Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem

Kan börja med att säga att jag inte har spelat dem tidigare AvP spelen så jag har inget att jämföra med. Dock så har jag kollat in massa videos på dessa spel då jag blivit intresserad av det här AvP spelet.

Tanka hem spelet via ps store, installerar, väntar i säkert 40 minuter innan jag lyckas ta mig in i ett spel. sen efter en match åker jag ur den servern. Försöker ta mig in igen, omöjligt! Går i över en timme utan att komma in i ett spel. Searching for game eller vad det än står. Sen kommer det in en annan stackare, då ändras texten till: Found 1 player, searching for 7 more. Trodde hela tiden att det stod searching for 1 more då man har usel syn tydligen. När jag såg att det var en sjua: Quit game.

Tankar ner till pc istället i hopp om att få spela lite. Tar väl en 10 minuter innan jag kommer in i ett game, får spela som Alien (samma som jag fick på ps3an). Sen åker jag ur den servern. Tar ett tag tills jag kommer in igen, får då spela som Marines. Efter det kom jag inte in igen.

Jag anser att spela som Alien var mycket smidigare på ps3 än på pc, medans Marines kändes mer som ett fps lir, och det var ganska enkelt att döda med mus och tangentbord. Vann den rundan ganska stort.

Notera att jag inte har något tidigare AvP att jämföra med, vilket dem flesta verkar anse som ett grymt lir. Ändå tycker jag att det var ganska so so runt det här liret. Även en kompis som testade det här senare som inte heller han spelat nåt tidigare spel var första kommentaren: "värdelöst ju". Jag tycker inte det var värdelöst, men det gjorde inte heller mig mer sugen på att köpa det. Kanske från en realåda...

Angående demo så har jag läst texten om att det kan komma och ändras en del från detta, men samtidigt så släpps det här om någon vecka bara, så hur mycket hinner dem ändra? Sen, ska man slänga ut ett demo så tycker inte jag iaf att det ska vara baserat på MP, iaf inte när man inte får det att funka okej. Det är inte bra reklam att någon (jag i det här fallet) får sitta i drygt två timmar för att få spela EN runda deathmatch. Kan ju vara för att det är ett demo, därför avskriver jag inte spelet. Men ingen kan väl sitta och försvara det här genom att säga: "du såg väl texten?". Det släpps ändå om 14 dagar.

Medlem

Var väl ok.. lite meckigt att hitta server (som FZ precis posta om..)

MEN.. hade dom släppt infestation/species DM så hade det varit mycket roligare än FFA DM... :/

Så min pre-order ska inte avbeställas iaf


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Demot var skrämmande dåligt, att de släpper ett så gammalt demo tyder bara på att de antingen inte gjort några förbättringar alls, är rädda att alla ska avboka och desperat försöker få nya kunder, eller ska få det "riktiga" spelet att framstå som bättre än det är då man automatiskt kommer att jämföra med demot.

MP demo kan vara ok, men death match?
Usel belysning, dålig skada på vapnen, seg styrning, ingen möjlighet att ducka?! tråkiga vapen, väldigt dålig variation, trånga banor, usel grafik, dåligt upplägg och otroligt primitiva kontroller. Grattis, nu har nu lyckats få mig övertygad om att jag absolut inte ska köpa detta spel!
I bästa fall kan man låna det av en polare och dra igenom kampanjen, kanske, men tack vare demot så är även det tveksamt. Ytterligare en specialutgåva man kan låta bli att köpa

Medlem

Jahaja, ännu ett spel till PC som är en kass konsollportning.

Jag är inte förvånad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jahaja, ännu ett spel till PC som är en kass konsollportning.

Jag är inte förvånad.

Jag skulle vilja säga; "ytterligare ett spel vars urkassa försäljning som kommer att skyllas på piratkopiering".


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

tyckte de är ganska roligt kan knappt vänta på riktiga när man förhandsbokat <3


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av Peete:
Skrivet av RaZorwire:

Kontrollerna är helt sjukt galet vansinnigt sega. Den äckliga fördröjningen som blir så fort man ska göra någonting skyllde jag först på min laptop, men det verkar vara fler som har samma problem. Eller?

Men, märkligt nog, trots sirapskontrollerna, och trots att man inte ens kan krypa som marine (VENTILATIONSTRUMMOR FFS) var det rätt kul ibland. Jag körde en 1 mot 1-match mot en kille, och det blev riktigt panikartat när jag var marine och han var först predator och sen Alien. Multiplayern i vanilj - AvP2 var ärligt talat riktigt lam såhär sett i backspegelen, och jag gillar balansen i trean mycket bättre, av det lilla jag sett. Om de nya bara hade kunnat fixa kontroller som inte känns som om de emulerar en joystick så hade det kunnat bli riktigt bra.

Synd på så stor potential.

