Laptop för spel 7-10 000 kr

Medlem
Laptop för spel 7-10 000 kr

Hjälp alla hårdvarugudar!

Jag söker en laptop, gärna en smidig då jag ska ha den till skolan. 13" är nice. Tittade på en Asus UL30a, men det går inte spela på en sån. Så jag tittade på Dell Studio 15 med i7 processor.

Kontaktade Dell support och sa att jag vill kunna spela BF2 (inkl. moddar som ofta kräver mer dessutom). Sa även att jag vill kunna spela nya BF Bad Company 2 på den. Då sa han Alienware direkt! Men så mycket tänker jag inte betala, så han tipsade om Studio XPS 16 och i värsta fall samma fast 13, men att då får jag fläska på själv med ett annat grafikkort för jag måste ha 1GB grafikminne.

Hur rätt har han? Funkar det inte med en Studio 15 med i7 och grafikkort 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570-grafikkort? Den kostar 9990 och är typ vad jag kan tänka mig betala max.

Eller finns det bättre alternativ ute? Liten, smidig men snabb och billig/prisvärd.

Jättetacksam för hjälp

Medlem

Ja den kommer fungera helt okej till både bf2 (som inte kräver mycket alls förutom mycket minne) samt Bad company 2, dock kommer du inte kunna spela på högsta inställningar i Bad company 2, ska du ha en så pass bra dator som klarar så nya spel på höga inställningar får det isåfall bli en alienware.
Sen måste du inte ha ett grafikkort med 1gb minne, det lär räcka gott o väl med 512mb till bad company 2 eftersom du inte kommer spela på speciellt jättehöga upplösningar och inställningar på laptopen.

Medlem

Köp billig bärbar, och mindre dyr stationär istället..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

http://www.dustinhome.se/pd_5010367091.aspx kanske funkar? 4650 ska i alla fall klara av BF2 ordentligt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar