Bad Company 2 - Dice svarar på dina frågor

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tror knappast Duke Nukem Forever kommer vara bra.

Nej, det kommer vara superbt!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av SuperTank:

uhh, på vilket sätt sätter vi oss emot yttrandefriheten

När man tycker man ska skämmas för att ha skaffat sig en uppfattning om spelet och skriva om det här.

Exempel?

Skrivet av dzl:

I stort sett ALLA multiplayerspel som någonsin släppts har krävt en hel del pachningar och uppdateringar innan dom funkat okej. Och det långt efter första release.

Och här sitter ni och klagar på en BETA! Skämmes ta mig fan...

Eller, har jag missuppfattat något? Att man inte får klaga har ju självklart inget med yttrandefrihet att göra.

Medlem

Jag har spelat betan på PC ganska mycket de senaste dagarna, och jag tycker spelet har varit riktigt kul än så länge. Visst finns det saker att slipa på(skada mer med vissa vapen t.ex.), men i det stora hela tycker jag det är ett riktigt kul spel. Längtar till de två squad modes:en.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Orsaken till avsaknad av dedicated server var tid och fusk.. Som så mycket annat idag, ska alla saker stressas fram tyvär.

Vem vet, snart kommer väl duke nuken forever och har ALLT som ni vill ha. the perfect game! Tog bara sådär 15år..

Vill ni ha så?

Det är inte direkt revolutionerande features som PC communityn alltid skriker om, det kan låta som mycket men faktum är att om du backar tillbaka bara innan 2005 (innan denna console generation) så hade näst intill alla PC spel en mängd stöd som inte längre är självklara för utvecklarna.

Däribland;
# ServerBrowsers
# PC GUI anpassat
# Dedicated servers
# Spectator mode
# Mycket settings
# Mod tools
# Q3, Unreal motorer tillgång till dev.console m.m

osv..

.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av SuperTank:

uhh, på vilket sätt sätter vi oss emot yttrandefriheten

När man tycker man ska skämmas för att ha skaffat sig en uppfattning om spelet och skriva om det här.

Exempel?

Skrivet av dzl:

I stort sett ALLA multiplayerspel som någonsin släppts har krävt en hel del pachningar och uppdateringar innan dom funkat okej. Och det långt efter första release.

Och här sitter ni och klagar på en BETA! Skämmes ta mig fan...

Eller, har jag missuppfattat något? Att man inte får klaga har ju självklart inget med yttrandefrihet att göra.

Men alltså, jösses. Han är inte en politiker som sitter och recenserar svenska medier direkt. Att dra upp tryckfriheten i sammanhanget är väll ändå lite väl pretentiöst? Sen är det en värld av skillnader mellan "bör inte" och "får inte".


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

sunkiga lögnaktiga svar.. säkerheten my ass.. det handlar om pengar.. uthyrda dedikerade servers ger konstant pengaflöde.. det är vad det handlar om.. inget annat.. nej avbokat är det redan..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Richiraptor:

Orsaken till avsaknad av dedicated server var tid och fusk.. Som så mycket annat idag, ska alla saker stressas fram tyvär.

Vem vet, snart kommer väl duke nuken forever och har ALLT som ni vill ha. the perfect game! Tog bara sådär 15år..

Vill ni ha så?

Det är inte direkt revolutionerande features som PC communityn alltid skriker om, det kan låta som mycket men faktum är att om du backar tillbaka bara innan 2005 (innan denna console generation) så hade näst intill alla PC spel en mängd stöd som inte längre är självklara för utvecklarna.

Däribland;
# ServerBrowsers
# PC GUI anpassat
# Dedicated servers
# Spectator mode
# Mycket settings
# Mod tools
# Q3, Unreal motorer tillgång till dev.console m.m

osv..

.

Som sagt är mod toolsen inte lätt att göra då det finns mycket förstörning med i spelet.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Kvax:

Det märks att ni som skriver här och klagar på mitt inlägg är publicspelare alternativt lirare som inte har speciellt mycket FPS-vana. Att det är "för svårt att döda någon" beror på att de har satt för låg damage på kulorna. Detta kan enkelt modiferas på ett par sekunder genom att skriva en annan siffra i en konfigurationsfil.

Det jag grundar mina påståenden på är istället de spridningsbilder, skjutteknik men framförallt rörelsemönster jag sett i spelet. Klarar man av att köra aim down the sight och sen spraya kommer de flesta kulorna hamna ungefär där man petade in den första kulan. Dessutom är det väldigt svårt att röra sig fritt och gubben verkar vara rätt stel. Detta medför att det inte är svårt att lära sig hantera vapnen vilket passar spelare som inte är lika aktiva i sitt spelande bättre. Ett stelt rörelsemönster är också till fördel för den mediokra söndagsspelaren. Jag hänvisar till bland annat BF2 där många på publicservrar fortfarande klagar på och kallar det fusk eller osjysst spel när man hoppar och duckar i luften för att undvika att bli träffad.

