Hjälp! Datorn bara hänger sig lite då och då

Inaktiv
Hjälp! Datorn bara hänger sig lite då och då

Hej.

Jag skulle behöva hjälp med min dator jag köpte i förra veckan.

Jag köpte en ny dator i delar från datorbutiken.com och nu när jag satt ihop allt så helt plötsligt bara hänger sig datan lite då och då, får inte bluescreen eller något sånt utan den bara hänger sig det enda jag kan göra är att starta om datan med att hålla in start knappen. det går inte att röra musen eller något på tangentbordet.

Någon som vet vad felet kan vara?
tar emot alla tips!

det jag köpte var:

Grafikkort: Gigabyte Geforce GTS 250 OC UDV 1GB GDDR3, DVI, VGA, HDMI, HDTV, SLIx3, 16X PCIe, with Cuda

Prossesorkylare: Zalman CNPS9700NT Giant Black Copper 110mm Ultra Quiet CPU Heatpipe Cooler

Moderkort: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P ATX, LK, GBLAN, DDR3, AM3

Nätaggregat: Corsair TX Series PSU CMPSU-650TXEU 650W 120mm fan ATX 20/24-pin 4/8pin 12V

Prossesor: AMD Phenom 2 X4 945 3,0Ghz, Quad Core, 2MB, 95W, Socket AM3

Ram minnen: Corsair 4gb (KIT) DDR3 1333MHz/CL9/XMS3-10600 Matched XMS3 with New Classic Heat Spreader

Behöver verkligen HJÄLP!

Har även 3st 200mm fläktar och 1st 120mm fläkt

Inaktiv

Aj aj aj. Jag har exakt likadant problem med min dator, inte alls samma grejer. För mig händer det bara i VISSA spel dock, och har inte haft något med belastning att göra, t.ex. kunde jag köra Crysis fint men inte WoW.
Nåja, händer det när du spelar, på skrivbordet eller båda? Det kan vara nästan vad som helst, men antagligen något hårdvarufel tyvärr. Varit i kontakt med datorbutiken?

Hoppas det fixar sig!

Inaktiv

Det händer båda.
Ja och dom tipsade om ett program som kollar ram minnerna så ska kolladet lite senare i och med att det tar 8 timmar enligt dom på datorbutiken

Det är alltid bra att testa memtest för att kontrollera så minnena inte ärdefekta.Detta program hittar du här

(http://www.memtest.org/download/2.11/memtest86+-2.11.iso.zip)

Ladda hem denna fil och bränn sedan iso filen på en skiva.När du gjort detta skall du starta om datorn med skivan i, memtest kommer dåstarta och köra test på dina minnen. Detta test stå igång i minst 8 timmar.Bra är om minnena får minst 10 Pass.När programmet startar blir det uppenbart om minnena fungerar felfritt ellerinte då fel kommer indikera med röd text.

så skrev dom från datorbutiken

Medlem

Hör av dig när du gjort testet. Antar att du gör det nu


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar