Inget Mass Effect 2 till PS3

Robot
Medlem
Inget Mass Effect 2 till PS3

Har folk svårt att förstå? xD Mass Effect serien är exklusivt för windows å xbox 360.

Medlem

Men varför kan de inte bara släppa det till PS3 med? Det är ju inte så att de förlorar på det direkt!

Inaktiv

nej tror inte det kommer till ps3 vilket är synd för då hade jag nog köpt det till ps3 i stället för pc men nu har jag det till pc och det rockar hårt

Medlem

Svider den? :>


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men varför kan de inte bara släppa det till PS3 med? Det är ju inte så att de förlorar på det direkt!

Förutom väldigt mycket tid och resurser. De kan ju faktiskt ha andra projekt i arbete. Ett företag består ju dessutom inte av oändligt många utvecklare.

Medlem

Skit oxå, Mass Effect är ett typiskt spel som jag vill lira på konsol! Nåjaa, vi kan ju hoppas på det nångång i framtiden!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Vilka flamebaiters de är här då o.O

PS3 har la bättre grafik än xboxen så dem borde ju ha släppt den kan man tycka

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men varför kan de inte bara släppa det till PS3 med? Det är ju inte så att de förlorar på det direkt!

Förutom att Microsoft säkert pröjsar bra för att hålla det till Xbox/Windows med förhoppningen om att folk utan konsoll ska välja att köpa en Xbox istället för en PS3 (eller för PS3-ägare att skaffa sig en Xbox också).

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Kuci:

Vilka flamebaiters de är här då o.O

PS3 har la bättre grafik än xboxen så dem borde ju ha släppt den kan man tycka

Nej, PS3 har inte bättre grafik än Xbox 360, grafikkretsen är sämre, däremot har den en betydligt kraftigare CPU, detta gör att man kan få bättre grafik. Det finns en anledning till att man inte vill utveckla spel på PS3:an...

Medlem

Jag påstår inte att ME kommer att komma till PS3 men Bioware sa exakt samma sak när folk frågade om PC-versionen. Typ: "Mass Effect är xbox 360-exklusivt och kommer aldrig att släppas till PC"

Medlem

QQ little more plox

Medlem
Skrivet av cm0s:

Jag påstår inte att ME kommer att komma till PS3 men Bioware sa exakt samma sak när folk frågade om PC-versionen. Typ: "Mass Effect är xbox 360-exklusivt och kommer aldrig att släppas till PC"

Skillnaden är den att microsoft äger rättigheterna till serien. De tjänar både på xboxen och windows, men de förlorar enbart på att det släpps till ps3an.

Är det verkligen så svårt att få in?

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Skillnaden är den att microsoft äger rättigheterna till serien. De tjänar både på xboxen och windows, men de förlorar enbart på att det släpps till ps3an.

Är det verkligen så svårt att få in?

Haha, Mass Effect ägs av EA. Om det funnits en facepalm-smiley hade jag använt den nu

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Jokkocze:

Skillnaden är den att microsoft äger rättigheterna till serien. De tjänar både på xboxen och windows, men de förlorar enbart på att det släpps till ps3an.

Är det verkligen så svårt att få in?

Haha, Mass Effect ägs av EA. Om det funnits en facepalm-smiley hade jag använt den nu

Vem som äger vem spelar ingen roll. De har ett avtal med Microsoft som ger dem rätt till att styra och ställa över serien. Släpper de något spel (av de tre i trilogin) till någon plattform som MS inte godkänner så bryts avtalet och de får inte längre några pengar från MS och de får förmodligen även betala tillbaka de pengar de redan fått.
Sen så lär inte MS vara så intresserade av att arbeta exklusivt med dem i framtiden och jag tror att det hela är väldigt värdefullt för dem.

Medlem

är inte Bioware i säng med Microsoft på denna franchise? Jag är inte det minsta förvånad att det inte kommer till ps3an.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Grejen är denna:

<snip>
m_srSpendTalentPointsMessagePS3=?348755
m_srParagonRenegadeMessagePS3=15?3007

Morality is measured in Mass Effect by Paragon points and Renegade points so this looks like ME specific and not spare/general UE3 config data

med andra ord, de har redan lagt in saker som är specifikt för Mass Effect som ska fungera på en PS3.

Frågan är bara när tidsexklusiviteten är slut för EA. Då får vi se Mass Effect till PS3. Samma veva var det när Bioshock ryktades om att det skulle släppas till PS3. Det förnekades in i det sista. Samma sak med GTA 4 DLC...History repeats itself.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

De har ett avtal med Microsoft som ger dem rätt till att styra och ställa över serien. Släpper de något spel (av de tre i trilogin) till någon plattform som MS inte godkänner så bryts avtalet och de får inte längre några pengar från MS och de får förmodligen även betala tillbaka de pengar de redan fått.
Sen så lär inte MS vara så intresserade av att arbeta exklusivt med dem i framtiden och jag tror att det hela är väldigt värdefullt för dem.

Källa på det?

Medlem

Vad redmac sa.
Mer om PS3-strängar i Mass Effect 2-koden finns här:
http://www.destructoid.com/ps3-code-found-buried-within-mass-...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vad redmac sa.
Mer om PS3-strängar i Mass Effect 2-koden finns här:
http://www.destructoid.com/ps3-code-found-buried-within-mass-...

Hur underbart är det inte att konsolarna behöver oss pc-spelare för att hitta sådana saker ;D

Vill inte starta något pc vs konsol, lite kul bara

Medlem
Skrivet av tankare:
Skrivet av bjosarn:

Vad redmac sa.
Mer om PS3-strängar i Mass Effect 2-koden finns här:
http://www.destructoid.com/ps3-code-found-buried-within-mass-...

Hur underbart är det inte att konsolarna behöver oss pc-spelare för att hitta sådana saker ;D

Vill inte starta något pc vs konsol, lite kul bara

Som ren konsol spelare skrattade jag till åt din kommentar.
Den är så sann så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ni fick juh FF13 QQ

(jk)

nöjer mig med PC versionen


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men varför kan de inte bara släppa det till PS3 med? Det är ju inte så att de förlorar på det direkt!

Det är väl bara att inte släppa hursomhelst, både Sony och MS vill ju ha bra exklusiva spel.

Utan exklusiva spel så är det ingen större vits med olika konsoller väl ?

Medlem

Två rader av kod som råkar vara PS3 kod betyder inte att hela Mass effect serien kommer till PS3. Ingen sådan kod hittades i ME1

Medlem

Skulle gärna se ME på PS3 men jag tycker det är positivt att inte alla spel utvecklas till alla plattformar. Dåliga portningar har vi sett alltför ofta...

Medlem

Orsaken till att det finns Playstation 3-kod är för att det bygger på Unreal III-grafikmotorn som är konstruerad för att fungera med alla format, enligt Priestly, som också påpekar att samma kod även fanns i det första Mass Effect trots att det gavs ut av Microsoft själva.

"Mass Effect is for the PC and Xbox 360.", avslutar Priestly.

Så svårt var det, tyvärr för alla kära PS3-ägare men ni får nog köra PC/360-versionen iaf. Att MS redan köpt exklusivitet före EA blev inblandade är väl bara ytterligare en spik i kistan mot multiformatsteorin. MS tjänar långt mer på att behålla Mass Effect som exklusiv serie, än att låta EA sprida ut den. I värsta fall skulle de nog göra en extra deal med EA bara för att vara på säkra sidan. Men hoppet är det sista som överger människan, så hoppas kan ni ju alltid
Själv tror jag nog att jag ska sätta mig och lira lite hederlig Mass Effect 2 istället, då det råkar vara konsolexklusivt till 360

Inaktiv

jag tror att det kommer till ps3 men inte för än tidigast ett år efter ME3 MS kan inte fortsätta betala EA hur länge som helst, det är bara att ha lite tålamod så kommer nog hela trilogin på en disc någon gång 2012 eller 2013

Medlem

Skulle nog tro att dom kör mass effect 2 och 3 för xbox och pc bara, dom som inte har ett xbox får köpa det till pc. Helt seriöst bästa spelet jag nånsin spelat

Skrivet av Skummis:
Skrivet av Jozo:

Men varför kan de inte bara släppa det till PS3 med? Det är ju inte så att de förlorar på det direkt!

Det är väl bara att inte släppa hursomhelst, både Sony och MS vill ju ha bra exklusiva spel.

Utan exklusiva spel så är det ingen större vits med olika konsoller väl ?

Yupp, sen betalar ju både Sony och MS ut fett med sk. exclusive dollars.. det är ju inte så att bolagen är fanbois direkt.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av tankare:

Hur underbart är det inte att konsolarna behöver oss pc-spelare för att hitta sådana saker ;D

Haha, eller hur!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar