Använd gammal hårdisk i ny dator??

Medlem
Använd gammal hårdisk i ny dator??

Någon har säkert ställt den här frågan förut men jag har en gammal XP hårdisk som jag skulle vilja stoppa in i min Vista burk utan att förlora filerna på den gamla disken. Går det??


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Medlem

Ja, det funkar. Men om du nu är ute efter att använda xp på din nya dator så måste du formatera den så att det blir anpassat till det moderkortet. Men annars så finns alla filer kvar och är användbara. Förutom Xp då, som sagt.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Om du redan har en hårddisk i den nya datorn som Vista är installerat på är det inga problem att sätta in den gamla hårddisken och komma åt de gamla filerna.

Funkar även om du hade tänkt installera över XP med Vista på den gamla hårddisken, men det kan blir problem med att få bort den gamla XP-installationen.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Ne hade bara tänkt ta några filer från den den gamla sedan formatera om den och använda som extra hårdisk så tack för hjälpen =D


signatur

Är också C3D och zeed1994 på andra ställen

Medlem
Skrivet av unknow:

Ne hade bara tänkt ta några filer från den den gamla sedan formatera om den och använda som extra hårdisk så tack för hjälpen =D

Det funkar fint. Lycka till!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar