S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Medlem

Call of Pripyat har en hel drös fina "nya" saker men samtidigt faller det lite kort av att kallas ett helt spel.

Men men, efter några veckor av lirande så känns spelet i alla fall riktigt mysigt i känsla och atmosfär, både med hjälp av dom fina moddar som redan skapats och utan. Jag funderar starkt på att köpa den Engelska releasen som kommer snart och skicka tillbaka den ryska jag har

En sak som stör mig är att man nästan MÅSTE fixa med user.ltx filen för att faktiskt få en DoF effekt som gör att bakgrunden inte ser helt åt fanders ful ut, att sedan andra små fixar (som man kan lära sig från folk som pillat med Clear Sky's user.ltx) också hjälper är alltid lite dumt egentligen.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Så trött på stalker, jag avstår.

+1

Inaktiv

Det är bättre än alla andra stalker spelen, trodde minst på en 4 eller 3,5.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Stalker är det ända väl producerade FPS serien sen den började komma. Innovation, stämningsfullt och story. Inga amerikaner som skriker "Yes, sir" medans man mejar ner svältande gerillasoldater i tredjevärlden. Varje lir är lite av en nypa friskluft.

Fast det är högst onödigt att ta recensent Eric Danielsson på allvar, killen föredrar trots allt vilket hjärndött sportspel som helst framför det här. Football Manager 2006 är Erics favoritspel, alltime.

Medlem
Skrivet av Skylance:

Stalker är det ända väl producerade FPS serien sen den började komma. Innovation, stämningsfullt och story. Inga amerikaner som skriker "Yes, sir" medans man mejar ner svältande gerillasoldater i tredjevärlden. Varje lir är lite av en nypa friskluft.

Fast det är högst onödigt att ta recensent Eric Danielsson på allvar, killen föredrar trots allt vilket hjärndött sportspel som helst framför det här. Football Manager 2006 är Erics favoritspel, alltime.

Att säga att stalker är väl producerat skulle jag väll inte göra. Känns mer som att utvecklarna och inte producenten jobbat hårt för att skapa stalker. Även dom som ser till att ingen skriker "Yes, sir!". Nej här mejar man ner svältande mutanter i zonen, som ju mer eller mindre är tredje världen. Fast mutanter kanske inte har några känslor så då är det ju ok.

Bara för att du har en trångsynt syn på spelande så betyder det inte att alla fungerar så. Själv har jag många manegment spel högt på min lista över "bästa spelen". Stalker finns också där uppe. Men jag håller med om att FZ´s recensioner är svåra att ta på allvar. Det är ju dock inte bara FZ som lider av detta problem....

Medlem

Reply supaman:
Min spelnisch må vara aningen smal, men de attribut som jag söker i ett spel är skaparglädje och konstnärlig ambition inte omsättning och massmedial uppmärksamhet. Utifrån du förutsättningar som Silver har när de bygger Stalkar/x-ray till skillnad från de miljonbelopp som Infinityward står på styltor av så är de nästintill bokstavligen världar ifrån varandra.

Att jämföra mutanter i den mytomspunna zonen (som är baserad på sovjetiska folkmyter som går decennier tillbaka) med rebellrörelser i latin-Amerika eller Mellanöstern är aningen arrogant/irrelevant.

Håller fullt med om , precis som du säger, att FZ som de flesta andra lider av någon sorts perspektivlös skildring i deras recensioner.

Medlem
Skrivet av Mang:

Det som är skönt i CS är den förbättrade grafiken och snabbresorna.

Va? Fast det snabbresor i Clear Sky? Säg inte att jag spelade igenom hela spelet utan att fatta det...


signatur

When the going gets tough, the tough hide under the table!
- Blackadder

Medlem

Försenat? Så jävla keff!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv

hehe.....har klarat spelet för länge sedan )) bättre än den andra spelet

Är så jävla förväntansfull.
Stalker är nog nr 2 på min lista över bästa spel, efter Morrowind.
Sjukt fräck atmosfär.

Medlem

Jag kan fan inte fatta hur en enda människa på den här planeten kan tycka det här är bra.

Hela Stalker serien är totalt värdelös och Call of Pripyat är samma skit som vanligt. Grafiken är minst 10 år gammal, ser för jävligt ut. Buggarna är som vanligt det värsta jag någonsin sett i spelsammanhang och har inte blivit det minsta bättre. Känslan är totalt obefintlig, snarare deprimerande.

Det övergår mitt förstånd att folk kan sitta och spela den här skiten.

Ps. Jag älskar all form av FPS...

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Grejen med stalker är ju att loota. Dra runt på natten, hitta en tunnel. dra in, loota lite. Skjuta nått monster, dra vidare, hitta ett hus, dra in, loota. Osv. Sjukt bra känsla.

Ja, loota samt utforska och att kunna göra det i en olinjär och "levande" miljö. En helt sjukt smal genre där STALKER-spelen såklart förtjänar 5/5.

Man ska jämföra det med te.x Gothic serien, FO3 eller Boiling Point, och inte med traditionella shooters.. Gör man det har man nog inte riktigt fattat poängen eller har något större intresse för genren som sådan. STALKER ligger helt klart i top i denna genre. Det första STALKER är ett av få spel jag gärna spelar om igen och igen.. Ser fram emot detta något extremt


signatur
Medlem

Underbart spel, har nog spelat igenom halva nu. Riktigt jäkla snyggt och betydligt roligare än föregångarna. Bästa av allt är mitt nya favorit vapen "Gauss Rifle" . Och coolt hur emissions förstör olika byggnader och marken, blir fett stora sprickor i marken som man kan leta efter grymt bra artefekter i..

Medlem

håller just på att installera spelet..hoppas det flytter bra på min nu lite segare spel dator......

mitt innehåll är dessa saker.

C2D 3.16ghz
4gb ddr2 corsair 1066mhz
XFX 8800GT kort...segt kort som fan...
XFX moderkort som inte går att klocka...men lär nog funka bra ändå...

Inaktiv

Den här nymodigheten som kallas för DX11, kommmer det funka med mitt grafikkort? Eller kommer det, för min del, bli samma gamla korniga grafik som i de förra titlarna?

9800 GTX
AMD Phenom X4 9850
Win 7 ultimate.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

12
Skriv svar