Robot
MAG

Det är dags att ladda bössan - tillsammans med 255 andra spelare kan du skjuta så mycket du orkar. Vi testar årets förmodligen mest välbefolkade FPS.

#zipper-interactive


Medlem
FZ recenserar MAG

Sjukt kul spel när man hittar ett team som alla pratar på


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Tråkigt vi vill inte ha fler multiplayer spel ge oss bra Singleplayer istället tråkmånsar


signatur
Medlem

Fan detta vill jag ha.

Medlem

Alltså ... Hatar att behöva klaga på betygen, men ni sätter så jäkla konstiga betyg ibland. Att detta skulle vara på samma kvalitativa nivå som t.ex. Uncharted 2 är ju faktiskt inte alls rätt. MAG har varkens offline-play, och online har det alldeles för lite content för att vara värt pengarna. Att man är 256 spelade bidrar ju inte heller till något eftersom man inte ser röken av dom ivf.

Inte sagt att MAG inte förtjänar 4/5 dock, men det känns ju lite vilseledande när de båda spelen har samma betyg. Underlättar inte för killen som letar efter ett spel men inte vet vad han ska köpa, och det är väl därför man har betyg över huvud taget.

Antar att det har att göra med olika recensenter, men jag tycker faktiskt ni får enas om hur hårda ni ska vara på betygsfronten, så att inte någon tycker 4/5 är mycket bättre än någon annan. Alternativt skippa betygen.

Nu var det färdiggnällt, tack för mig.
Bra review dessutom.

PS. Uncharted 2s Plunder är det roligaste sedan Q2 DM.

Medlem

Kanske detta blir att inhandla efter man inhandlat alla andra godbitar som kommer ut i vår!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

4/5 är vad han tycker att det förtjänar, varför kan han inte tycka att spelet är lika bra som uncharted 2, alternativt sämre eller bättre om det är hans åsikt? det är allt en review är trots allt, en persons åsikt om spelet och sen är det upp till varje individ att dra sin egen slutsats från hans kommentarer om det.

Jag gillar betyg systemet och att det finns individer som litar blint på ett omdöme utan egen efterforskning eller att titta på mer än en review, är inte en ursäkt att komma sen och gnälla att spelet inte var värt en 4'a till dig personligen.

Medlem

Synd bara att det är till PS3... Har otroligt svårt för shooterspel till PS3:an tyvärr.

Medlem

wortex, om MAGnus gillar onlinespel så ger han de ju troligtvis högre betyg? han kanske tyckte de var ett bra spel? sen handlar de väll inte bara om de men du förstår väll va ja menar ungefär.

bli skribent så du oxå kan resencera spel ifall nu betygen är så konstiga.

alla har ju olika åsikter.

Medlem

Underbart spel! Får hem en mic idag lär ju bli ännu bättre då men håller med om prestandaren på 128 vs 128 matcher.

Medlem
Skrivet av korosuu:

4/5 är vad han tycker att det förtjänar, varför kan han inte tycka att spelet är lika bra som uncharted 2, alternativt sämre eller bättre om det är hans åsikt? det är allt en review är trots allt, en persons åsikt om spelet och sen är det upp till varje individ att dra sin egen slutsats från hans kommentarer om det.

Jag gillar betyg systemet och att det finns individer som litar blint på ett omdöme utan egen efterforskning eller att titta på mer än en review, är inte en ursäkt att komma sen och gnälla att spelet inte var värt en 4'a till dig personligen.

Jo visst kan det vara så att han tycker det är roligare än något annat spel som är av högre kvalitativ standard. Det handar ju helt och hålet om personliga preferenser. Men om man väljer att avvika från vad alla andra tycker så bör man nog fundera på att skippa betyg, alternativt att man kommer överens om några guidelines för vad spelet ska ha eler inte ha för att förtjäna ett visst betyg. Jag tycker bara att det är jäkligt vilseledande.

Det är ju inte så svårt att räkna ut att den generelle gamern har roligare med ett spel som Uncharted2, främst eftersom många inte spelar online (faktiskt) eller gillar denna typ av hardcore spel som man faktiskt får säga att det är. Det betyder inte att det ska ha lägre betyg, men det bör indikeras på något vis. Även om betyget måste sättas för vad spelet är (i detta fall online FPS) ...

Jag klagar inte på Magnus review och jag klagar inte på Calles eller någon annans review, tycker bara att betyget för tillfället är mer vilseledande än något annat.

Medlem

Vore fantastiskt bra om ni kunde recensera SplitFish FragFX eller någon annan hårdvara som funkar till MAG.
Vill veta vad jag bör köpa och som funkar bäst till MAG.

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av korosuu:

4/5 är vad han tycker att det förtjänar, varför kan han inte tycka att spelet är lika bra som uncharted 2, alternativt sämre eller bättre om det är hans åsikt? det är allt en review är trots allt, en persons åsikt om spelet och sen är det upp till varje individ att dra sin egen slutsats från hans kommentarer om det.

Jag gillar betyg systemet och att det finns individer som litar blint på ett omdöme utan egen efterforskning eller att titta på mer än en review, är inte en ursäkt att komma sen och gnälla att spelet inte var värt en 4'a till dig personligen.

Jo visst kan det vara så att han tycker det är roligare än något annat spel som är av högre kvalitativ standard. Det handar ju helt och hålet om personliga preferenser. Men om man väljer att avvika från vad alla andra tycker så bör man nog fundera på att skippa betyg, alternativt att man kommer överens om några guidelines för vad spelet ska ha eler inte ha för att förtjäna ett visst betyg. Jag tycker bara att det är jäkligt vilseledande.

Det är ju inte så svårt att räkna ut att den generelle gamern har roligare med ett spel som Uncharted2, främst eftersom många inte spelar online (faktiskt) eller gillar denna typ av hardcore spel som man faktiskt får säga att det är. Det betyder inte att det ska ha lägre betyg, men det bör indikeras på något vis. Även om betyget måste sättas för vad spelet är (i detta fall online FPS) ...

Jag klagar inte på Magnus review och jag klagar inte på Calles eller någon annans review, tycker bara att betyget för tillfället är mer vilseledande än något annat.

Personligen tycker jag det indikeras väldigt tydligt om man läser texten. Där framgår det klart och tydligt att spelet enbart kan spelas online, samt att det även poängteras att det helt saknar singelplayer. Det är min åsikt.

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av korosuu:

4/5 är vad han tycker att det förtjänar, varför kan han inte tycka att spelet är lika bra som uncharted 2, alternativt sämre eller bättre om det är hans åsikt? det är allt en review är trots allt, en persons åsikt om spelet och sen är det upp till varje individ att dra sin egen slutsats från hans kommentarer om det.

Jag gillar betyg systemet och att det finns individer som litar blint på ett omdöme utan egen efterforskning eller att titta på mer än en review, är inte en ursäkt att komma sen och gnälla att spelet inte var värt en 4'a till dig personligen.

Jo visst kan det vara så att han tycker det är roligare än något annat spel som är av högre kvalitativ standard. Det handar ju helt och hålet om personliga preferenser. Men om man väljer att avvika från vad alla andra tycker så bör man nog fundera på att skippa betyg, alternativt att man kommer överens om några guidelines för vad spelet ska ha eler inte ha för att förtjäna ett visst betyg. Jag tycker bara att det är jäkligt vilseledande.

Det är ju inte så svårt att räkna ut att den generelle gamern har roligare med ett spel som Uncharted2, främst eftersom många inte spelar online (faktiskt) eller gillar denna typ av hardcore spel som man faktiskt får säga att det är. Det betyder inte att det ska ha lägre betyg, men det bör indikeras på något vis. Även om betyget måste sättas för vad spelet är (i detta fall online FPS) ...

Jag klagar inte på Magnus review och jag klagar inte på Calles eller någon annans review, tycker bara att betyget för tillfället är mer vilseledande än något annat.

Personligen tycker jag det indikeras väldigt tydligt om man läser texten. Där framgår det klart och tydligt att spelet enbart kan spelas online, samt att det även poängteras att det helt saknar singelplayer. Det är min åsikt.

Jo, men det är ju lite det jag menar! Man måste läsa texten men många skiter i det och tittar direkt på betyget, och då är det lätt att det blir vilseledande. Särskilt om man avviker från vad andra tycker.

Edit: Nu kan vi lika bra sluta diskutera detta eftersom vi inte kommer komma fram till något vettigt ändå. Förmodigen dumt av mig att dra upp det till att börja med eftersom crew tycker att det är ett bra system som det är

Åter till topic!

Medlem

Lätt värt 4/5 om inte 5/5 om man gillar multiplayer lir. Har inte själv stött på några buggar på mina 39 levlar än så länge. Det kan bli lite kass fps på 256 player mapsen när det blir mycket folk koncentrerat på sista objektivet men långt ifrån ospelbart.
Är man en multiplayer människa så är det ett givet köp!

Redaktör
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Nielsen:

Personligen tycker jag det indikeras väldigt tydligt om man läser texten. Där framgår det klart och tydligt att spelet enbart kan spelas online, samt att det även poängteras att det helt saknar singelplayer. Det är min åsikt.