Jag ser även att många jämfört med COD4 eller COD MW2 och då förstår jag att ni blir upprörda när klagar på att spelet är noobvänligt. cod-seriens senaste skämt till multiplayershooters är nämligen det lättaste FPS-spelet jag någonsin lirat och det enda spelet där jag klarat av att acea första gången jag rörde spelet. Vad det var för motstånd spelar inte så stor roll, det skall inte kunna hända... Så är ni vana vid den nivån kommer ni säkert bli nöjda med BC2.

Vill man ha nåt med längre inlärningskurva får man väl vackert vänta på ett mirakel för jag tvivlar på att det finns företag som ser potential i att släppa spel där det krävs pressande för att gilla det. Vi såg ju hur det gick för ET:QW...

Det är tyvärr pinsamt uppenbart att du
1) Inte vet vad du pratar om.
2) Inte har spelat spelet.

Det enda som är skämmigt här är den nivån du lägger på diskussionen. Trodde folket som hängde på den här siten var relativt mogna jämfört med de flesta andra gaming-communitys men uppenbarligen finns det idioter överallt. Om jag nu har så fel är det väl bättre att komma med motargument som övertygar mig att jag har fel istället för att säga "du har fel, du är pinsam". Du orkar uppenbarligen anstränga dig tillräckligt för att svara så då kan du väl i alla fall komma med ett vettigt svar.

Luktar väldigt mycket fanboy om dig. Vet inte vad du har för bakgrund, vilka spel du har spelat, hur mycket du har spelat eller på vilken nivå du har lirat dessa spel. Hur som helst så tycket jag det är konstigt att vara så aggresiv mot en negativ inställning mot ett spel. Jag har själv lirat BF2 i fem år nu (senaste två-tre åren mest slöspelat) och vill inget hellre än att detta spel ska bli bra men kolla på vad DICE gjort de senaste åren så är det uppenbart att de satsar mer på att tillfredsställa casual-/publiclirare. Var lite realistisk och objektiv så kommer nog en och annan polett trilla ner, dock är detta inget fanboy-skaran brukar klara av. Ska du lira public kommer du nog gilla spelet, och det sa jag från början så kan inte vara det du är upprörd över?

Nu kan du gärna få förklara vad det är som jag inte vet vad jag pratar om.

Har jag fel när jag säger att rörelsemönstret är stelt och ger (för?) lite frihet till spelarna?
Har jag fel när jag säger att vapnen är lätthanterliga och tar kort tid att lära sig bemästra på bästa sätt?
Har jag fel när jag säger att AdS och spray är för effektivt (därmed OP)?
Har jag fel när jag säger att DICE inte har visat upp en enda åtgärd som gagnat klanspelare de senaste 3-4 åren i nåt av de spel de har gjort?

Förklara gärna vad det är som jag inte vet vad jag pratar om och som motargumenterar mina argument om varför detta kommer faila som ett stort och blomstrande klanspel de kommande åren på scenen.

//Niklas

Medlem

Skippa snacket om att möss äger handkontroller osv.
Detta är sant, därför ska inte heller pc och konsoler spela mot varandra. Man kan bli bra på konsol och jag tycker själv att det är ganska skoj, känslan blir inte sämre, bara annorlunda.
Lite mer utmaning på konsol med, ALLA kan sikta med en mus dock ej med en handkontroll.

Medlem

Förstår verkligen inte varför man inte kan lägga sig i PC-versionen. Visst, DICE kanske vill göra spelet mer action-betonat, men kom igen - det är ganska basic att kunna lägga sig i ett FPS! Är ju helt sjukt att de nya spelen blir mer begränsade istället för tvärtom.

Medlem
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Som sagt är mod toolsen inte lätt att göra då det finns mycket förstörning med i spelet.

Det är inte en giltig ursäkt för att inte släppa utvecklarverktygen.

Skrivet av Kvax:

Det enda som är skämmigt här är den nivån du lägger på diskussionen. Trodde folket som hängde på den här siten var relativt mogna jämfört med de flesta andra gaming-communitys men uppenbarligen finns det idioter överallt. Om jag nu har så fel är det väl bättre att komma med motargument som övertygar mig att jag har fel istället för att säga "du har fel, du är pinsam". Du orkar uppenbarligen anstränga dig tillräckligt för att svara så då kan du väl i alla fall komma med ett vettigt svar.

Luktar väldigt mycket fanboy om dig. Vet inte vad du har för bakgrund, vilka spel du har spelat, hur mycket du har spelat eller på vilken nivå du har lirat dessa spel. Hur som helst så tycket jag det är konstigt att vara så aggresiv mot en negativ inställning mot ett spel. Jag har själv lirat BF2 i fem år nu (senaste två-tre åren mest slöspelat) och vill inget hellre än att detta spel ska bli bra men kolla på vad DICE gjort de senaste åren så är det uppenbart att de satsar mer på att tillfredsställa casual-/publiclirare. Var lite realistisk och objektiv så kommer nog en och annan polett trilla ner, dock är detta inget fanboy-skaran brukar klara av. Ska du lira public kommer du nog gilla spelet, och det sa jag från början så kan inte vara det du är upprörd över?

Nu kan du gärna få förklara vad det är som jag inte vet vad jag pratar om.

Har jag fel när jag säger att rörelsemönstret är stelt och ger (för?) lite frihet till spelarna?
Har jag fel när jag säger att vapnen är lätthanterliga och tar kort tid att lära sig bemästra på bästa sätt?
Har jag fel när jag säger att AdS och spray är för effektivt (därmed OP)?
Har jag fel när jag säger att DICE inte har visat upp en enda åtgärd som gagnat klanspelare de senaste 3-4 åren i nåt av de spel de har gjort?

Förklara gärna vad det är som jag inte vet vad jag pratar om och som motargumenterar mina argument om varför detta kommer faila som ett stort och blomstrande klanspel de kommande åren på scenen.

//Niklas

Jag ursäktar mitt ad hominem-angrepp, men du använder själv samma argumentationsteknik (fanboy, idiot, osv). Jag är knappast fanboy, snarare tvärtom (om du läser hela tråden ser du att jag huvudsakligen klagat på spelet). Det jag har emot är att du dömer saker utan att ha testat spelet. Jag har aldrig påstått att spelet kommer att resultera i ett "blomstrande klanspel". Vad avser min bakgrund så har jag spelat CS sedan beta 2 och jag skaffade BF1942 på release. Spelade dock huvudsakligen Desert Combat-moden och blev besviken på hur casual BF:V och BF2 blev (försimplade helikopterkontroller etc).

Jag ifrågasätter inte att du är duktig på BF2, men däremot att du tycker att det är för lätt att döda någon i BC2. Det är snarare tvärtom. Om det beror på dålig nätkod, konstiga hitboxar eller att kulorna gör för liten skada kan man bara spekulera i. Vad avser rörelsemönster får du gärna utveckla ditt resonemang. Det enda jag kan klaga på där just nu är rubberband-fenomenet som uppstår pga konstig nätkod.

Jag vet inte vad du har emot AdS, men i verkligheten brukar det vara fördelaktigt om man siktar när man skjuter i stället för att panga från höften.

Jag har inte hållt mig a jour avseende DICE de senaste åren, men jag tycker att det är skit att de inte släpper serverfilerna till allmänheten.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av CastorFiber:

En del spel är riktigt bra på ps3 och xbox med FPS skall ALLTID spelas på PC. Jag hoppas att jag en dag får äta upp dem orden med tanke på hur utvecklingen ser ut men det är nog troligare att jag lägger ner spelandet än att jag sitter och sprayar med en pokémon kontroll...

http://i48.tinypic.com/2eebonq.gif

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.

Jaja... Så jag är en idiot, bara? Ok... Ja, då är FPS kul och fungerar bra på konsoll... Du resonerar som en skalad kvist.

I princip alla moment som gör en FPS rolig saknas på konsoll eller är i alla fall avsevärt sämre. Jag är uttalat dålig på konsollkontrollen, det är ingen hemlighet, men jag vågar anta att jag kan ha en åsikt ändå?

Det enda som är sämre på PC är alla fusk som alltid kommer förr eller senare. Tyvärr.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Inaktiv

Vad i hela, får jag snart punktering? XD
Vartdå?
I huvet eller?


signatur

Tjenna jag är en helt vanlig kille som gillar spela spel

Inaktiv

Riktigt roligt spel, hade varit 10 gånger roligare om det inte hade känts som en konsolport! Less man blir! Allt blir tamefan värre och värre, att man inte änns kan starta privata servrar, herre min jesus!

Inaktiv

Tjenare killar jag har tips till er som tycker det verkar segt som har 3-4 kärniga proc och till alla andra också
(www.youtube.com/user/Robbaz) det var här jag hittade det så cred till Rob
Ni går in (eller vilken hårdisk ni har den instalerad på)E:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA
och högerklickar på BFBC2Game och kopiera och klistrar in på skrivbordet(gör en genväg) , sen går ni på egenskaper (på genvägen) så tittar ni på Mål så lär det stå.
"E:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA\BFBC2Game.exe" då gör ni såhär:
ni lägger till -dx9 +fullproc i slutet av Mål, då ska det så ut ungefär såhär :
"E:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA\BFBC2Game.exe" -dx9 +fullproc


signatur

Tjenna jag är en helt vanlig kille som gillar spela spel

dzl
Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av dzl:

I stort sett ALLA multiplayerspel som någonsin släppts har krävt en hel del pachningar och uppdateringar innan dom funkat okej. Och det långt efter första release.

Och här sitter ni och klagar på en BETA! Skämmes ta mig fan...

EA/DICE är ökända för att vara slappa med patchande och därför är kritiken befogad.

Var det det diskussionen handlade om? Nej, just det. -_-

Medlem

awsome, spelat betan nästan hela veckan och jag är mer en nöjd, TACK dice för att ni gör BFBC till PC också.

Dock verkar det vara en konsolport som gjorde mig lite besviken, men så länge det fungerar när det släpps så ska jag väl inte klaga antar jag.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av CharlesDahlman:

Tjenare killar jag har tips till er som tycker det verkar segt som har 3-4 kärniga proc och till alla andra också
(www.youtube.com/user/Robbaz) det var här jag hittade det så cred till Rob
Ni går in (eller vilken hårdisk ni har den instalerad på)E:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA
och högerklickar på BFBC2Game och kopiera och klistrar in på skrivbordet(gör en genväg) , sen går ni på egenskaper (på genvägen) så tittar ni på Mål så lär det stå.
"E:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA\BFBC2Game.exe" då gör ni såhär:
ni lägger till -dx9 +fullproc i slutet av Mål, då ska det så ut ungefär såhär :
"E:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA\BFBC2Game.exe" -dx9 +fullproc

Det där är endast placebo, en DICE dev har bekräftat att det inte gör ett dyft.

Inaktiv
Skrivet av Kvax:

BC2 kommer bli ett totalfiasko. Jag sa det precis i början (måste varit ett år sedan nu?) när de annonserade att de skulle använda Frostbite-motorn och jag verkar få mer och mer rätt.....

.....men för de andra är det nog fortfarande CS som är det enda roliga som finns att spela just nu, fortfarande...

Vilken tur att jag inte är den enda som reagerar. De officiella forumen är tyvärr överfyllda med folk som precis som du skriver såhär.

Du har inte spelat betan, men ändå skapat skapat dig en förutbestämd mening om att spelet är dåligt, genom att kolla på videoklipp.

Men andra ord har du hela tiden varit ute efter ett resultat som bevisar det du trodde från början.

Vad kan man egentligen förvänta sig av någon som anser att CS är det enda roliga som finns kvar.

Medlem

kan hålla med om att lita för mycket tål man, eller rättare sakt vissa vapen gör lite för lite skada, men all in all tycker jag att det är mycket QQing på G, fan jag älskade betan 8/10 tycker jag, flöt på allt på max i graffe visseligen, och jag hadde oftast fan inge lagg kändes det som, låste upp allt jag kunde på betan också.

Medlem

Hit detection spelar lagg och jsut hur ltie skada vissa vapen gör kan ajg störa mig på, fine om ni t.ex säget att vapen gör mindre skada på avstånd när dom tappar hastighet, fine men man ska inte behöva tömma ett helt magasin i bröstet på någon för att dom ska dö.


signatur

P.L.U.R

AW8
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av CastorFiber:

En del spel är riktigt bra på ps3 och xbox med FPS skall ALLTID spelas på PC. Jag hoppas att jag en dag får äta upp dem orden med tanke på hur utvecklingen ser ut men det är nog troligare att jag lägger ner spelandet än att jag sitter och sprayar med en pokémon kontroll...

http://i48.tinypic.com/2eebonq.gif

FPS på konsol fungerar utmärkt. Det är bara du som är inkompatibel att lära dig kontrollen.

Handkontroll är bra i spel där man inte kan röra kameran, vilket man ska kunna göra i ett bra spel, vilket ger oss resultatet: Handkontroll är inte bra alls. Speciellt inte för ett FPS! "Handikappkontroll" borde det kallas.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det är så sant när man tömmer två magasin och en granat i en personen fortfarande står upp då är det nåt jävligt fel och ja jag spelar betan Mp känns förbannat stelt konsol aktigt.

Skriv svar