datorn...
Och om kortet är trasigt, borde det inte ha märkts sist datorn fungerade? Den kan väl inte ha gått sönder när det var avstängd? Och varför funkade datorn en stund med vista?

1
Skriv svar