Hårdvaruexperter.. Se hit !

Medlem
Hårdvaruexperter.. Se hit !

Nu är det dags.. Efter att ha laggat mig igenom huvudstaden i Aion i 3 timmar (trots lägsta inställningar på allt), för att sedan se hela spelet lagga sönder o få datorn att frysa.. Så har jag insett att det är dags att köpa nytt. Min över 4 år gamle trofast behöver ersättas

Jag planerar att sätta ihop datorn själv den här gången, förhoppningsvis så är det inte för komplicerat.

Jag har kikat på detta paketet från komplett..

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488612

Är detta ett prisvärt paket?
Kan man få ner priset någon annanstans?
Är det rätt tillfälle att köpa nya grejer eller ska man vänta ett tag?
Hur väl kommer detta systemet att prestera och hur länge tror ni det håller?

Har ni några andra alternativ som är bättre ?

Ni behöver inte nödvändigtvis svara på alla mina frågor. All hjälp jag får är jag tacksam för.

MVH Lerner !

Medlem

gtx 260 e väll lite gammalt


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem
Skrivet av karate_lenin:

gtx 260 e väll lite gammalt

Fortfarande prisvärt..

Du kan oftast få ned priset genom att köpa delarna för sig från billigast möjliga försäljare. Det kan dock vara rätt bökigt, så det är ingenting jag skulle rekommendera.

Sedan så vet du säkert att grefikkorten håller på att gå över till en ny generation; ATI har släppt sina 5000-kort och Nvidias GT300 väntar runt hörnet. Du kan därför fynda på GTX 295 om inte allt för lång tid. Redan nu finns detta kort för bara strax över 4000kr.

Jag tycker dock att du gott kan slå till på den datorn. Det är ett prisvärt paket (även om HAF 932 skall vara rätt högljutt). Det du kommer att behöva byta först är grafikkortet, även om det är ett bra sådant. Ett billigt alternativ till att byta grafikkort vore att fynda två till och köra tri SLI.

Medlem

Köp varje del försig, istället för ett färdigt paket. Då kan du skräddarsy exakt som du vill ha det, plus att du sparar en slant.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Efter lite egna efterforskningar har jag kommit fram till att det dära paketet är väldigt dåligt.

Kommer förmodligen köpa ett av atis kort , radeon 5850 . Kommer Nvidia släppa en konkurrent till denna den närmsta månaden tro ?

Medlem

5850 och GTX 285 är i stort sett lika prestandamässigt.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Inaktiv

Mycket mer prisvärt skulle jag säga. Definitivt det valet jag hade gjort mellan de två i alla fall.

Det är dessutom jävligt roligt att sätta ihop sin egen dator :).


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Hehe tack så mycket, ja jag tycker också det verkar väldigt roligt. Hoppas det går bra bara

För övrigt så byter jag till detta från:

AMD Athlon64 3500+ 2.2ghz
1 gb ram
geforce 6800GT 256 mb

hoppas på stoora skillnader

Medlem
Skrivet av Lerner:

Hehe tack så mycket, ja jag tycker också det verkar väldigt roligt. Hoppas det går bra bara

För övrigt så byter jag till detta från:

AMD Athlon64 3500+ 2.2ghz
1 gb ram
geforce 6800GT 256 mb

hoppas på stoora skillnader

Det kommer att bli en jäkla skillnad kan jag lova dig!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Några övriga synpunkter då? Passar alla bitar ihop?

Medlem

Ser bra ut, köp till denna kylpasta bara: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=460665

Tänkte du klocka prollen något? Isf kan en lite bättre CPU-kylare sitta fint.

Och kanske en extra fläkt till sidoplåten: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328738 Lite dyr men värd det. Annars har Inet.se bra fläktar från Schyte för en rimlig summa.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar