Bioshock-skaparens Judas krånglar inte till det: "Du köper spelet och får allt på en gång"

Robot
Bioshock-skaparens Judas krånglar inte till det: "Du köper spelet och får allt på en gång"

Ett nydanande spel som också är "old school".

#judas, #ken-levine

Releasehästryttare
Medlem

Det säger en hel del om spelindustrins skick när du måste poängtera att du faktiskt får hela spelet när du köper det...

Medlem

För att köpa spelet måste det först släppas. Ken får skärpa till sig och färdigställa spelet nu.

Medlem

Ja hoppas det är lika bra som första Bioshock, tvivlar dock på att de lyckas...

Releasehästryttare
Skrivet av Majinbuu:

Ja hoppas det är lika bra som första Bioshock, tvivlar dock på att de lyckas...

Undrar vilket Bioshock som folk tycker om mest.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det säger en hel del om spelindustrins skick när du måste poängtera att du faktiskt får hela spelet när du köper det...

Därför jag köper spelen på gog när möjlighet ges, tyvärr släpps få nya spel där. Det är väl att företagen har insett att folk gladeligen betalar för ofärdiga live-service-spel istället för att leverera ett komplett spel på en gång, trist att det har blivit standard mer eller mindre.

Det hela började lite oskyldigt med DLC, nu har mer eller mindre de flesta spel detta inbyggt. När jag köpte quake 3 arena 1999 kom hela spelet på skiva, inga DLC, inga mikrotransaktioner, inget live-service, inga skins (för de var redan inkluderade), inga förhandsbokningserbjudanden, inga vapen som ger dig fördelar i multiplayer eller singel-player, ingen låst licens till steam och inget online-krav för att installera.

Och ja, jag ser fram emot Judas, spelar igenom system-shock-serien nu och därefter ger jag mig in i Bioshock, får se om Judas hinner komma ut innan jag blir färdig.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag tycker att alla har sin charm på sitt eget sätt.
Men närmst hjärtat är dock Bioshock 2.
Är något speciellt med att gå runt som en Big Daddy och bara kötta ner typ allt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag har bara kunnat spela Infinite då de tidigare spelen var en kraschfest deluxe på min dator, åtminstone remastered-versionerna. Det var dock några år sen jag testade nu. Men jag tröttnade när spelet återigen kraschade en timme in i spelet och savefilen inte fungerade.

Medlem
Skrivet av Devan:

System Shock är det jag hade roligast med vid release

Medlem
Skrivet av Devan:

Tror vi hade en poll för länge sedan😀
Första var ett mästerverk, underbar o mystisk miljö under vattnet 😀

Medlem

Det här spelet kommer aldrig komma ut.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Eller poängtera vad det inte innehåller för den delen heller..

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av magma:

Därför jag köper spelen på gog när möjlighet ges, tyvärr släpps få nya spel där. Det är väl att företagen har insett att folk gladeligen betalar för ofärdiga live-service-spel med kort livslängd, trist att det har blivit standard mer eller mindre.

Det hela började lite oskyldigt med DLC, nu har mer eller mindre de flesta spel detta inbyggt. När jag köpte quake 3 arena 1999 kom hela spelet på skiva, inga DLC, inga mikrotransaktioner, inget live-service, inga skins (för de var redan inkluderade), inga förhandsbokningserbjudanden, inga vapen som ger dig fördelar i multiplayer eller singel-player, ingen låst licens till steam och inget online-krav för att installera.

Och ja, jag ser fram emot Judas, spelar igenom system-shock-serien nu och därefter ger jag mig in i Bioshock, får se om Judas hinner komma ut innan jag blir färdig.

Mycket fel här.
Ofärdiga live sercive spel - ok ett sätt att se det som "ofärdigt" när man får nytt innehåll men ingen rättvis jämförelse.
Kort livslängd? Måste väll vara dom spelen som överlever längst.
Jag spelar 2st spel som officiellt fortfarnde är early access men online seglade på ganska kort tid upp som dom 2 mest spelade spelen på steam för mig.
Kort livslängd, knappast

Att Quake, UT mm bara levde på originalinnehåll stämmer inte långa vägar.
Värt att nämna att CS är en mod från början.
Samma med Team fortress som fanns redan till första Quake

Jag förstår om man sitter hemma äldre lite sur på Fortnite osv men man kan inte dra allt över samma kam.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Mycket fel här.
Ofärdiga live sercive spel - ok ett sätt att se det som "ofärdigt" när man får nytt innehåll men ingen rättvis jämförelse.
Kort livslängd? Måste väll vara dom spelen som överlever längst.
Jag spelar 2st spel som officiellt fortfarnde är early access men online seglade på ganska kort tid upp som dom 2 mest spelade spelen på steam för mig.
Kort livslängd, knappast

Att Quake, UT mm bara levde på originalinnehåll stämmer inte långa vägar.
Värt att nämna att CS är en mod från början.
Samma med Team fortress som fanns redan till första Quake

Jag förstår om man sitter hemma äldre lite sur på Fortnite osv men man kan inte dra allt över samma kam.

Kanske lite klumpigt skrivet av mig.

Vad jag menar är att det är skillnad på ett spel som är beroende av live-service eller online-funktionalitet för att överhuvudtaget kunna spelas och äldre spel som man har på skiva och kan installeras utan att behöva checkas av mot någon server. Därför tycker jag det är bra att det fortfarande finns utvecklare som törs gå mot strömmen, Baldurs gate 3 är ett annat exempel på ett spel som går att spela offline.

Både quake 3 och UT kan jag spela från början till slut utan att vara uppkopplad mot någon server.

signatur

Skrivet av magma:

Både quake 3 och UT kan jag spela från början till slut utan att vara uppkopplad mot någon server.

Ja, du kanske kan spela både Q3 och UT offline... men det är inte rätt! Det är som att köpa en sportbil och bara glida runt på första växeln. (bara skojar, jag fattar vad du menar )

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, du kanske kan spela både Q3 och UT offline... men det är inte rätt! Det är som att köpa en sportbil och bara glida runt på första växeln. (bara skojar, jag fattar vad du menar )

haha, kalla mig konstig men ibland är det kul att spela även mot bottar. AI:n är inte så pjåkig för att vara från 99.

Lite utanför ämnet, men:
På tal om quake, undrar vad nightdive studios har planerat inför årets quakecon? De teasar något, frågan är vad? Min gissning är quake 4, för quake live har vi redan.

signatur

Skrivet av magma:

haha, kalla mig konstig men ibland är det kul att spela även mot bottar. AI:n är inte så pjåkig för att vara från 99.

Lite utanför ämnet, men:
På tal om quake, undrar vad nightdive studios har planerat inför årets quakecon? De teasar något, frågan är vad? Min gissning är quake 4, för quake live har vi redan.

Jo, lirade många timmar UT99 offline då det begav sig, jag med! Det där spelläget där man skulle "äga/dominera" olika platser var kul... och uppdragen (assault hette det va?) MInnena är lite fuzzy, men varma Inte spelat så mycket såna där pangpangspel sedan dess.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jo, lirade många timmar UT99 offline då det begav sig, jag med! Det där spelläget där man skulle "äga/dominera" olika platser var kul... och uppdragen (assault hette det va?) MInnena är lite fuzzy, men varma Inte spelat så mycket såna där pangpangspel sedan dess.

Precis, assault var kul! Blev också en hel del LAN med favoritkartan och klassikern "forgotten destruction". Lite det jag gillade med UT kontra Q3, den större variationen i olika spellägen. Expansionen till Q3, team arena, kompletterar grundspelet lite också. UT3 tänkte jag köpa på tradera till PC

signatur

1
Skriv svar