Jo, men det är ju lite det jag menar! Man måste läsa texten men många skiter i det och tittar direkt på betyget, och då är det lätt att det blir vilseledande. Särskilt om man avviker från vad andra tycker.

Vilken betygsmodell man än använder är det ett trubbigt instrument. Betyget ger en snabb överblick, vill man veta mer är man nog tvungen att läsa texten. Det går inte att komma ifrån.


signatur
Medlem

Bra recension. Spelet förtjänar verkligen det här betyget!

Får man fråga vilket lag du spelade i, eller du kanske testade allihop?

Medlem

ser nice ut:up:

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Nielsen:

Personligen tycker jag det indikeras väldigt tydligt om man läser texten. Där framgår det klart och tydligt att spelet enbart kan spelas online, samt att det även poängteras att det helt saknar singelplayer. Det är min åsikt.

Jo, men det är ju lite det jag menar! Man måste läsa texten men många skiter i det och tittar direkt på betyget, och då är det lätt att det blir vilseledande. Särskilt om man avviker från vad andra tycker.

Vilken betygsmodell man än använder är det ett trubbigt instrument. Betyget ger en snabb överblick, vill man veta mer är man nog tvungen att läsa texten. Det går inte att komma ifrån.

Man skulle kunna kringå detta genom att implementera ett lösenordssystem för att visa betyget. Man måste helt enkelt svara på 5 frågor från recensionen.
???
Profit?!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Lite mer seriöst: Tycker att FZ skulle kunna uppgradera sin betygsskala 0-10.

Tack för Sveriges bästa spelsida


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Rättvis recension, utgående från mina egna erfarenheter. Väl skrivet!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Riktigt underbart spel! Bra betyg MAGnus! Spelet blir bara roligare ju djupare man kommer i spelet. Finns så mycket att kostumera, kläder, färger, vapen, abilitys, röster osv. Mer låses upp ju högre level du får.

Man hamnar lätt flera timmar framför spelet då det är så förbaskat beroendeframkallande! Är level 17 och spelar som Valor!
Ses där ute på slagfältet gamers!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Lite mer seriöst: Tycker att FZ skulle kunna uppgradera sin betygsskala 0-10.

Tänk på vikten!

Medlem
Medlem
Skrivet av Weyzer:

Väldigt simpelt.

Du tänker inte på vikten.

Medlem

Hej alla och tack för kommentarerna angående betyget.

Att jämför Uncharted 2 med MAG vad det gäller betyg är ungefär som att jämföra solsemester och skidsemester, en fyra för ett online FPS är inte samma sak som en fyra för ett äventyrsspel.

Glöm inte att spelvärlden är som ett smörgåsbord, man måste inte alltid äta sill när det finns mycket mer att välja på. Uncharted och MAG kan båda två vara bra, fast på olika sätt.

Ladda bössan och ge er ut i striden, det är väl värt att testa.

Medlem

Riktigt häftigt spelkoncept faktiskt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Bra recension. Spelet förtjänar verkligen det här betyget!

Får man fråga vilket lag du spelade i, eller du kanske testade allihop?

Tack för det.

Jag testade alla lagen för att få en bra bild, men jag fastnade för Raven till slut.

Medlem
Skrivet av Carling:
Skrivet av Jozo:

Bra recension. Spelet förtjänar verkligen det här betyget!

Får man fråga vilket lag du spelade i, eller du kanske testade allihop?

Tack för det.

Jag testade alla lagen för att få en bra bild, men jag fastnade för Raven till slut.

Körde Raven i Betan, gillar deras stil mest, särskilt deras baser


signatur

Welcome to the Manglerdome

Flakmonkey
Skrivet av Weyzer:

Det är nog skillnaden mellan FZ och andra spelrecensions-sidor. FZ är mer subjektiva och kan inte ge noggranna betyg. Andra är mer objektiva och ger mer noggrann analys och noggrant betyg för jämförelse.

Hur små beståndsdelar du än delar upp betygen i så är de ändå subjektiva. Du kan försöka maskera det genom att ha bredare skalor och flera kategorier men det är ändå en persons åsikt som kommer fram till värdet. Sen så kan man ju tycka att det är bättre att dela upp det i grafik, ljud, etc men personligen tycker jag inte det ger en mer rättvis bild av spelet i fråga eftersom det fortfarande är subjektivt...

Fast sen är ju jag å andra sidan en förespråkare för den sidan i den här debatten som helst slopar alla betyg och bara går på text

12
Skriv svar