I kväll 18.00 – FZ streamar Eriksholm med utvecklaren, och du kan vinna spelet!

Robot
I kväll 18.00 – FZ streamar Eriksholm med utvecklaren, och du kan vinna spelet!

Delta i vår sprillas nya skärmsdumpstävling.

#eriksholm, #eriksholm-the-stolen-dream, #fz-play

Medlem

Jag är så fruktansvärt intresserad av det där spelet! Undrar hur det gör sig på Steam deck 🧐

Medlem

Spännande, det ska jag nog kunna följa!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

FM-guru
F.d. Sisyr

Och recension dyker upp på måndag!

Medlem

Kul! Spelade demot för ett tag sedan och det var väldigt bra

Medlem

Ser förtjusande snyggt ut.

Releasehästryttare

Hyfsat svalt intresse själv, blir nog kolla på en lets play.

Men hoppas det blir bra och populärt!

Medlem

Sjukt taggad på spelets release!

Dödgrävaren

Fattar inte vad det är för sorts spel av trailern... men ser ju snyggt ut iaf.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag är så fruktansvärt intresserad av det där spelet! Undrar hur det gör sig på Steam deck 🧐

Provade demot på SD och tyckte det flöt på bra. Så förhoppningsvis är det mer optimerat till släpp

Medlem

Det är kanske inte min typ av spel men estetiskt sett är det fantastiskt och förtjänar verkligen sin (kommande) framgång. Jag ser fram emot en bra stream

signatur

War, War never changes...

Medlem

Commandos-likes är inte min kopp te, men estetiken är ju fantastisk.
Hoppas det går bra för dem.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

En fråga till Anders: Finns det några planer på att släppa det till Switch (2)?

Moderator

Jag ser väldigt mycket fram emot detta!

Det ryktas dessutom att man kan få chansen att vinna en nyckel till spelet. Mer om det snart!

International
Man of Mystery

Yes! Det här har jag väntat på, och så en Wakkaah-stream på det, grym tisdagkväll! Klockan är ställd!

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Trevligt med ännu en sommarstream!
Finns det svenskt tal?

International
Man of Mystery

Wakkaah pratar väl flytande svenska!

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Körde demot och det var mysigt! och ligger man bakom bf2 kan man inte misslyckas!

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Börjar dra ihop sig nu, har laddat upp med glass istället för popcorn, hoppas på en bra stream

Medlem

Toppen att vi är på Twitch igen, tradigt att vi har delat på communityt.

signatur

It´s a me

Moderator
Skrivet av Visual Prick:

Toppen att vi är på Twitch igen, tradigt att vi har delat på communityt.

Beredd att hålla med, men tycker ändå det är värt att lyfta fram för- och nackdelar med de alternativ vi har.

1. Endast Twitch
Fördelen med Twitch är gränssnittet – det är helt enkelt bättre. Youtube har en märklig layout där det är svårt att få en bra översikt av både chatt och spel samtidigt. På den punkten är Twitch överlägset, för mig i alla fall. Talar också för mig själv som mest tittar från en PC.

Dessutom är det väldigt smidigt att föra över VODs från Twitch till Youtube, även om jag förstår att det inte riktigt är samma sak att titta på en stream i efterhand.

2. Endast Youtube
Youtube-spelaren har sina fördelar. Det är riktigt bekvämt att kunna spola tillbaka i en livesändning när man vill. Det sparar också tid att streama direkt där, eftersom VODs automatiskt läggs upp på samma kanal – med beskrivning och allt redan klart.

Men det är förstås en smaksak. Själv tycker jag inte om gränssnittet – det känns inte särskilt användarvänligt.

3. Streama på både Twitch och Youtube samtidigt
Det här skulle kunna vara den bästa lösningen. Tittarna får välja den plattform de föredrar, ungefär som att välja mellan TV, mobil eller dator.

