Passar dessa datorprylar?

Inaktiv
Passar dessa datorprylar?

Hej, jag har länge tänkt köpa ny gaming dator och nu har stunden kommit. Hittade lite delar på inet.se som dom kommer montera ifall jag köper.

Intel Core i5 750, 2.66GHz
Corsair 8GB (4x2048MB ) 1600MHz XMS3
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ
Gigabyte Radeon HD5850 1GB
Cooler Master Gladiator 600 ATX
Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA, OEM
Gigabyte GA-P55A-UD3
Corsair VX 550W 80+
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM

Då undrar jag om dessa bitar passar ihop eller behöver nätagget kanske va starkare än 550W? Är det en bra prisvärd dator?

Har ni nå synpunkter, tillexempel nåt jag kan ändra på för att få det ännu bättre? Fast priset får inte gå över 12500:-

550W kommer att fungera superbt. Min enda fråga är dock, varför behöver du 8GB RAM?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ser utmärkt ut, Men 8 GB ram är Overkill. 4 räcker alldeles utmärkt. Ta 4 Gb minne, samma typ, och lägg pengarna på ett 5870?

Köper du den har du en riktigt bra dator!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Men, hur länge till kommer det att hålla med 4gb? 8gb kan ju räcka ett tag? det var allt jag tänkte på, men de du sa daskedennis, kommer datorn va mycke bättre då?

Inaktiv

Och hur stort chassi behöver jag då? Läste att det där chassit jag har nu blir för litet för radeon hd 5870, nån som kan rekomendera ett chassi för det grafik kortet?

Skrivet av daskedennis:

Ser utmärkt ut, Men 8 GB ram är Overkill. 4 räcker alldeles utmärkt. Ta 4 Gb minne, samma typ, och lägg pengarna på ett 5870?

Köper du den har du en riktigt bra dator!

Även ifall han har ett 5850 så kommer han att ha en riktigt bra dator. Men, ja, 8GB är overkill. Köp bara 4GB.

Skrivet av amber:

Men, hur länge till kommer det att hålla med 4gb? 8gb kan ju räcka ett tag? det var allt jag tänkte på, men de du sa daskedennis, kommer datorn va mycke bättre då?

Ifall han köper 4GB så kommer den att bli långsammare än med 8GB, men den där extra sekunden är knappt värt pengarna. I spel kommer det inte heller bli en gigantisk skillnad.

Skrivet av amber:

Och hur stort chassi behöver jag då? Läste att det där chassit jag har nu blir för litet för radeon hd 5870, nån som kan rekomendera ett chassi för det grafik kortet?

Hur mycket får det kosta?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar