Nu börjar 50 dagars ledighet

Medlem
Nu börjar 50 dagars ledighet

Nu har jag jobbat min sista dag innan semestern, jag har jobbat en dag i veckan i 3 månader kombinerat med föräldraledighet, så nu kombinerar jag semester och föräldraledighet helt.

Det känns ju inte lika skönt att gå på semester när man jobbat så lite, men ändå skönt att inte behöva tänka på jobbet alls.

Men det har varit tufft att vara hemma med 2 barn själv, speciellt när den minsta precis började gå och kort efter springa och klättra i soffan ungefär när min föräldraledighet började.

Från och med ikväll är även min sambo hemma så det kommer underlätta väldigt mycket.

Jag har inga direkta planer under semestern, men hemester är den bästa semestern.

Jag ska gå på marknad, gå på Zoo och åka 60 mil för att få min JVC "PVM" monitor lagad, 120 mil om man räknar fram och tillbaka 2 gånger då den ska hämtas också.

Animal Crossing damp ner i brevlådan idag. Jag har inte spelat något av de tidigare spelen men det kändes som ett väldigt semesterpassande spel. Även om jag inte gillar evighets spel soutan slut, men vi får väll se.

Medlem

Varför bara 50 dagar?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Unna dig! Mina fem veckor börjar om två veckor. Planen är att göra så lite som möjligt.

signatur

En Bamseponny av folket

Geeks Gaming
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Unna dig! Mina fem veckor börjar om två veckor. Planen är att göra så lite som möjligt.

En klart underskattad konst och då är jag fullt seriös!
Jag avskyr att planera semester. Hela grejen är att bryta ett mönster man har resten av året. För mig är det att inte planera och istället ta saker som de kommer, unna sig lite spontanitet och återhämtning

Medlem

Kör en summer of George här hemma. Absolut inget inplanerat annat än en bilresa upp till Norrland och kanske Norge framåt augusti. Skönt med bilsemester då man inte behöver boka ett specifikt datum, man åker när man känner för.

Skrivet av NordhNet:

En klart underskattad konst och då är jag fullt seriös!
Jag avskyr att planera semester. Hela grejen är att bryta ett mönster man har resten av året. För mig är det att inte planera och istället ta saker som de kommer, unna sig lite spontanitet och återhämtning

Ja, att planera semestern blir ju ett stressmoment som hindrar total avkoppling.

Medlem

Kommer du inte ens skriva här?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hipshot:

Kommer du inte ens skriva här?

Jo men visst! Att göra så lite som möjligt innebär för egen del att stanna hemma. Har inga stora planer vad gäller resor och sånt där. Har däremot ett sug över att chilla och ta det lugnt.

signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare

Jo men visst! Att göra så lite som möjligt innebär för egen del att stanna hemma. Har inga stora planer vad gäller resor och sånt där. Har däremot ett sug över att chilla och ta det lugnt.

Slötitta på tvn?
Edgerunner lets go!

KoP
Medlem

2 veckor har en annan tagit. Ogillar att vara ledig så det är på tvång jag var tvungen att ta ledigt. 😞

Medlem
Skrivet av KoP:

2 veckor har en annan tagit. Ogillar att vara ledig så det är på tvång jag var tvungen att ta ledigt. 😞

Varför ogillar du att vara ledig?

Medlem
Skrivet av Devan:

Slötittar? Rena drömmen, med 2 småbarn finns det inte 😑. När man väl får tid över är man trött och vill sova

Har haft två veckor ledigt för att mjukstarta sommaren lite. Nu ska jag kobba resten av juli och sedan blir det semester hela augusti igen. Otroligt skönt!

Medlem

Barn & ledighet är inte mycket semester. Min riktiga ledighet startar när jag börjar jobba igen, då kan jag vila upp mig! 🤓

KoP
Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Varför ogillar du att vara ledig?

Jag vet aldrig vad jag ska göra med tiden. Problematiskt det där. 🤔

Farornas Konung

Själv jobbar jag 3 dagar i veckan året runt på en heltidslön.. Ganska nice faktiskt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Att hålla på med en hobby, är inget att fundera på antar jag?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Barn & ledighet är inte mycket semester. Min riktiga ledighet startar när jag börjar jobba igen, då kan jag vila upp mig! 🤓

Preach!

Medlem
Skrivet av KoP:

Spela? Träna? Serier? Fiska? Lära dig laga någon ny maträtt?

KoP
Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Att hålla på med en hobby, är inget att fundera på antar jag?

Har haft hobbies men har tröttnat på dem eller tappat suget. Jobba är väl min enda "hobby" just nu. Nåväl, man får uthärda 2 lediga veckor innan man får gå tillbaks.

Medlem

5 veckor kvar på min. Åkt till landstället och fixar ny panel på huset samtidigt som jag varvar det med Switch 2 i soffan och brädspel med barnen.

Game-Mode on! Ha det så trevligt

signatur
Skrivet av baxtex:

Hah! Lite så, ja. Med fyra kids är det oftast lugnare på jobbet än hemma.

Medlem
Skrivet av KoP:

Har haft hobbies men har tröttnat på dem eller tappat suget. Jobba är väl min enda "hobby" just nu. Nåväl, man får uthärda 2 lediga veckor innan man får gå tillbaks.

Man jobbar för att leva, inte leva för att jobba.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Man jobbar för att leva, inte leva för att jobba.

Jag har en polare som är lika dan. Han hatar att vara hemma och vara ledig. Riktig arbets narkoman. Man kan ju bara chilla när man är ledig. Sitta hemma och spela och kolla serier hur mycket man vill. Sova hur länge och när man vill.

Så konstigt att visa är beroende av arbete. Jobba för att leva är rätt sagt. Men vissa lever för att jobba.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag har en polare som är lika dan. Han hatar att vara hemma och vara ledig. Riktig arbets narkoman. Man kan ju bara chilla när man är ledig. Sitta hemma och spela och kolla serier hur mycket man vill. Sova hur länge och när man vill.

Så konstigt att visa är beroende av arbete. Jobba för att leva är rätt sagt. Men vissa lever för att jobba.

Ja, jag känner några såna, och dom tror dom är bättre än alla andra, för dom är aldrig sjuka och är dom det går dom ändå till jobbet. Utan att tänka på någon annan.

Medlem

Skönt! Jag började själv spela AH för första gången för ett tag sedan. Det är ett evighetsspel men har rätt bra tempo eftersom det följer switchens klocka, så kl 12 idag är kl 12 i spelet. Och en del grejer blir bokstavligen klara ”imorgon” så man måste vänta till dagen efter med vissa byggnader osv.

Detta gör att jag tittar in någon timme om dagen och det är precis lagom.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

För många är vardagen rutin och en trygghet i sig. Beror också kanske lite på hur ens arbetssituation ser ut. När jag haft vissa jobb gör man inte annat än längtar till helg och ledighet medan andra jobb är bättre och man har en bättre balans mellan arbete och fritid.

Sedan kanske man har barn och då är det ingen semester direkt. Du är alltid "påkopplad" men på ett annat sätt än ditt arbete.

Så det handlar inte alltid om att leva för jobbet.

1
Skriv svar