HDTV - Xbox 360 - Halp!

Inaktiv
HDTV - Xbox 360 - Halp!

Hallo,

När man ska kö' HDTV med Xboxen så sätter man i den vanliga scarten plus den gröna, röda och blåa?
Och sätta på HD på det där reglaget på sladden.

Sen är jag osäker på det här med AV, HDMI osv, men på någon av dem så får jag bild, men inget ljud.
Förklarade nog väldigt dåligt, men jag kan inte alls mycket om TV och speciellt inte HDTV.

Någon som kan hjälpa?
[http://www.aegir.co.uk/images/toshiba-19av505db.jpg] = TV'n


signatur

if im slow, plz bare with me

Medlem

Du kan inte få HD-bild via SCART. Eller är jag dålig?


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Du kan bara få HD bild genom en HDMI sladd och den ger också ljud. Så AV/SCART ger bara SD (standard def.) bild.

Så du får nog införskaffa en HDMI sladd och sätta xboxen att ge ljud via den också.

Lycka till!

Medlem

Vad jag kan se om specsen på teven så har den ingen komponentingång så då ere HDMI som gäller, bara koppla in en sån sladd o köra, tror inte du kan ställa om du vill ha ljud via HDMI eller ej, låter det inget är det teven det beror på.

SCARTsladden ska inte vara inkopplad såvidare du inte vill använda den för att dra ljudet till en stereo eller hembioreceiver. Som jag gör

(Det där är den specialaren man får med elite, den vanliga går att använda om man moddar bort höljet på kontakten så den får plats brevid HDMIsladden)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar