Steam når ännu en milstolpe

Inaktiv

" Valve meddelar att det nu är 25 miljoner människor som innehar ett Steam-konto. "

Hur många konton finns det som är VAC-bannade och helt inaktiva tro? Har flera kompisar som har blivit VAC-bannade flera gånger och gjort flera konton.

Men det är bra i alla fall.

Fixa VAC så blir jag nöjd!

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Phobos:

http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar.

men om jag loggar in på mitt steam account via den där sidan så känner den ändå av att jag inte bor i USA ? eller hur blir det ?

Du byter inte land, bara valuta. Det fungerar alldeles utmärkt. Köp via webbsidan och logga in i klienten och tanka ner som vanligt (det ligger där då). Och du räknas inte som om du köpt det ifrån USA, mycket riktigt kollas det via Geo-IP. Men du kan som sagt sätta valutan själv på det här sättet.

Vet inte om det är emot Valve's user policy, men det är definitivt inte emot lagen. Olika valuta har bara olika växlingskurser, det är fortfarande pengar och de får betalt det de vill ha.

Medlem

Håller med Vast, allt är bra förutom priserna i shoppen! CoD:MW2 ~630:- eller nått sånt.. helt sinnessjukt


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Phobos:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Phobos:

http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar.

men om jag loggar in på mitt steam account via den där sidan så känner den ändå av att jag inte bor i USA ? eller hur blir det ?

Du byter inte land, bara valuta. Det fungerar alldeles utmärkt. Köp via webbsidan och logga in i klienten och tanka ner som vanligt (det ligger där då). Och du räknas inte som om du köpt det ifrån USA, mycket riktigt kollas det via Geo-IP. Men du kan som sagt sätta valutan själv på det här sättet.

Vet inte om det är emot Valve's user policy, men det är definitivt inte emot lagen. Olika valuta har bara olika växlingskurser, det är fortfarande pengar och de får betalt det de vill ha.

Jag testade nyss... men det går inte...

"Your billing address doesn’t look like it matches up with your current country. Please contact support for assistance or use a payment method registered to your current address."

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Phobos:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Phobos:

http://store.steampowered.com/?cc=us

Notera: cc=us

Köp spelet via webben och via denna flagga så betalar ni priset i dollar istället. Vilket gör att ni får bankens växelkurs, som är mycket bättre än den Steam erbjuder.

Så, nu kan ni spara ytterligare slantar.

men om jag loggar in på mitt steam account via den där sidan så känner den ändå av att jag inte bor i USA ? eller hur blir det ?

Du byter inte land, bara valuta. Det fungerar alldeles utmärkt. Köp via webbsidan och logga in i klienten och tanka ner som vanligt (det ligger där då). Och du räknas inte som om du köpt det ifrån USA, mycket riktigt kollas det via Geo-IP. Men du kan som sagt sätta valutan själv på det här sättet.

Vet inte om det är emot Valve's user policy, men det är definitivt inte emot lagen. Olika valuta har bara olika växlingskurser, det är fortfarande pengar och de får betalt det de vill ha.

Jag testade nyss... men det går inte...

"Your billing address doesn?t look like it matches up with your current country. Please contact support for assistance or use a payment method registered to your current address."

Funkar inte för min del heller

Medlem

undrar hur många användare dom fick när cod:mw2 släpptes

Medlem

Varit väldigt skeptisk mot Steam ända tills jag "tvingades" använda det i och med Modern Warfare 2. Nu älskar jag det! Sjukt smidigt att organisera alla sina spel i ett fönster, få möjlighet att chatta mellan spel samt se vad kompisar spelar. Smart funktion att till och med kunna lägga till icke-steam-spel så man kan visa att man spelar det (om nu bara kompisarna hade orkat göra detta... )

Minus är klart priset på nya spel (gamla håller bra nivå oftast och paketen och de ständiga reorna är grymt bra). Hade gärna också sett en Mac-klient - i alla fall så man kan få tillgång till chatt och community.

Inaktiv
Skrivet av c0rp:

Steam är bra, men nu får dem ta och uppdatera designen lite, har sett likadant ut i 10 år.

ja det har det. men man kan ladda ner teman till det.
För jag blev less på designen och skaffade nytt tema bara.
Simplare än så är det inte

Medlem

Ni som säger att Steam funkat bra sen start har inte haft internet speciellt länge, va? Om ni skulle kunna gå tillbaks till 2003 och fråga om Steam var bra hade ni hört en helt annan melodi. ALLA hatade Steam i lätt ett år eller mer innan det började få fans. Jag har inget problem med Steam men kom inte och lovorda det sådär när "ni" dissade skiten ur det hur länge som helst.

Medlem

tycker Steam har varit Extremt buggat den senaste tiden, går in i offline läge , dcar en när man får en chat room inbjudan / går in i voice chat osv. Annars så tyckte jag steam var extremt bra innan.


signatur

“A fool shows his annoyance at once, but a prudent man overlooks an insult”

12
Skriv svar