Testa att disabla Vertical sync i grafikinställningarna. Jag har nada muslagg nu, känns nästan som quake3.

Vet du ens vad vertical sync är till för?


signatur

Retro.

Inaktiv

så här gick det för mig när jag skulle spela demot....
det tog ca 1 timma att få igång spelet för min skärm blev svart när jag starta det, letade på steam forumet om hjälp och där fanns ingen, efter testat alla Hz inställningar så gick jag till slut över till att sänka min upplösning från 1920x1080 (som jag alltid har) till 1680x1050 och då funka det äntligen (det kändes smutsigt att gå ner), det kommer en text som säger att demot bara stödjer dirextx 9 men att full versionen ska stödja 11 (jag har HD5870). När jag väl försöker spela så tog det 10-15min att komma till en lobby (ja seriöst!!!) och när man äntligen ska börja ladda banan så kommer det upp en text... you lost your connection to the server....

nu har jag skickat in en förfrågan till steam för att få pengarna tillbaka från min preorder

Medlem

Värsta demot någonsin, försökte hoppa som alien men hoppade bara rakt upp i luften, man kanske kan hoppa fram men hittade den inte. konstiga kontroller, grafiken är inte heller nån höjdare

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Peete:
Skrivet av RaZorwire:

Kontrollerna är helt sjukt galet vansinnigt sega. Den äckliga fördröjningen som blir så fort man ska göra någonting skyllde jag först på min laptop, men det verkar vara fler som har samma problem. Eller?

Men, märkligt nog, trots sirapskontrollerna, och trots att man inte ens kan krypa som marine (VENTILATIONSTRUMMOR FFS) var det rätt kul ibland. Jag körde en 1 mot 1-match mot en kille, och det blev riktigt panikartat när jag var marine och han var först predator och sen Alien. Multiplayern i vanilj - AvP2 var ärligt talat riktigt lam såhär sett i backspegelen, och jag gillar balansen i trean mycket bättre, av det lilla jag sett. Om de nya bara hade kunnat fixa kontroller som inte känns som om de emulerar en joystick så hade det kunnat bli riktigt bra.

Synd på så stor potential.

Testa att disabla Vertical sync i grafikinställningarna. Jag har nada muslagg nu, känns nästan som quake3.

Vet du ens vad vertical sync är till för?

Visst Vertical sync låser uppdateringsfrekvensen till max det som skärmen har (oftast 60hz på lcd/tft) MEN det påverkar OFTA även hur direkta musrörelser känns, även om fpsen inte överstiger 60, antagligen pga av att spelets pollingrate av musen inte är helt hundra kodade elelr syncas även den med det påslaget.
Testa själv i AVP, det syns direkt i menyn när du rör muspekaren. Med det på så släpar den för mig, utan är den mycket mer direkt. I spelet har jag helt direkt "muskänsla".


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Avstängd

Nu har jag spelat ytterligare ett par matcher och gillar spelet mer och mer allteftersom jag lär mig hur man hanterar raserna och vänjer mig vid kontrollerna.

MEN!
Jag får fortfarande ingen ordning på Aliens. Kan man grabba från väggar eller inte? Jag har suttit som en ondeskefull fästing och dregglat på väggen precis bakom fienden flera gånger men jag kommer fan inte på hur jag utför en vettig attack från den positionen.

För det andra; Vad gör focus exakt? Begriper den inte alls.

För det tredje: Vad fyller knappen "transition" för funktion? Först trodde jag att man måste hålla inne den för att hoppa till en ny yta men sen märkte jag att man bara behövde trycka på space.

Hoppas någon skillad Alienspelare kan hjälpa mig här.

Inaktiv
Skrivet av Sigurd_Cesar:

MEN!
Jag får fortfarande ingen ordning på Aliens. Kan man grabba från väggar eller inte? Jag har suttit som en ondeskefull fästing och dregglat på väggen precis bakom fienden flera gånger men jag kommer fan inte på hur jag utför en vettig attack från den positionen.

För det andra; Vad gör focus exakt? Begriper den inte alls.

För det tredje: Vad fyller knappen "transition" för funktion? Först trodde jag att man måste hålla inne den för att hoppa till en ny yta men sen märkte jag att man bara behövde trycka på space.

Hoppas någon skillad Alienspelare kan hjälpa mig här.

Ja, du kan grabba från väggar och tak, det är dock en hel del svårare än om du befinner dig på golvet. Värt att nämna är att om du grabbar från t.ex taket så kommer du att hoppa ner och attacken utförs på golvet, så det är inte så att du lyfter upp dina fiender. Det är i alla fall resultatet jag har fått.

Focus använder du för att göra pounce, ungefär som i AvP2, bara det att när målet (som kommer få en grön cirkel runt sig) är valt måste du trycka på hoppknappen för att kasta dig dit.

