Grafikkort trasigt...? Eller inte? Ingen aning!!!

Medlem
Grafikkort trasigt...? Eller inte? Ingen aning!!!

Det är så att min dator spökar, jag skrev en tidigare tråd om samma problem förutom att du har det förvärrat sig. Problemet är att när jag spelar vissa spel som t.ex Cod MW2 och Dragon Age så står det att skärmen går i energisparläge, samma problem händer även när jag startar/stänger av Dragon Age.
Jag har haft ungefär samma problem i några månader och problemet tycks ha löst sig när jag öppnar chassit och satt dit en bordsfläkt. Men inte ens det fungerar längre. Jag funderade på att det kanske var ett överhettningsproblem pga att jag inte har så bra kylning i burken. Men eftersom problemet har blivit värre och kan ens inte starta datorn normalt förutom i safe mode så funderar jag på att det kan vara grafikkortet som är kaputt.
När jag försöker starta datorn normalt så kommer jag fram tills när vista har laddat klart och inloggningsrutan ska komma upp men istället så kommer "Energisparläge" fram...
Snälla hjälp, klarar inte av det här mycket längre till...

Windows Vista Ultimate 64-Bit
Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40GHz
4 GB Ram
NVIDIA GeForce 9800 GX2

Kan mycket väl vara så att grafikkortet har tagit skada av överhettning. HW Monitor visar hur varm din dator är, så ladda ner det och kolla hur varmt ditt grafikkort är när du spelar och inte spelar.

Annars kan det vara drivrutinerna som spökar. Avinstallera dom du har just nu och installera nya från nvidia.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag vet att min dator överhättas ganska rejält och hade därför tagit bort högersidan av chassit och satt dit en fläkt, eftersom jag inte kan köra datorn i normalt läge så kan inte grafikkortet och ljudkortet användas i Säkert läge.

Drivrutinerna kan vara ett problem, men jag tror inte det eftersom jag uppdaterade dem för kanske en vecka sedan. Men jag prövar och återkommer.

Medlem

Jag avinstallerade drivers, startade om datorn och den funkade då i normalt läge fast utan drivrutiner. Jag laddade ner de senaste drivrutinerna, startade om datorn och försökte starta den i normalt lage, men såklart så hände samma skit.
Så vad gör jag? Jag är så less på skiten nu!

Inaktiv

Du kan alltid testa att installera äldre drivrutiner.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Tänkte på det men hittar inte hur och vart man gör det

Medlem

Förjävligt , skön känsla du lär ha nu ... men blir vell at köpa nytt graffe kort ?

Skrivet av murderclown:

Tänkte på det men hittar inte hur och vart man gör det

http://downloads.guru3d.com/Videocards---NVIDIA-GeForce-Vista...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Skit i dom, vill bara jävlas...
Men datorn fungerar för tillfället, sänkte upplösningen på skärmen ett snäpp så vi får se hur länge det fungerar. Men jag vill helst köra med högre upplösning så om du har några tips eller andra lösningar på problemet så...

1
Skriv svar