Medlem
Fps problem :(

Som topic lyder , Har en Amd athlon x64 dual core 6000+ 3.0ghz , 4gb ram och ett xfx geforce 260GTX black editon och ändå laggar spel som te.x left 4 dead 1&2 vet inte vad problemet kan vara :S har alla dom senaste drivrutinerna och använder Windows 7 borde väl kunna maxa dom spelen jag skrev innan? kan inte ens köra på medium high utan att fpsen sjunker vill slippa köpa nytt uppgraderings paket då jag inte har ekonomin för det...

Tacksam i förhand!

Inaktiv

Vad har du för nätagg? Kan vara intressant att veta. Att FPSen sjunker får du nog leva med, men de ska inte sjunka så lågt att spelet upplevs hackigt. Vad har du för FPS när du spelar nu?
Vad jag förstår är Source-motorn ganska CPU-krävande tyvärr. Jag har inte heller en helt stabil FPS i tex TF2 med maxade inställningar med samma grafikkort men med betydligt kralligare processor. Den sjunker ganska mycket när det är mycket folk och saker händer.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har ett hyper på 580w så det borde ju räcka fpsen brukar ligga stabilt på 60-72 om jag kollar med net_graph i konsolen , sen är det som du säger den sjunker mest när det är mycket som händer te.x när en hord kommer osv men den sjunker när jag bara glider runt på banorna också utan att nåt speciellt händer skumt asså ... men blir väl o köpa ett intel uppgraderings paket eller nåt hehe

Medlem

Dina problem borde inte ha med din hårdvara att göra (i alla fall inte om den fungerar korrekt). Kan kanske bero på drivrutiner, överhettning eller liknande. Hårdvaran ska krossa L4Ds systemkrav.


signatur
1
Skriv svar