Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem

Läs folk: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=113468...

"In addition to the matchmaking functionality the full game features dedicated servers, server browsers, and the ability to host games directly"

Medlem
Skrivet av Idono:

kommer inte in på någon server :/

Välkommen till konsollernas lysande ide, matchmaking! its the shit!


signatur

Retro.

Medlem

Jag har då inga problem alls att hitta en server.. längsta tiden jag har väntat är MAX 5min.. har Provat alla 3 klasserna och tycker lungt att predator va roligast! tveksamt till ett köp men kanske nångång om de blir Rea

Fruktansvärt dåligt demo! Något av det sämsta jag sett.

Medlem
Skrivet av Girre:

Jag har då inga problem alls att hitta en server.. längsta tiden jag har väntat är MAX 5min.. har Provat alla 3 klasserna och tycker lungt att predator va roligast! tveksamt till ett köp men kanske nångång om de blir Rea

Ok, jag avskydde att spela predatorn, ska nog inte ens prova de andra då.

Edit: Måste fråga... kan fortfarande alien klättra på väggar och göra "superhopp"?, jag förutsätter det.


signatur

Retro.

Medlem

är besviken på spelet.. blir inget köp

Medlem

JA HUR joinar man server ?????????

Medlem

Själv är jag positiv efter att ha spelat demot ett tag. Tycker, av det jag sett hittills, att det är en stämningsfull miljö de har skapat. Grafiken är bra och även ljudet. Tycker också att de har balanserat de olika klasserna bra.

Jag tror man får ge det chans en stund. Komma in i kontrollerna ordentligt. Ni som förbokat blir nog inte besvikna


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Trodde jag aldrig skulle säga detta, men; blir spelet bättre utav att jag använder mig utav min Logitech RumblePad 2 när jag spelar spelet i Windows?

Medlem

Om någon som har kommit in på en server kan skicka mig ett pm så kanske ni helt enkelt kan invita mig in i ett game så man får se hur detta ser ut helt omöjligt att hitta en ledig plats någonstans..

Medlem

Finns ett ljus i tunneln och det är att demot bygger på en 10 månader gammal build av spelet. Den här versionen av spelet är alltså kraftigt utdaterad. Anledningen till att jag vet det är för att folk på Steamforumet säger att de spelade exakt samma version av spelet på E3 i somras. Så förhoppningsvis så är den fulla versionen bättre


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Inaktiv

vadå så dom släpper en demo som visar hur spelet ser ut för nästan ett år sedan?

ska testa nu iaf, blir en edit här snart

edit: jahapp... känns helt ok men för lite lirande för att bilda sig en riktig uppfattning. tror det kan bli kul med några polare, men visst hade man väntat sig mer. Är dock inte redo att avboka riktigt än.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Girre:

Jag har då inga problem alls att hitta en server.. längsta tiden jag har väntat är MAX 5min..

Är du seriös eller? Man ska väl FAN inte behöva vänta 5 minuter, eller ens en minut för att komma in på en server och spela. Det ska gå på direkten.

I lol'd

Så sant så.

Medlem

Testade. "Inte kul" som Björn Gustavsson skulle ha sagt.

Medlem

Håller med Golvis. Systemet för att ändra kontroller var helt fubar (och interface:et övht. var dåligt). Ljudet var varken stämningsfullt eller bra. Ingen känsla i någon av raserna, kändes verkligen som man gick runt som ett något snabbare kylskåp.
Nä, som jag sa förut.

WOW, vilken besvikelse det var. Måste dock säga "tack" eftersom att de ändå släppte ett demo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Detta demot fanns på E3 för 10 månader sen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag testade det jag också, till Xbox... och djävlar i min lilla låda vilken fruktansvärt otillfredsställande känsla det gav. Inledningsvis var jag orolig över att bli frestad att köpa ytterligare ett spel att lägga på hög för att jag inte hinner spela alla jag skaffar, men de farhågorna for all världens väg tämligen omgående.

Medlem

Gillar verkligen er som skriver "Jag kommer inte in på nån server, fan vad spelet suger". JAH BRAH.

för övrigt så står det såhär på Rebellions hemsida

"We've identified an issue with the matchmaking system that is causing the very long wait times to get into a PC game, and hope to release an update shortly which addresses this.

In the meantime players can ease connection issues by getting together with a group of players before entering matchmaking. Inviting friends or joining players via the Steam overlay will help work around the issue. If you need help finding players you can join one of the community groups, e.g. http://steamcommunity.com/groups/AVPI.

In addition to the matchmaking functionality the full game features dedicated servers, server browsers, and the ability to host games directly."


signatur

FUBAR

Inaktiv

Men hur har dom tänkt.
Fick vänta 10 minuter för att komma in i en lobby, sedan fick man vänta 10 minuter i lobbyn.
Sedan startade spelet.. trodde man, stod loading i 5 minuter.
Blev utkastad till lobbyn igen, väntade 10 minuter till, sedan la lobbyn ner.
Bra reklam att släppa ett sådant demo, blir nog inte något köp.

Medlem

Om nu demot är 10 månader gammalt, varför släpper de inte istället ett demo nu som är uppdaterat!?!??!

Medlem

Riktigt kul demo. Synd bara att det tar tid innan man får spela. Nån som vet om Hunter Edition släpps till PC?


signatur

Here to play.

Medlem

om ni får problem med CTD precis när matchen ska börja, prova att ändra ljudkvalitén till 24bitar, 44100khz i Windows inställningarna. fungerar galant för mig

och omfg spelet är ju hur kul som helst. tar ett tag att vänja sig vid kontrollerna, men när man väl gör det är det skitkul. Som väntat är det Alien som är roligast att spela som. så jäkla sköna animationer när man smyger upp bakom någon

Medlem

Hade man kunnat hitta ett game så... Suck, bra första intryck.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag kommer inte ens in till nån server :S står bara searching for games.. händer inget mer

Medlem

Den hittar ju aldrig någon "session", eller ska man bara sitta och vänta?


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

tkr om folk som inte läser utan bara "matchmaking suuuuger " ist för o läsa som minst 10 pers påpekat att de kmr ha dedikerade servrar på full releasen, PLUS! att bara för man bli grabbad med " E " så kan man ta sig ut, jag gjorde de när en predator grabbade mig.. men tydligen så tar folk inte sig tid o testa de utan bara springer runder och säger fan va de suger....

för fan ta er tid o testa det och olika saker innan ni dömmer något, bara för det inte e lika rörligt som te,x MW2 suger inte spelet.

Medlem

Sedan är det väl singleplayer man är ute efter? Iaf jag


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Ja det är bara att vänta. Jag testade några games precis. Det var inte jätte roligt, men ett annat game mode kanske vore något. Vi var faktiskt ett par mariner som samarbetade mot aliens och predators fast det var DM, då blev det genast roligare.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag har testat ett par rundor nu som alla raser och måste säga att jag är besviken. Jag känner dock att det har potential i de andra moden. Vem fan vill spela ffa i AvP? Jag hade hoppats på att man skulle få spela aliens vs marines vs predators. Lite förvånad över ett demo som plockar fram det sämsta i ett spel istället för det bästa...

Skriv svar