Betala extra för Star Trek Online-raser

Robot
Inaktiv
Betala extra för Star Trek Online-raser

lamt, precis som spelet. men ett utmärkt sätt att utnyttja sin licens

Medlem

Micro-transactions suger verkligen. Verkar dock modernt idag att släppa halvfärdiga spel och sedan ta betalt för att få resten (DLC:n) eller som i detta fallet, köpa spelet, betala månadskostnad och ändå tvingas betala mer för att få tillgång till hela spelet.

Hoppas kunder undviker sådana spel så att företagen fattar att man inte kan ta betalt flera gånger för samma spel...

Medlem
Inaktiv

Känns jävligt larvigt att de ska ta betalt för raser. Fair enough om det är expansions, som innehåller 2 nya raser så som WoW tbc men detta känns ju bara patetiskt

Medlem

Det var just därför jag aldrig köpte spelet, då de skrev att de skulle ha mikrotransactions + månadsbetalning, det var givet att den här skiten skulle hända. Nej tack.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Vad blir priserna om man översätter till kronor? Oavsett pris borde det ingå i inköpspriset och månadskostnaden, men ändå kul att veta.

Inaktiv

Ju mer spel folk köper desto mindre ingår från början och vi får betala mer.

Fast svårt att avgöra det där, hur mycket ska egentligen ingå..

bullshit är det iaf

Inaktiv

Bra sätt att förstöra sitt rykte bland oss mmo:are.

Medlem

De kommer få stänga ner servrarna inom en vecka. Hoppas jag.

Medlem

STO har aldrig varit ett alternativ för någon som spelat mmos förut och nu lyckades Cryptic skriva under sin egna dödsdom, grattis

Medlem

jävla skitspel, först använder dom CoH resurserna för att göra ett dåligt MMO som dom bajsade ut på 1.5 år, sen säljer dom livstidsprem före spelet släpps och nu detta. Riktigt slött incashningsprojekt detta spel. Bojkott!

Det enda man får hoppas är att dom använder dom här smutsiga pengarna till att göra ett riktigt spel härnäst, frågan är om någon kommer vilja köpa det efter detta. CoH var mitt första MMO och jag gillade det, men nu är min respekt för Cryptic är helt borta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"packas inte med i fullversionen av Cryptics kommande Star Trek-rollspel."

Bra att de kallar det fullversionen när allt inte finns med

Medlem

Jag är ingen som fastnar för MMO. Har nog aldrig gjort det men detta spelet är UNDERHÅLLANDE. Ge det en chans istället för att spy galla. Klart dom säljer rabatterat life premiums innan releasen? Smart drag. Med tanke på alla trekkies som finns så tror jag inte att servrarna stängs ner inom några veckor direkt.

F.ö måste man inte köpa dessa två raserna. Går utmärkt att spela ändå.

Medlem

Star trek online har aldrig känts intressant för mig, jag tycker att spelet verkar väldig B rakt igenom.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Är så jävla trött på hur de beter sig. Släpper ofärdiga spel som de sen tar betalt IGEN för att fixa. Slit ut sidorna ur böcker och sälj dem separat, fantastisk idé!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Själv fick jag med 500 Cryptic poäng i min preorder som jag inte hade räknat med, så för mig anser jag det som gratis. Men visst kunde dom ha haft med dessa raser från början, det kan jag hålla med om. I övrigt har spelet redan släppts och är spelbart sen i Tisdags (sen i Fredags om man förbeställt och har Headstart).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Min tanke är väl att det finns ju gott om olika raser redan från början. Är väl bara kul om de lagt till ytterligare 2 stycken som spelare kan köpa om man vill spendera sina pengar.

Sen skulle jag inte alls bli förvånad om dessa 2 raser kommer bli gratis om något år eller så när det kommer en expansion.
Låt folk som har råd att få vara lite unika, det hör bara kommersialismen till att det är så. De med pengar har mer saker, det är inget att vara avundsjuk på

Medlem

Börjar bli otäckt hur detta med DLC fungerar. Får se var Blizzard/Activision tar vägen med WoW, t ex ta extra betalt för pets och AH via webben är verkligen nära min gräns. Även om jag älskar att spela det med fru o vänner så börjar de verkligen att glida över kanten för vad som känns ok att vara med på.

Inte svårt att förstå att jag själv inte gör stor skillnad men det handlar väl om mina principer.

F ö börjar jag bli sjukt trött på kapitalistargumentet. ie företag får göra vad de vill för att tjäna pengar. Företag behöver bra PR och spenderar sitt förtroendekapital vilket kan vara bra mycket svårare att återhämta än ekonomisk förlust.

Bra exempel ser vi på folk som hoppades på CO och Cryptic som studio. All galla som spys över Funcom och deras Age of Conan, det spelet är bättre idag (inte sett end game men inte upplevt något störigt i buggväg eller spelbrytande mekanik t o m lvl 40) men när folk måste gå igenom något som borde varit beta tappas förtroende.

Nu var det iof ingen som kommenterade om detta här, men stört mig länge nog på det argumentet och den ignorans som det erkänner.

Medlem

Att ta microtransationer ovanpå månads betalning är bara fel. Får ju hoppas att folk som nu spelar detta spel inte går med på detta. Så att andra företag inte får för sig att följa på denna idiotiska ide i andra MMO.

Medlem

Därför man håller sig borta från cryptic spel. De som har någorlunda koll på Champions online vet hur jävla sviniga Cryptic är. Själv hoppas jag att de går i konkurrs snarast då de verkligen är de sämsta i branchen just nu

Medlem
Medlem
Skrivet av aakerlind:

F.ö måste man inte köpa dessa två raserna. Går utmärkt att spela ändå.