Transition använder du ifall du har avmarkerat "alien auto transition", eller om du sitter upp och ner i taket och vill ner till golvet fort.

Medlem

Svansen går alldeles utmärkt att anfalla med när du hänger på en vägg eller ett tak för övrigt.

Ju mer jag spelar detta spel desto roligare blir det, jag har spelat TDM (fixar ihop folk som går med på att ej anfalla sin egen ras) en väldans massa och har fått en jävla snits på att kontrollera alien. Vi hade en match med 4 aliens vs 4 marines en gång som var riktigt episk. Det var som direkt taget ur Aliens-filmen.

Ni som klagar, GE DET EN CHANS! Detta spelet har mer känsla än både AvP1 och 2 tillsammans när man väl fått ordning på kontrollerna.

Ja ja, matchmakingen suger, vi vet. Det kommer dock inte vara så i fulla spelet som sagt 100 gånger tidigare så att avboka sin förbokning enbart för att man inte kommer in i spelet är snudd på idiotiskt.

Förstår inte riktigt hur man kan klaga på ljudet heller, visst smartgun låter väldigt konstigt och några andra ljud är inte helt 100 heller, men i övrigt så är det alldeles utmärkt. Det dova morrandet och fräsandet som aliens ger ifrån sig när de är nära är riktigt bra och får med lätthet en marine att kallsvettas. Krigandet på avstånd låter också bra. Resten lär fixas med en ljudmod förr eller senare.

Inaktiv

jävligt dåligt spel.

Medlem

jävligt dåligt inlägg.

Medlem
Skrivet av Peete:

Testa att disabla Vertical sync i grafikinställningarna. Jag har nada muslagg nu, känns nästan som quake3.

Har ställt allt jag kan till lägsta redan. Det inkluderar att stänga av vsync. Men tack ändå, då vet jag att det är datorn det är fel på, inte spelet.

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Jag skulle vilja säga; "ytterligare ett spel vars urkassa försäljning som kommer att skyllas på piratkopiering".

Mest troligt är kanske att spelet kommer att sälja dåligt för att det är en halvdan konsolportning, och det kommer att vara en halvdan konsolportning eftersom det knappt är nån mening att bry sig om PC:s som plattform på grund av att två tredjedelar av spelarna skulle pirata spelet oavsett hur bra det än var...

Medlem
Skrivet av RaZorwire:
Skrivet av PaLL3:

Jag skulle vilja säga; "ytterligare ett spel vars urkassa försäljning som kommer att skyllas på piratkopiering".

Mest troligt är kanske att spelet kommer att sälja dåligt för att det är en halvdan konsolportning, och det kommer att vara en halvdan konsolportning eftersom det knappt är nån mening att bry sig om PC:s som plattform på grund av att två tredjedelar av spelarna skulle pirata spelet oavsett hur bra det än var...

... inte om de fixar ett bra multiplayer...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av RaZorwire:
Skrivet av PaLL3:

Jag skulle vilja säga; "ytterligare ett spel vars urkassa försäljning som kommer att skyllas på piratkopiering".

Mest troligt är kanske att spelet kommer att sälja dåligt för att det är en halvdan konsolportning, och det kommer att vara en halvdan konsolportning eftersom det knappt är nån mening att bry sig om PC:s som plattform på grund av att två tredjedelar av spelarna skulle pirata spelet oavsett hur bra det än var...

... inte om de fixar ett bra multiplayer...

Vilket de ändå inte kommer bry sig om, den genomsnittlige konsolanvändaren köper ändå vad än de slänger till dem...


signatur

Retro.

Medlem

Troligtvis kommer spelet sälja redigt vare sig det är bra eller inte. Marknadsföring är ett kraftfullt verktyg.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

jävlar vad alla gnäller asså! chilla grappar och töser! det e bara ett demo:)

Medlem
Skrivet av PingviN:

Troligtvis kommer spelet sälja redigt vare sig det är bra eller inte. Marknadsföring är ett kraftfullt verktyg.

Självfallet... tyvärr.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av RaZorwire:
Skrivet av PaLL3:

Jag skulle vilja säga; "ytterligare ett spel vars urkassa försäljning som kommer att skyllas på piratkopiering".

Mest troligt är kanske att spelet kommer att sälja dåligt för att det är en halvdan konsolportning, och det kommer att vara en halvdan konsolportning eftersom det knappt är nån mening att bry sig om PC:s som plattform på grund av att två tredjedelar av spelarna skulle pirata spelet oavsett hur bra det än var...

... inte om de fixar ett bra multiplayer...

...säg det till Call of Duty 4.

Medlem

jag ladda ner mp demot till PS3:an hittade ingen server...


signatur

"I love when people think I'm psychologically disturbed"
"Cause it means I overloaded their neurological nerves".

Skriv svar