Vad äter FZ? Mat-tråden!

Releasehästryttare

Sämre lördagslunch har man ätit!

Ja, potatissalladen är hemlagad!

Medlem
Skrivet av Lith:

Matjesill, gräddfil med hemodlad Gräslök och discobolls-stora färskpotatisar som tog fyrtio jävla minuter på att bli kokta.

Tur det var första dagen på semestern så man hade tid

Protip: Dela potatisen inna du kokar

Låter amazing annars, släng in tunnbröd med smör och ost för next level.

Releasehästryttare

Testade nya fanta tutti frutti, den va god, rekommenderar att ni testar i sommar!

Geeks Gaming
Skrivet av Stefan JL:

Efter att ha sett något som hette "Koldskål" i tråden om "livsmedel du saknar" så kollade jag upp vad det var och blev nyfiken hur det smakade... det finns ju som sagt inte att köpa i Sverige så jag kollade lite recept... men det fanns visst inget exakt recept hur det ska vara, inte ens danskarna verkar veta

Jag pratade även med en arbetskollega som är ifrån Danmark och hade aldrig gjort koldskål själv men brukar äta mycket, han brukar bunkra upp med den typen med längst hållbarhet när han besöker Danmark. Nu hade han även några Kammerjunker kvar och dom fick jag Dom var dock inte smaksatta med kardemumma vilket jag trodde var ett måste till Koldskål?

Kärnmjölk går ju knappt heller att få tag i Sverige så det blev lättfil istället.

Gjorde enligt följande:

3 st äggulor
1 dl socker
1 tsk vaniljpulver
1 liter lättfil

Det var gott

<Uppladdad bildlänk>

Va kul!
Har testat göra själv 1 gång men som du säger så är kärnmjölk svårt att få tag på. Men visst är det friskt och gott?

Medlem

För er som vill köpa kärnmjölk och bor i Göteborg så finns den på Ica Focus mittemot Liseberg

Medlem

Solvarma jordgubbar direkt ur egen trädgård. De flesta blev till paj, men man måste alltid äta en handfull som de är. Det är sen gammalt.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Beställde 3 st french hot dogs på Cirkle K vid lunch för jag var så jäkla hungrig och märkte att 3 var för mycket för mig. Jag klarar mig nog på 1 nästa gång. Annars helt ok bukfylla.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Semesterns första ”riktiga” köttbit blev perfekt! (Tycker att clubsteak kan vara svårt ibland) Serverades med snabbgrillad sparris samt sojaglaserad portabello med chili och salladslök.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Skriv svar