Tips på en riktigt bra Router?

Medlem
Tips på en riktigt bra Router?

Hejsan allihopa, nu är det så att min Router säckat ihop (Netgear WPN824 v2)
fick downstream med inte upstream, nätet dog lite som det ville. Detta problemet finns inte på switchen som nu är ikopplad.

Vad jag letar efter är en router som är kompatibelt med mitt 50/10 comhem internet och modemet som medföljdes.

Vill också att det ska kunna dela ut samma nätip till flera datorer (då jag fortfarande säckar hos föräldrarna) automatiskt utan fiffel, då min netgear gav samma ip till alla mina 3 datorer(då jag har en switch kopplad från routern till mitt rum som är kopplat till datorerna, ni förstår nog), med olika lan IPs givetvis, på momangen. Priset är väl egentligen inget besvär sålänge det är vettigt, dvs. 500-1500 beroende på vad den gör.

Vill att den inte ska krångla och vara lättanvände, hade flertalet problem med att öppna portar på min router som försvann så man fick gör om hela skiten..

Givetvis ska den också finnas i en bra butik som inet, komplett, datorbutiken, webhallen eller dylikt.

Vore tacksam för hjälp!

MvH KlosterKatten

__________________


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

http://www.pricerunner.se/pi/168-546542/Bredbandsroutrar/Link...

Denna router funkar klockrent! Köpte en sån för ca. 1 år sen och har alldrig haft något strul eller problem med den.
Dessutom så håller den också en bra prisklass.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar