Steam når ännu en milstolpe

Medlem
Steam når ännu en milstolpe

Bra bra Valve, ös på.

Medlem

Steam är bra, men nu får dem ta och uppdatera designen lite, har sett likadant ut i 10 år.

Medlem

Allt är bra förutom priserna.

Medlem

Har just börjat använda Steam iom inköpet av ny dator. Jag missade precis julruschen vilket är surt. Men jag gillar verkligen tjänsten. Köpte Psychonauts för €2, vilket är kanon.

Medlem

Protip för er som inte gillar priserna: Om ni känner någon som ni litar på i England eller USA, skicka pengar till dem över Paypal eller liknande tjänst och få dem att köpa spelet till dig. Jag har gjort så med en rätt stor mängd spel och så vitt jag vet så är det inte mot Steams användaravtal (vilket i princip säger: man får inte sälja spel till andra, men man får gifta).

Medlem
Skrivet av c0rp:

Steam är bra, men nu får dem ta och uppdatera designen lite, har sett likadant ut i 10 år.

Varför ändra på något som inte är trasigt?
Byt färgtema då och då, istället.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Vast:

Allt är bra förutom priserna.

word.

Medlem

Använt Steam sen det lanserades, jag är supernöjd.

Medlem

Deras billiga deals gör upp för deras höga priser enligt mig, köpt in en massa spel väldigt billigt tack vare dessa deals

Medlem

Ja, jag diggar starkt deras deals och det har blivit en hel del impulsköp för att bra spel bara har kostat i stil med 50 - 70 kr. Jag är väldigt nöjd med Steam även fast jag är lite orolig över att de inte har någon direkt konkurrens.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av c0rp:

Steam är bra, men nu får dem ta och uppdatera designen lite, har sett likadant ut i 10 år.

10 år? Knappt, intial release September 12, 2003.

Inaktiv

Dom kan gärna fixa ett bättre Steam Community för det första laggar det och det borde få bättre sammankoppling med spelen.

Dessutom kör Steam Community över Internet Explorer så när inte det fungerar så fungerar inget.

Medlem

Dom borde helt klart skapa en klient för Mac, och då förstås även sälja mac versioner av de spelen som har de.

Medlem

Som vissa sagt, steam är skitbra. Priserna är lite höga bara. Är nästan billigare retail (i affär) i många fall.

Medlem

Det är ju miljövänligt i alla fall! Nej men Steam har funkat skitbra ända från start. Har Impulse-klienten också, och den är fin den med.

Medlem

steam är ett grymt program! men krävs en hel del förbättringar nu när det kommer mera spel til ldet och så, men kommer väl med tiden! great valve(thumbs up)!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Steam är nice och alla features man vill ha finns där
Enda är väll att man kanske skulle kunna välja mellan olika skins som i en del andra lik. program.
Priserna är lite dyrare än i butik men dem är ju mer mobila då man kan ladda ner på vilken dator som helst som har nät.
Ibland strular browsern dem borde byta ut browsern till nåt bättre som firefox eller chrome.

Medlem

Varför konverterar de priserna rakt av från dollar till euro? finns det något vettigt svar på den frågan?

Medlem

Kör oftast med D2D -- kanske inte riktigt lika bekvämt, men oftast mycket bättre priser på nya titlar, och de erbjuder samma nedladdningsgaranti. Steam känns också lite överdrived med Windows Live-spel, då man helt plötsligt får TVÅ extra GUI ovanpå originalspelet.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av HataMoto_:

Varför konverterar de priserna rakt av från dollar till euro? finns det något vettigt svar på den frågan?

Det är inte Steam som sätter priserna utom för sina egna spel, det är speldistributörerna själva som sätter dem. Så om EA säljer ett spel där får du fråga EA varför de inte använder riktkurser för valuta när de sätter priserna.

Inaktiv
Skrivet av HataMoto_:

Varför konverterar de priserna rakt av från dollar till euro? finns det något vettigt svar på den frågan?

När de fortfarande körde med dollar fick man betala moms och grejer på det, nu med euro slipper du momsen. På det stora hela blir det ungefär samma pris.

Medlem

Såg nån/några som tycker layouten i steam börjar bli gammal. Men det är ju bara till att "skinna" om det som sagt. Finns massor av fan-skapade layouts till steam. Själv kör jag L4D skin. Ett tips till alla

Medlem

Fixa priserna och det kommer mer användare!


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem
Skrivet av ace84:

Steam är nice och alla features man vill ha finns där
Enda är väll att man kanske skulle kunna välja mellan olika skins som i en del andra lik. program.

Starta Steam, välj File -> Settings -> Interface och välj ett annat skin. Och som någon sade, det finns fler att ladda ned på teh interweb.

Medlem

25 miljoner konton men bara en tiondel av dessa aktiva samtidigt? Lite fjuttigt.

Frågan är hur många användare det finns egentligen. Vissa har ju fler än ett konto. Själv har jag fem t.ex. Vissa har bara ett och några har väl en hel hög.

Medlem

http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar.

Medlem
Skrivet av Exxo:

25 miljoner konton men bara en tiondel av dessa aktiva samtidigt? Lite fjuttigt.

Frågan är hur många användare det finns egentligen. Vissa har ju fler än ett konto. Själv har jag fem t.ex. Vissa har bara ett och några har väl en hel hög.

Med tanke på att vissa bara är online 1 timme i månaden och andra dygnet runt så är det en ganska bra siffra. Jag menar, under 5 minuter så kan (teoretiskt) 2,5 miljoner logga ut och 2,5 nya miljoner logga in så det är inte så illa pinkat egentligen.

Sen så lever ju folk över hela jorden i olika tidzoner som också förklarar en del


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av Phobos:

http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar.

men om jag loggar in på mitt steam account via den där sidan så känner den ändå av att jag inte bor i USA ? eller hur blir det ?

Medlem

We are legion


signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar