Synpunkter på den här datorn?

Inaktiv
Synpunkter på den här datorn?

Har bland annat med hjälp av folk härifrån plockat ihop komponenter som Inet ska få bygga ihop.

Har någon några åsikter om vad jag valt?

http://img38.imageshack.us/img38/7334/inkpslista.jpg

Bör något bytas? I så fall utan att öka kostnaden.
Gigabyte Radeon HD5850 1 GB tycks vara slutsålt för tillfället. Finns det något likvärdigt grafikkort?

Tack för synpunkter!

Medlem

Ser riktigt bra ut!
Men eftersom alla 5850 är på obekräftat leveransdatum bör du kolla på ett annat grafikkort, eller vänta.

Dock har inte Inet några vettiga grafikkort inne just nu. Men om du verkligen vill ha en bra dator NU så ska du satsa på XFX Radeon HD4890


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Ser riktigt bra ut!
Men eftersom alla 5850 är på obekräftat leveransdatum bör du kolla på ett annat grafikkort, eller vänta.

Dock har inte Inet några vettiga grafikkort inne just nu. Men om du verkligen vill ha en bra dator NU så ska du satsa på XFX Radeon HD4890

Alla butiker får en riktig fetleverans den 26e pekar det på nu, HD4890 känns inte prisvärt alls i dagsläget.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Achronos:

Ser riktigt bra ut!
Men eftersom alla 5850 är på obekräftat leveransdatum bör du kolla på ett annat grafikkort, eller vänta.

Dock har inte Inet några vettiga grafikkort inne just nu. Men om du verkligen vill ha en bra dator NU så ska du satsa på XFX Radeon HD4890

Alla butiker får en riktig fetleverans den 26e pekar det på nu, HD4890 känns inte prisvärt alls i dagsläget.

Nej, det är precis det jag menar. Men om han vill ha en dator snabbt så är HD4890 det bästa alternativet, iallafall på Inet.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag köpte en dator en månad innan 5800serien släpptes... :/

Med ett 4890 istället då, och det funkar alldeles utmärkt, men hade jag köpt idag hade jag tagit 5850 utan tvekan.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Låter som 5850 är worth waiting for.

Hur är det med ljudet? Bör jag köpa till ett ljudkort, eller funkar det inbyggda ljudet bra?
Spelar med lurar, ser film och lyssnar på musik med en baslåda och två sateliter.

Medlem
Skrivet av haukan:

Låter som 5850 är worth waiting for.

Hur är det med ljudet? Bör jag köpa till ett ljudkort, eller funkar det inbyggda ljudet bra?
Spelar med lurar, ser film och lyssnar på musik med en baslåda och två sateliter.

Jag köpte ett Asus P5Q-Pro moderkort för ett tag sedan. Ljudkortet var helt KASST, jag vet inte om det var defekt på något sätt. Mikrofoningången var helt lustig... Hade inte lust att vänta 25 veckor på att få ett nytt, så jag köpte till ett Creative Sound Blaster Audigy SE för 250kr, väl värt pengarna för mig!

Men nej, jag skulle inte säga att du behöver ett externt ljudkort eftersom du inte verkar vara så kräsen med ljudet.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar