Vinn spel från Direct 2 Drive

Robot
Vinn spel från Direct 2 Drive
Medlem
Vinn spel från Direct 2 Drive

Rolig tävling!

Medlem

Mycket trevlig tävling, kul med ett pris som verkligen borde passa alla också

/ LordDaimos

Medlem

av nyfikenhet till hur det fungerar undrar jag hur tävlingarna fungerar, typ om ni har en d2d tävling och skyltar med den är ju det ganska mycket reklam åt d2d, funkar det då så att ni får pengar av d2d för att ha tävlingen? Eller ger dom er helt enkelt det bara så kallar ni det even stevens, billig reklam för dom isåfall? Som sagt bara nyfiken.

P.S. Rolig tävling, skulle vara roligt att shoppa loss på ett sådant ställe. Försök styr en GOG tävling? Nästan ännu roligare att få en chans att prova på ett par klassiker.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Preed:

av nyfikenhet till hur det fungerar undrar jag hur tävlingarna fungerar...

De står för priserna och vi för utrymmet. De får uppmärksamhet, vi får besökare och besökarna får chans att vinna lite godsaker. Win-win-win.


signatur
Medlem

Vem e så jäkla dum att man handlar från direct2drive.eu när deras priser är i euro när man kan handla i pund från direct2drive.co.uk o få spelet billigare?

Prisjämförelse:

Star trek online på deras .eu sida: 50 euro eller ca 522 kronor.

Star trek online från deras .co.uk sida: 30 pund eller ca 360 kronor.

Vilken bluff!

Tiv

Inaktiv

Fan va stört det känns att läsa när folk skriver "Svedala". Jag bor liksom i själva orten Svedala i Svedala kommun och här händer minsann fan aldrig något.

Tivook. För att vissa spel inte går att köpa på co.uk? Jag har testat och då säger den "FU!"


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Fråga 3 fel? Hmm?

Medlem

Fråga 3 var ju väldigt konstig :/


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

2 spel går ju att köpa på fråga 3

Medlem

Lite klur e alltid skoj

GL!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Grymt bra tävling! Roligt! Men som Hymer och freffa påpekar, fråga 3?

Redaktör

Det finns ett rätt svar på fråga 3.


signatur
Medlem

Red Faction: Guerilla på deras .com sida: 5 dollar = 36 kronor.

Red Faction: Guerilla på deras .eu sida: 12,50 euro = 126 kronor.

Lite skillnad där. Ingen kommer ju köpa från .eu....

Medlem

en fråga. kan man bara köpa ett spel värt 50€ eller kan man köpa flera stycken som är värda säg 10€?
EDIT: om man vinner alltså

Medlem

Tror nog att .eu kommer att justera sina priser med tiden, sidan är nystartad och håller därför en aning högre priser men det borde ju gå ner med tiden då det är samma kostnad för inköp. Sen är det onödigt att konkurrera med sig själv

Väldigt generös tävling av FZ!
Inte bara vinna ett spel, utan ett valfritt (eller flera) vilket ger ännu större mervärde
Gilalr för övrigt D2D, de var de enda som hade hederliga Warlords IV och till ett bra pris också, grymt att spela med vänner hemam eller via nätet.

Medlem

Köpte precis Red Faction: Guerilla för $ 5 + tax.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tack för en trevlig tävling FZ


signatur

Korvspad.

Medlem

Rolig tävling, me like !

Medlem
Skrivet av Tivook:

Vem e så jäkla dum att man handlar från direct2drive.eu när deras priser är i euro när man kan handla i pund från direct2drive.co.uk o få spelet billigare?

Prisjämförelse:

Star trek online på deras .eu sida: 50 euro eller ca 522 kronor.

Star trek online från deras .co.uk sida: 30 pund eller ca 360 kronor.

Vilken bluff!

Tiv

Testa att köpa spelet på co.uk, så får du se att priset tyvärr ändras till Euro, och det blir dyrare...

EDIT:
Hmm, verkar inte gälla alla titlar, men det var något spel som jag skulle köpa för att det var billigt, sen när jag väl kom till checkout så var det massa skatt och skit för Sverige tillagt på priset.

Medlem
Skrivet av supaman:

Red Faction: Guerilla på deras .com sida: 5 dollar = 36 kronor.

Red Faction: Guerilla på deras .eu sida: 12,50 euro = 126 kronor.

Lite skillnad där. Ingen kommer ju köpa från .eu....

Och så lägger vi till skatten/momsen som vi får betala på det priset och vips så är det ingen eller iallafall väldigt liten skillnad.

Medlem

Det här är den bästa tävlingen tycker jag

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av supaman:

Red Faction: Guerilla på deras .com sida: 5 dollar = 36 kronor.

Red Faction: Guerilla på deras .eu sida: 12,50 euro = 126 kronor.

Lite skillnad där. Ingen kommer ju köpa från .eu....

Och så lägger vi till skatten/momsen som vi får betala på det priset och vips så är det ingen eller iallafall väldigt liten skillnad.

My bad, $6.19 med skatt. Så 44 kronor, fortfarande mycket bättre än 126 kronor.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det finns ett rätt svar på fråga 3.

Skillnaden var inte helt uppenbar, men jag tror jag klurade ut rätt svar till slut

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det finns ett rätt svar på fråga 3.

Givetvis, givetvis

Medlem

Deras urval av spel är väldigt liten jämförd med Steam

Jag fattade fråga 3 hyffsat snabbt men det tog ett tag innan jag svarade för jag var extremt osäker

Medlem

Okej, nu kopplade jag fråga 3... Tur jag valde rätt första gången.

Medlem

Är det inte dags att vi i Sverige skaffar Euro? Tycker vi har för billiga priser jag menar vanliga människor som har råd att göra annat än jobba? Det tänker EU ändra på med deras Euro så stöd Euro för ett mer klassindelat samhälle.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Är det inte dags att vi i Sverige skaffar Euro? Tycker vi har för billiga priser jag menar vanliga människor som har råd att göra annat än jobba? Det tänker EU ändra på med deras Euro så stöd Euro för ett mer klassindelat samhälle.

wtf? Hade du tänkt att varenda människa i sverige förutom de rika och bortskämda ska få göra andra saker än att jobba?

Ska alla bli deprimerade arbetarmyror?
Ska vi alla jobba hela dagarna,äta, sen sova bara för att vi en gång hade råd att spela spel?

Visst, Euro skulle göra det enklare att åka utomlands, handla online osv..
Men att göra det pga att folk har råd med saker som länder med sämre ekonomi inte har...

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Hardboiled15:

Är det inte dags att vi i Sverige skaffar Euro? Tycker vi har för billiga priser jag menar vanliga människor som har råd att göra annat än jobba? Det tänker EU ändra på med deras Euro så stöd Euro för ett mer klassindelat samhälle.

wtf? Hade du tänkt att varenda människa i sverige förutom de rika och bortskämda ska få göra andra saker än att jobba?

Ska alla bli deprimerade arbetarmyror?
Ska vi alla jobba hela dagarna,äta, sen sova bara för att vi en gång hade råd att spela spel?

Visst, Euro skulle göra det enklare att åka utomlands, handla online osv..
Men att göra det pga att folk har råd med saker som länder med sämre ekonomi inte har...

Tror faktiskt mrpeters var ironisk, skrev motsatsen till vad han menade för att belysa hur pass dåligt det vore med euro, men det är bara min gissning

12
Skriv svar