Visst gör det det, men om man nu köper ett spel till fullpris och sen även skriver på för ett betala varje månad för att få fortsätta spela så känns det rätt sniket att dagen innan release säga att man tänker ta extra betalt för något så grundläggande som raser. Om nu dessa raser även har egna hemvärldar så är ju risken stor att de som faktiskt köper detta kommer att få känna sig väldigt ensamma där då de flesta nog kommer att köra med de raser som de fick med när de köpte spelet.¨

/ LordDaimos

Medlem

Tur att folk kan läsa, och inte bara kommenterar nyheter á la Aftonbladet. Undrar vad de lär ut i svensk skola nu för tiden?

you aren't paying for the classes. you can play klingon at level 5. you are paying for Federation Klingons and Ferengi. and it's completely optional.

Federation klingon and Federation Ferengi are just skins for people that really want to play as a federation character, but want to looks like one of those species..

DVS. Det enda du betalar för är möjligheten att spela en federation-karaktär med klingon/ferengi-skin, that's it, inget mer! Du kan spela klingon som klingon istället, bara du nått level 5, utan att betala ett öre.
Det är väl konsolernas fel att PC-spelare inte kan läsa också?
Dags att fördumma nyheterna också så alla kan hänga med

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det är väl konsolernas fel att PC-spelare inte kan läsa också?
Dags att fördumma nyheterna också så alla kan hänga med

Kanske ska skylla mer på FZ för att de inte tog med detta i nyheten. FZ skrev ju bara att de tog extra betalt för raser, inte att de tog betalt för att man skall kunna se ut som någon specifik ras (utan att annars få någon fördel av det utöver utseende).

När du läser en artikel i en tidning hur ofta gör du en full research på dess ursprung och fakta? Om du läser att 150 pers dog i någon flygplansolycka eller nåt så kollar du upp att antalet stämmer, planets ursprung och destination stämmer och att det verkligen kraschade där det sades i artikeln?

Själv så läste jag endast det som FZ skrev och kommenterade utifrån det då jag inte har tid eller lust att göra full research på varje nyhetsartikel.

Oavsett så kommer jag köpa spelet och köra det. Gillade betan (trots alla grova buggar) men jag tror på spelet och tror det kan vara ett bra alternativ till de horder av fantasy-MMO:n vi ser idag. Utöver STO så har man annars bara EVE Online som rymd-MMO.

Medlem

Haha, först tar de betalt för ett inkomplett skitspel och nu ska de ta betalt för ännu mer saker i spelet som INTE finns där?
Vilken affärside, tur att det finns idioter som Cryptic kan tjäna cash på. Spelade betan och den söööög, spelade prerelease en dag, sen cancelade jag hela skiten. Så uselt spel. hur fan kan man misslyckas med all den lore som ST har??


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Grumbledock:

Det är väl konsolernas fel att PC-spelare inte kan läsa också?
Dags att fördumma nyheterna också så alla kan hänga med

Kanske ska skylla mer på FZ för att de inte tog med detta i nyheten.

Väldigt sant, känns som om de hämtat sin nyhet direkt från Gamereactor som har exakt samma upplägg och missar också den biten information. Dock så är det alltid bra att läsa lite från källan så man får veta vad det egentligen står, speciellt då skribenterna ibland missar viktig information

Medlem

Rent principiellt så är det väl helt ok så länge som man får tillräckligt med poäng gratis när man köper spelet så att man kan aktivera de här gubbarna. Men, dom får ju ett problem med trovärdigheten när dom släpper DLC samtidigt som spelet, för det första blir man ju tveksam till att köpa spelet när man inte vet hur mycket pengar dom kommer mjölka dig på senare, för det andra vill man ju inte betala en månadskostnad som utvecklarna använder till att utveckla nya saker... som du måste betala separat, en gång till.

Om Cryptic vill göra såhär måste dom ju gå ut med ett medelande om vad för sorts DLC vi kan vänta oss, DLC som är rent kosmetiskt, eller DLC som ger fördelar i spelet. Det faktum att ma inte går ut och säger att allt DLC kommer vara kosmetiskt får ju oss vettiga människor att sluta oss till att det förmodligen inte kommer att vara det.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Federation klingon and Federation Ferengi are just skins for people that really want to play as a federation character, but want to looks like one of those species..

Vad tycker trekkisarna om det där egentligen? Är väl lite som om vi skulle få möjlighet att spela en "Rebel Storm Trooper" i det där starwars mmot? Nåja inte riktigt, men nästan.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Om nu dessa raser även har egna hemvärldar så är ju risken stor att de som faktiskt köper detta kommer att få känna sig väldigt ensamma där då de flesta nog kommer att köra med de raser som de fick med när de köpte spelet.¨

/ LordDaimos

Det finns inga så kallade hemvärldar. Som en annan skrev är detta bara "skins" inget annat. Det är lite special traits bara som inte spelar någon större roll.

Jag förstår inte varför personer, som inte är det minsta insatt, kommenterar saker som inte ens stämmer från början.

Trekkies säger inte så mycket om just detta. Vi är glada att vi har ett bra spel, då de flesta verkar tycka om det. Även sådana som är "nya" trekkies med tanke på senaste filmen.

Jag är inget fan av älvor och sådant och ser heller ingen tjusning i spel som WoW. Det är dock litet annorlunda då WoW inte baseras på snart 40år av serier och filmer.

Star Trek är inget nytt fenomen. Cryptic har hitills förvaltat licensen relativt väl. Har dock inte sett end game ännu men det bådar gott. Inget MMO är utan skrupler i början men just nu fixas det varje dag.

12
Skriv svar