Nya internminnen samt hjälp

Inaktiv
Nya internminnen samt hjälp

Hej,
har följande interminnen, 2x CM3x2048-1333C9DHX. Hittade dock ingen länk på Corsairs hemsida så om någon skulle göra det skulle jag bli glad.
Men nu till själva grejen, har sett att mina minnen arbetar på 1333MHz och det högsta i butik är väll 2000MHz? Skulle det bli någon märkbar förändring om jag byter från 2x CM3x2048-1333C9DHX till 4x 2GB minnen som kör i 2000MHz?
Sen så undrar jag vad som menas med "9-9-9-24", ska det vara så lågt som möjligt eller så högt som möjligt?

Mitt moderkort är följande:
http://se.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=117&l3=0&l4=0&model=...


signatur

© Copyright by T@wo

Inaktiv

Skulle inte tro du märker någon större skillnad. Ingen som motiverar att du köper nya i alla fall. I vissa program kanske du skulle märka lite, men generellt sett lär du inte märka ett dyft.
9-9-9-24 är latenserna för minnena. Lägre är bättre, men egentligen inget du behöver bry dig om, om det inte är så att du jagar hundradelar i benchmarks.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag kör 2 stycken Corsair XMS DDR2 1gb, och de funkar fortfarande utmärkt till alla dagens spel.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Håller med båda ovanstående. Prestandan mellan DDR3 och DDR2 är fortfarande inte så märkvärdig, och du behöver absolut inte byta upp till 2000Mhz, 1333Mhz är riktigt bra:)

Jag kör på 2x2Gb Corsair 800Mhz, och Crysis mm. flyter på som det ska:)

Medlem

Exakt! Prestandan mellan de båda nämnda är så pass liten att det bara handlar om hundradelar, som PaddanL sa.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar