Spana in teasern på Fallout: New Vegas

Robot
Medlem
Spana in teasern på Fallout: New Vegas

Dreeeeeegel! Bara höra toner till Fallout får det att vattnas i munnen på mig! Har stort hopp till snillena från Black isle.. VILL HA NUU!!!!

Inaktiv

Kan bli bra, kan bli dåligt
Hoppas det får lite mer inlevelse än fallout 3...

Medlem

Själv tycker jag det är lite tjatigt med Vegas, eller USA ö.h.t. Men tror inte det kommer vara ett dåligt spel, snarare tvärtom. kommer säkert vara lysande men.. Störande att det alltid är i Amerika

Medlem

Om detta inte blir bättre än Fallout 3 är det en överraskning och sjukt stor besvikelse.. men tror på Obsidian. Dom gör nästan lika bra spel som BioWare.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Själv tycker jag det är lite tjatigt med Vegas, eller USA ö.h.t. Men tror inte det kommer vara ett dåligt spel, snarare tvärtom. kommer säkert vara lysande men.. Störande att det alltid är i Amerika

kanske för att hela story med fallout handlar om olika Vault som den amerikanska myndigheten har byggt.

Medlem

intressant, har funderat på att skaffa fallout 3 till 360 men hur tycker ni det är?(jag vet att det finns recensioner )

Inaktiv

"War... war never changes..." ÄLSKAR ATT HÖRA DEN BITEN! =D... Lite häftigt att det är samma person som sagt det i alla Fallout spel.


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Jag har stor tillit till Obsidian efter alla de kvalités rollspel de tryckt ur sig, detta hamnar på önskelistan direkt!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Greve_Peter:

Själv tycker jag det är lite tjatigt med Vegas, eller USA ö.h.t. Men tror inte det kommer vara ett dåligt spel, snarare tvärtom. kommer säkert vara lysande men.. Störande att det alltid är i Amerika

kanske för att hela story med fallout handlar om olika Vault som den amerikanska myndigheten har byggt.

Nu är det ju så att på samma vis som den verkliga världen inte enbart består av USA så finns det även fler länder i Fallout-världen. Det hade varit intressant om man gjort ett spel som utspelar sig i någon annan del av världen.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Är detta ett nytt spel? Eller något DLC till FO3?

Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Greve_Peter:

Själv tycker jag det är lite tjatigt med Vegas, eller USA ö.h.t. Men tror inte det kommer vara ett dåligt spel, snarare tvärtom. kommer säkert vara lysande men.. Störande att det alltid är i Amerika

kanske för att hela story med fallout handlar om olika Vault som den amerikanska myndigheten har byggt.

Nu är det ju så att på samma vis som den verkliga världen inte enbart består av USA så finns det även fler länder i Fallout-världen. Det hade varit intressant om man gjort ett spel som utspelar sig i någon annan del av världen.

Precis, är trött på att alla wallander filmer är i Ystad, det finns så många fler städer i sverige.

Nej men ifall man nu skulle göra ett fallout spel i något annat land så skulle det inte finnas någon koppling till de tidigare spelen. Det finns valven som bara finns i amerika, mutanterna som inte har tagit sig från amerika. Så mycket skulle vara nytt så att det skulle snarare vara ett spel som utspelar sig i en falloutaktig miljö än att vara ett fallout spel.

Desutom är en väldigt stor del av fallout art deco och googie stilen blandat med 50 tals amerikansk futurism. All design i spelen skriker AMERIKA ifall du ändrade detta skulle du lika gärna gjort ett annat post apokalyptiskt spel som inte heter fallout.

Inaktiv
Skrivet av bullet tooth tony:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Greve_Peter:

Själv tycker jag det är lite tjatigt med Vegas, eller USA ö.h.t. Men tror inte det kommer vara ett dåligt spel, snarare tvärtom. kommer säkert vara lysande men.. Störande att det alltid är i Amerika

kanske för att hela story med fallout handlar om olika Vault som den amerikanska myndigheten har byggt.

Nu är det ju så att på samma vis som den verkliga världen inte enbart består av USA så finns det även fler länder i Fallout-världen. Det hade varit intressant om man gjort ett spel som utspelar sig i någon annan del av världen.

Precis, är trött på att alla wallander filmer är i Ystad, det finns så många fler städer i sverige.

Nej men ifall man nu skulle göra ett fallout spel i något annat land så skulle det inte finnas någon koppling till de tidigare spelen. Det finns valven som bara finns i amerika, mutanterna som inte har tagit sig från amerika. Så mycket skulle vara nytt så att det skulle snarare vara ett spel som utspelar sig i en falloutaktig miljö än att vara ett fallout spel.