Problemet är att det splittrar gemenskapen. Chattarna synkas inte mellan plattformarna, vilket gör att vi som tidigare haft ett härligt häng under Fragzone Fredag och olika spelstreams riskerar att hamna på olika håll. Det skulle, enligt mig, ta bort mycket av det som gör FZ-communityn så bra – även om det kanske skulle ge fler tittare och klick.

Tyvärr finns det inget "bästa alternativ", det handlar helt och hållet om tittarnas preferenser och vad FZ anser fungerar bäst ur sitt perspektiv.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra stream, spännande spel!

En fråga till utvecklarna:

Hur många är ni som jobbat på att designa denna fantastiska värld? Den är oerhört detaljerad och välgjort, sällan man ser så mycket detaljer i ett spel och att det flyter på så bra! Är själv hobby-designer i Unreal-motorn och det jag ser här är grymt imponerande!

Moderator

Tack för en trevlig kväll världens bästa FZare! Det var mysigt att få hänga lite i Eriksholm och lyxigt att först få köra en Q&A med Anders i början av streamen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Beredd att hålla med, men tycker ändå det är värt att lyfta fram för- och nackdelar med de alternativ vi har.

1. Endast Twitch
Fördelen med Twitch är gränssnittet – det är helt enkelt bättre. Youtube har en märklig layout där det är svårt att få en bra översikt av både chatt och spel samtidigt. På den punkten är Twitch överlägset, för mig i alla fall. Talar också för mig själv som mest tittar från en PC.

Dessutom är det väldigt smidigt att föra över VODs från Twitch till Youtube, även om jag förstår att det inte riktigt är samma sak att titta på en stream i efterhand.

2. Endast Youtube
Youtube-spelaren har sina fördelar. Det är riktigt bekvämt att kunna spola tillbaka i en livesändning när man vill. Det sparar också tid att streama direkt där, eftersom VODs automatiskt läggs upp på samma kanal – med beskrivning och allt redan klart.

Men det är förstås en smaksak. Själv tycker jag inte om gränssnittet – det känns inte särskilt användarvänligt.

Det här skulle kunna vara den bästa lösningen. Tittarna får välja den plattform de föredrar, ungefär som att välja mellan TV, mobil eller dator.

Problemet är att det splittrar gemenskapen. Chattarna synkas inte mellan plattformarna, vilket gör att vi som tidigare haft ett härligt häng under Fragzone Fredag och olika spelstreams riskerar att hamna på olika håll. Det skulle, enligt mig, ta bort mycket av det som gör FZ-communityn så bra – även om det kanske skulle ge fler tittare och klick.

Tyvärr finns det inget "bästa alternativ", det handlar helt och hållet om tittarnas preferenser och vad FZ anser fungerar bäst ur sitt perspektiv.

Håller med dig! Jag har haft så mycket problem med youtube fz-stream, pixligt hela tiden så var glad att det sändes på Twitch också, men det blir splittrat med chattarna. Men nu på Twitch så hade jag osync ofta istället.

Underbart att det är igång igen!!!

signatur

Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Medlem

När dras vinnaren?

signatur

In Flames We Trust

Medlem
Sad

Jag kan helt klart förstå att Twitch är enklare och smidigare att använda för FZ men för egen skull, vi som kollar genom konsol, är det ett nerköp. Tyvärr osynkat och laggigt både på Xbox och PS. Det är väldigt synd, för det var ett sant nöje att hänga i chatten med er 😃

Skrivet av uberpwnage2.0:

1. Endast Twitch

2. Endast Youtube

signatur

War, War never changes...

Moderator
Skrivet av Tarotikum:

Jag kan helt klart förstå att Twitch är enklare och smidigare att använda för FZ men för egen skull, vi som kollar genom konsol, är det ett nerköp. Tyvärr osynkat och laggigt både på Xbox och PS. Det är väldigt synd, för det var ett sant nöje att hänga i chatten med er 😃

Ska sägas att denna streamen var live på Twitch och Youtube samtidigt så man kunde välja själv.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelar det just nu, super mysigt och snyggt!

Moderator
Skrivet av Draxxius:

När dras vinnaren?

Räkna med fredag!

1
Skriv svar