Bärbar dator för grafiskt arbete och webbutveckling

Medlem
Bärbar dator för grafiskt arbete och webbutveckling

Hejsan!

Det är så att jag behöver en laptop som jag kan arbeta med adobes CS3/CS4 och andra program som ändå kräver lite datorkraft. Det vore smidigt att ha en laptop som man kan arbeta med överallt. Jag skulle definitivt inte ha något emot om det gick att spela en del spel på den heller...

Jag är inte särskilt grym på det här på laptops så känner att lite hjälp på traven skulle sitta på sin plats.

Den här datorn har jag vart inne o kikat på och den känns väldigt prisvärd, vad tror ni?

Prisklassen bör ligga mellan 7000-9000

Är väldigt tacksam för svar och hjälp som jag kan få!

Inaktiv

Jag skulle föredra denna: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/Pa...

Kralligare grafikkort och så får du med lite Photoshopgrejer vad det nu kan vara :).
Sen lär Vaion iofs vara både snyggare och av robustare kvalitet, så det är en avvägning du får göra... Bättre vs. snyggare typ.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Dell Studio XPS 16

Lite över din budget, men yumyum!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tack för svaren!

Packard Bell låter ju bra faktiskt, men en kompis har en packard bell och hans tangentbord går inte att skriva på ... men det kanske inte är fallet här, får kanske försöka kika på den

och angående Dell datorn, så är det precis som du sa, lite för dyr ;D sen har jag någon vana att förakta dell

Men får kika på dessa med och se om jag kommer fram till något !

Om någon annan har ett förslag på dator så är det bara att skriva.

*edit*

Vad tror ni om denna?

Inaktiv

Den har i princip samma grafikprestanda, lite bättre, än den jag postade där uppe. 1000 kr dyrare, men HP är å andra sidan rätt omtyckta av många... DV-serien är fin.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av Frgr:

Tack för svaren!
.....
och angående Dell datorn, så är det precis som du sa, lite för dyr ;D sen har jag någon vana att förakta dell
......

Delldatorer må vara lite dyrare än det prispressade, massproducerade måndagsprodukterna man köper på Elgiganten etc, men dom håller otroligt bra kvalité.
Jag har haft 2 datorer, en stationär och en bärbar, från Dell. Även om de kanske kostade lite extra så har dom gått utan några som helst bekymmer.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

CS4 strular oerhört mycket med W7, undvik om du kan!

1
Skriv svar