Desutom är en väldigt stor del av fallout art deco och googie stilen blandat med 50 tals amerikansk futurism. All design i spelen skriker AMERIKA ifall du ändrade detta skulle du lika gärna gjort ett annat post apokalyptiskt spel som inte heter fallout.

Självklart, men faktum är att man varken i Fallout 1, 2 eller 3 vet speciellt mycket om hur det ser ut i resterande omvärlden. Jag hade gärna sett något som utforskade detta iallafall.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Samurai237:

intressant, har funderat på att skaffa fallout 3 till 360 men hur tycker ni det är?(jag vet att det finns recensioner )

Jag är en bitter Fallout 1 och 2 älskare och tycker inte att 3an hör hemma bland de två första. Gillar du rollspel och fps (typ Oblivion) så kommer du säkert älska det. Det är ett riktigt välgjort och bra spel men jag hoppades för mycket på ett äkta Fallout 3 för att det skulle gå hem hos mig

Skrivet av CZorg:

"War... war never changes..." ÄLSKAR ATT HÖRA DEN BITEN! =D... Lite häftigt att det är samma person som sagt det i alla Fallout spel.

Ja, Ron Perlmans ljuva stämma blir man aldrig trött på i Fallout-sammanhang

Edit: För att säga något om nyheten också så tror jag det här kommer blir grymt. Om inte Interplay gör Fallout så tror jag Obsidian eller Bioware är de som skulle kunna fixa det iaf nästan lika bra.

Medlem

Längtar verkligen tills i höst då detta släpps! Älskade Fallout 3 och kommer förmodligen älska detta spelet också.

Förresten, på tal om att det bara utspelar sig i USA - ja, dels handlar det ju om vaultsen och sen var det egentligen bara två länder (möjligen tre) som påverkades av "The Great War" (som egentligen inte var ett krig... whatever) var USA och Kina, och möjligen Ryssland.

Det är åtminstone så jag uppfattade det när jag kollade igenom Fallout Bible och Fallout wikia lite snabbt.

Jag och en kompis brukar skämta om att de hade kunnat göra ett Fallout-spel som utspelar sig i Sverige. Capital Wasteland = Stockholm! \o/

Pansarknekt

Oj vad intressant.

Dock så måste jag säga att Bethesda måste gå vidare med Fallout all-out nu så att säga. I gamla oldschool Fallout fick jag en känsla av ödesstämning vilket inte infunnit sig alls i Fallout 3 exempelvis.

Att det nu skulle finnas en stad som New Vegas som klarat apokalypsen förstärker denna känsla av actionspel som jag får när jag ser Fallout 3+.

Dock så är det bra spel sålänge dom inte försöker sig på med den här stämningsgrejen jag nämnde ovan. Riktigt bra spel till och med.:heart:


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Det går inte att göra den gamla skolas fallout till den nya publiken, hur många kids skulle köpa ett spel som är så oförlåtande och kan straffa en så hårt att spelet inte går att klara, bara för att man gjorde ett dåligt val 80 timmar tidigare

Medlem

Bethesta, seriöst

Medlem

hoppas karaktärerna får mer liv i sig. fallout 3's är så livlösa.

Medlem

Cool trailer, de jag reagerade mest på är flaggan bakom personen, "New California Republic" som var med i Fallout 2.

http://fallout.wikia.com/wiki/New_California_Republic

Medlem

Filmjölk!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Avstängd

Kan ju passa på att flika in då, att de som läser nästa nummer av PC Gamer får läsa den åtta sidor långa berättelsen från vårt sverigeexklusiva besök hos Obsidian nyligen. (Plus ytterligare en fet, sverigeexklusiv grej, plus recensioner av Nappe: TW, AvP och mycket mer förstås.)


signatur
Medlem
Skrivet av Raging Ronin:

Kan ju passa på att flika in då, att de som läser nästa nummer av PC Gamer får läsa den åtta sidor långa berättelsen från vårt sverigeexklusiva besök hos Obsidian nyligen. (Plus ytterligare en fet, sverigeexklusiv grej, plus recensioner av Nappe: TW, AvP och mycket mer förstås.)

awesome som vanligt! tack för pcgamer

Medlem

Wall-E och Helghast!!!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

War, War never changes. = Rysning på mig.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Är detta ett nytt spel? Eller något DLC till FO3?

Ett nytt spel.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Raging Ronin:

"Massa gött i nästa PCG!"

Ohfan. Hade ME2 reccen vart i samma nummer hade det nog varit det fetaste någonsin.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem
Skrivet av deftune:

Att det nu skulle finnas en stad som New Vegas som klarat apokalypsen förstärker denna känsla av actionspel som jag får när jag ser Fallout 3+.

I så fall fick du väl den känslan redan när New Reno dök upp i Fallout 2?

12
Skriv svar