Skärmen visar hel svart + NO SIGNAL INPUT (något liknande)

Medlem
Skärmen visar hel svart + NO SIGNAL INPUT (något liknande)

Tjo, tänkte höra om någon vet vad som hänt med min 2 veckors nya dator.

Jag tankade hem nya Wolfenstein och installerade skiten..SP funkade inte fick nå error så tänkte varför itne bara testa köra igång Multiplayer då.

Vilket jag gjorde..rutan blev svart som när man startar vilket spel som helst..sen fortsatte det vara svart längre än va det borde och sedan "NO SIGNAL INPUT" så ja blev skraj som fan och starta om datorn på dirren...fortfarande samma sak.. ingen bild men ja hör Windows ljudet plinga osv.

Starta i felsäkert läge då fick jag fram bild och ja testa systemåterställa datorn till innan ja installerade Wolfenstein..då fick ja bild i ca 10 sekunder sen samma sak igen.

Som tur är fanns de ju 2 skärm utgångar och den andra funkade men den andra funkar fortfarande inte.

Hur kan ja återställa det?

Det känns som att Wolfenstein på något sätt ändrade min skärms upplösning till en upplösning inte min skärm klarar av vilket luktar som att vara roten till skiten.

Jag vet heller itne hur man går in i Felsäkert läge igen på datorn hahah


signatur

FUBAR

Medlem

Det är exakt så som du säger att wolfenstein har försatt din skärm i en upplösning som skärmen inte klarar av. Gå in i felsäkert läge och prova med att starta wolfenstein i ett alternativt kompabilitetsläge (Tryck F8 vid BIOS så kommer du in i bla. felsäkert läge.) Annars så kan du ju prova med att installera om det


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Och sen, laddade du ner Wolfenstein på lagligt eller olagligt sätt? Kan vara så att den olagliga (ifall du nu gjorde på det sättet) har någon bugg eller liknande.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det är inte när ja ska spela Wolfenstein ja itne får signal till skärmen det är hela tiden.

När jag provar trycka in skärmen i "Uttag 1" så får jag ingen bild alls om ja inte går in i felsäkert läge. Jag får bild enda fram till Windows laddat klart och precis innan Windows loggan kommer fram så blir det kolsvart och ingen signal.

Jag provade gå in i felsäkert läge och ändra upplösningen på skrivbordet till 1440x900 som jag alltid bruka ha och som är skärmens högsta upplösning.

Men när ja skulle prova starta Windows normalt igen så blev det samma sak som hände :S

Förstår verkligen ingenting!

Känns sjukt drygt att installera om hela datorn + jag vetefan hur man gör hahaha.

Det står förresten på "Uttag 1" "Input not supported" :S


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av noorthan:

Det är inte när ja ska spela Wolfenstein ja itne får signal till skärmen det är hela tiden.

När jag provar trycka in skärmen i "Uttag 1" så får jag ingen bild alls om ja inte går in i felsäkert läge. Jag får bild enda fram till Windows laddat klart och precis innan Windows loggan kommer fram så blir det kolsvart och ingen signal.

Jag provade gå in i felsäkert läge och ändra upplösningen på skrivbordet till 1440x900 som jag alltid bruka ha och som är skärmens högsta upplösning.

Men när ja skulle prova starta Windows normalt igen så blev det samma sak som hände :S

Förstår verkligen ingenting!

Känns sjukt drygt att installera om hela datorn + jag vetefan hur man gör hahaha.

Det står förresten på "Uttag 1" "Input not supported" :S

Prova mitt sista alternativ med att installera om wolfenstein genom felsäkert läge :)!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

åh gud, då måste jag ju ladda hem skiten igen :/ men får väll testa iallafall


signatur

FUBAR

Medlem

efter en sökning på det officiella forumet för spelet så fann jag detta.

Citat:

Problem: Black screen appears after launching Wolfenstein

For Single Player (Vista users only)??> Use this fix at your own discretion. I can?t guarantee that it will work at all, seriously.

1. Open (with notepad) your ?wolf? file in C:\Users\yourusername\AppData\Local\id Software\WolfSP\base

2. Find seta r_mode ?-1? ( Sets screen resolution, 4 = 800 x 600, 5 = 1024 x 768, 7 = 1280 x 1024, 13 = 1680 x 1050. -1 indicates no preset screen resolution). The **** game file comes with -1 so you?ll need to change -1 by either 4/5/7/13 to make it work/launch.

3. Find seta r_letterBoxedHeight ? ? seta r_letterBoxedWidth ? ? seta r_customHeight ? ? seta r_customWidth ? ? and change also these resolutions according to the seta r_mode you?ll chose, example:

seta r_mode ?5? (5= 1024 x 768)
r_letterBoxedHeight ?768?
seta r_letterBoxedWidth ?1024?
seta r_customHeight ?768?
seta r_customWidth ?1024?

I had also to change the seta r_initialAspectRatio ?1.7777777? or whatever number it came with, to seta r_initialAspectRatio ?2?
Sets screen aspect ratio, -1 = none set, 0 = 4:3, 1 = 16:9, 2 = 16:10, 3 = 5:4

Medlem
Skrivet av mad-dog:

efter en sökning på det officiella forumet för spelet så fann jag detta.

Citat:

Problem: Black screen appears after launching Wolfenstein

For Single Player (Vista users only)??> Use this fix at your own discretion. I can?t guarantee that it will work at all, seriously.

1. Open (with notepad) your ?wolf? file in C:\Users\yourusername\AppData\Local\id Software\WolfSP\base

2. Find seta r_mode ?-1? ( Sets screen resolution, 4 = 800 x 600, 5 = 1024 x 768, 7 = 1280 x 1024, 13 = 1680 x 1050. -1 indicates no preset screen resolution). The **** game file comes with -1 so you?ll need to change -1 by either 4/5/7/13 to make it work/launch.

3. Find seta r_letterBoxedHeight ? ? seta r_letterBoxedWidth ? ? seta r_customHeight ? ? seta r_customWidth ? ? and change also these resolutions according to the seta r_mode you?ll chose, example:

seta r_mode ?5? (5= 1024 x 768)
r_letterBoxedHeight ?768?
seta r_letterBoxedWidth ?1024?
seta r_customHeight ?768?
seta r_customWidth ?1024?

I had also to change the seta r_initialAspectRatio ?1.7777777? or whatever number it came with, to seta r_initialAspectRatio ?2?
Sets screen aspect ratio, -1 = none set, 0 = 4:3, 1 = 16:9, 2 = 16:10, 3 = 5:4

Men dåså! Då var det något annat fel då


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Fan va konstigt :S
Men att spelet ska liksom "pajja" min ena utgång är jävligt konstigt. Vågar ju knappt ladda hem spelet igen för att ja är rädd att samma sak ska hända me min andra utgång och vafan ska ja ta mig till då :S

ush...det här är varför jag hatar datorer


signatur

FUBAR

1
Skriv svar