Installera vista 64bit, bluescreen. Trasig hårddisk?

Inaktiv
Installera vista 64bit, bluescreen. Trasig hårddisk?

Jag fick en bugg med windows update när jag startade om min laptop. När datorn startades upp började den installera en uppdatering, som är på del 3/3 och fast på 0% Sen startar datorn om, såhär gjorde den om och om igen.

Så jag formaterade om den enda partitionen jag hade på hårddisken för att installera om Vista Home Premium 64bit. Men jag kunde inte välja den partitionen för att installera på, så jag tog bort partitionen och skapade en ny.

När jag nu försöker installera Vista så kommer jag så långt att jag väljer språk/tidszon osv. och sedan till fönstret där jag väljer partition.
Jag väljer partitionen och det går vidare till nästa steg, där står den en stund på "Packar upp: 0%".
Sen kommer det upp en bluescreen där det står att installeringen stoppades för att skydda min dator från skada.

Längst ner i meddelandet står det:
Technical information: STOP: 0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000005,0xFFFFFFFFFFBA221C,0x0000000000000000,0x00000000FF800000)

Kan hårddisken gått sönder när jag tog bort den gamla partitionen? Finns det något enkelt sätt att felsöka?

Inaktiv

Hittade en länk som är otroligt likt det du beskriver så att man nästan kan tro att det är samma användare(?)

http://social.answers.microsoft.com/Forums/fi-FI/vistainstall...

Finns i alla fall ett svar där.


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Japp, det är min tråd. Skrev i tråden på mjukvara att jag bara kunde testa en av de sju punkterna i listan över åtgärder, ska göra det så fort jag kommer hem idag.

Postade den här tråden i både mjukvara och hårdvara eftersom jag itne är säker på vart den ska ligga, någon mod kan ta bort den av trådarna som ligger fel.

1
Skriv svar