Problem med extern hårddisk

Medlem
Problem med extern hårddisk

Hejsan!

Jag upptäckte precis en oanvänd extern hårddisk av märket HP Personal Media Drive 300 GB hos mina föräldrar. Den tog jag hem och tänkte använda, men nu har jag stött på problem.

Jag kopplade in nätkabeln och USB-kabeln, men inget verkade hända förutom att datorn meddelade mig att en USB-enhet var inkopplad. Jag hittade den ingenstans på datorn och kopplade därför ur den, inte bra. Jag fick meddelandet att en installation avbröts och att enheten kanske inte skulle fungera korrekt. Sagt och gjort, nu när jag kopplar in hårddisken så upptäcks den ingenstans. Ingen installation startas, och jag hittar inte enheten någonstans på datorn.

Kan man rätta till mitt amatörmässiga fel?

Hjälp uppskattas hjärtligt!!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Om disken har varit oanvänd så är det inte helt säkert att den initierats. Gör som så att du kopplar in den med USB-kabeln, därefter startar du "Disk Management" (starta "diskmgmt.msc") och då bör du hitta disken där. Kanske måste du högerklicka på disken och välja att initiera disken, samt. ev formatera den. Först därefter kan du nog se den som en "normal" disk.

Medlem

Vet ej om den är helt oanvänd, men jag gjorde ett försök med ditt tips. Jag hittade tyvärr inte disken i listan

Datorn reagerar iallfall på disken, ett ljud plingar till när jag kopplar in och ut den, sen händer inte ett dugg!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Du har inga speciella utilities / drivrutiner som kanske följde med produkten på t.ex. en CD?

1
Skriv svar