Hjälp angående framtida investering

Inaktiv
Hjälp angående framtida investering

Jag ursäktar mig på förhand gällande min kommande frågeställning eftersom det verkar vara en rätt frekvent sådan. Men, jag har inte hittat något svar passande i ert hav av trådar.

Nåja, jag planerar att köpa en laptop den kommande månaden och behöver råd. Jag har letat runt efter bärbara datorer i prisklassen dryga 7000-10000, men har somnat i en hög av grafikkort, kretsar och benchmarks som mer eller mindre är grekiska för mig, så jag tänkte att ni kanske skulle kunna hjälpa mig.

Jag är införstådd med att det finns nackdelar med laptops, därför vill jag ha så MYCKET som MÖJLIGT för pengarna. Utseende, tillverkare, batteritid och webbkamera, bluetooth etc. Spelar därför mindre roll. Datorn måste vara mellan 15.4-15.6", och ska vara så nära en speldator man kan få för den siffran.

Är tacksam för minsta hjälp, tack på förhand, M.

EDIT:

MSI GX623-022NE
Dator
Grafikkort

Toshiba Satellite L500-12E
Dator
Grafikkort

Fujitsu-Siemens Amilo Pa-3553
Dator

HP DV6-1299.EO
Dator
Grafikkort

La till några datorer i olika prisklasser, om ni vill kan ni tycka till i kommentarsfältet om för- och nackdelar, och om HUR mycket man faktiskt får för mer pengar vs mindre etc, Tack.

Medlem

MSI-datorn skulle jag säga. Annars är väl Dell bra datorer


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar