Spelmus, Budget; vad rekommenderar ni?

Medlem
Spelmus, Budget; vad rekommenderar ni?

Ska skaffa mig en "Gamingmus" och letar efter en i de nedre prisfältet. För tillfället har jag slängt ett par ögonkast på Razers Krait, DeathAdder och Diamondback 3G samt Saiteks Cyborg. Vilken rekommenderar ni (av dessa eller andra i samma prisklass), vad har ni haft för erfarenheter av dem och varför rekommenderar ni den?

Tack på förhand.

Medlem

Har hört mycket gott om DeathAdder, men du borde besöka någon affär och klämma på några möss.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag köpte grisen i säcken och fick den gödde kalven.

Microsoft Habu

Skön som fasen att hålla i. Jag gjorde ett spontanköp på Netonnet när jag var i butiken därför kollade jag inte prisjakt innan.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Att du bara listat de möss jag ogillar! Steelseries Ikari eller Logitech-möss ska det vara. Men om jag måste bestämma mig för en enda är det Steelseries Ikari. Bästa jag någonsin använt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har haft alla tre Razermössen och valet skulle stå mellan Diamondback och Krait för min del. Behöver du fler knappar så kör på Diamondback men räcker det med tre knappar så hade jag valt Krait.

DeathAdder har en skitsensor med negativ acceleration och så skippar den frames om du har lite lägre sens i spelen. Så den går bort direkt.

Medlem

Razermöss har jag ingen erfarenhet av men Logitechs MX518 kan jag rekommendera. Den har aldrig svikit mig. Robust och skön att hålla i.

Medlem

Logitech G9 är najs. Gillar deras MX Revolution också - massa goa knappar att programmera.


signatur

Roccat Kone och Logitech G9. Dom är båda bra, sköna att hålla i och ja, dom är bra.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Budget: Microsoft Intellimouse 3.0
Medel: Microsoft Habu
Lyx: Roccat Kone

Nuff said


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag använder en Razer Diamondback 3G och älskar den. Alla Razermöss är super, fast det handlar ju givetvis om smak och tycke.

Inaktiv

som nåra ovanstånde säger och till någon elektronik och känn på nåra olika o se vilken som sitter bäst i handen

Medlem
Skrivet av ThomasT:

Jag använder en Razer Diamondback 3G och älskar den. Alla Razermöss är super, fast det handlar ju givetvis om smak och tycke.

this


signatur

Rawr

Medlem

Yep, Razer är som sagt bäst när det gäller möss. Logitech MX518 är ju populär och syns ganska ofta. Själv tycker jag att den känns klumpig. Knapparna sitter bra, men den är alldeles för tung och osmidig för min smak.

Medlem

Själv har jag en Diamondback 3G och tycker att den är bra och har en snygg design. Rätt bekväm för handen också

Har även en Logitech MX518, överlag är den helt klart prisvärd om man gillar större modeller av möss.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Vad är grejjen med en "gamingmus"?

Jag har alltid kört på Microsoft Intellimouse explorer 3.0

Funkar i alla lägen =9

Medlem

man döper det till gaming möss så man kan sälja dom lite dyrare

har själv en logitech G7 för jag vill ha trådlös om man vill sätta sig framför projjen och spela.

synd har lillflickan slängt den i golvet så den har gått halvt sönder.
det blir väll köpa en ny för jag har inte hittat nån bättre trådlösmus yet.
det enda jag saknar med G7 är at en knapp på sidan försvunnit om man jämmför med min gammla MX500


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Kör på mx518, fungerar klockrent. Ligger skönt i handen


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

man döper det till gaming möss så man kan sälja dom lite dyrare

har själv en logitech G7 för jag vill ha trådlös om man vill sätta sig framför projjen och spela.

synd har lillflickan slängt den i golvet så den har gått halvt sönder.
det blir väll köpa en ny för jag har inte hittat nån bättre trådlösmus yet.
det enda jag saknar med G7 är at en knapp på sidan försvunnit om man jämmför med min gammla MX500

hade G7:a tills min brorsa snodde den.. riktigt skön mus, men har skaffat en microsoft sidewinder nu och det måste nog vara den skönaste mus jag använt!
älskar placeringen på sidoknapparna

Medlem

Logitech MX518 är den bästa jag har haft.

1
Skriv svar