Självstyrande bilar till Night City – Cyberpunk 2077 får patch i dag

Robot
Självstyrande bilar till Night City – Cyberpunk 2077 får patch i dag

Är en loser baby. Har inget körkort.

#cyberpunk-2077

Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin blir ännu bättre... sugen på en tredje genomkörning.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Ett av de bästa spelen någonsin blir ännu bättre... sugen på en tredje genomkörning.

Jag har hållit mig långt bort från det här spelet pga osugen. Men nu finns det 'gratis' på ps+ och det verkar vara patchat till en njutbar upplevelse. Tror du det är dax att köra nu eller ska jag vänta några patcher till?

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Jag har hållit mig långt bort från det här spelet pga osugen. Men nu finns det 'gratis' på ps+ och det verkar vara patchat till en njutbar upplevelse. Tror du det är dax att köra nu eller ska jag vänta några patcher till?

Kan nog spela nu, dom senaste patcherna har varit QoL och bilar+cosmetics osv, inget faktiskt story content eller ombygge av spelmekanik, så skulle gissa att spelet är feature complete.

Medlem

Möjligen en dum fråga men illustrationen till den har artikeln, sitter hon i en cab? Finns det i spelet? Har jag missat något? Nu har jag inte spelat det på ett år så det har kanske kommit sen efter det.

Blev sugen på att spela om det igen.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Det ligger i tiden. Vi blir allt latare. När jag var ung så cyklade jag, använde mina benmuskler. Ungdomar nu åker elsparkcykel.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Jag testade första gången någon månad efter release och tyckte inte om det. Sen väntade jag tills Phantom Liberty släppts och testade igen. Kändes som ett helt annat spel. Fastnade direkt. Så jag tycket att det funkar hur bra som helst för tillfället.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem
Skrivet av demagog:

Möjligen en dum fråga men illustrationen till den har artikeln, sitter hon i en cab? Finns det i spelet? Har jag missat något? Nu har jag inte spelat det på ett år så det har kanske kommit sen efter det.

Länge sen jag körde en sist, men har inte Rayfield Caliburn skärmar som fönster, så du sitter "skyddad" men det upplevs som en cabriolet?

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Det har varit ett komplett och extremt bra spel länge. Jag körde det första gången på stadia och hade inte en enda bugg. Sedan köpte jag det på PC när dom sa att det var sista patchen, det har släppts några till efter det som bara gjort det ännu bättre. Patcherna kommer inte alls lika ofta nu så det kan hända att du får vänta länge innan det patchas igen. Jag hade sagt spela det nu och ha en underbar resa!

signatur

1# FZ Troll

CFW
Medlem

Tyvärr inte patchat det allra största problemet - en story som aldrig suger tag i en. Största problemet de o-roliga origin-stories som tvingar en in i roller som man inte vill. CD Projekt kan inte släppa sina förvalda karaktärer som man bara inte vill spela som (I’m looking at you Geralt)

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det ligger i tiden. Vi blir allt latare. När jag var ung så cyklade jag, använde mina benmuskler. Ungdomar nu åker elsparkcykel.

Jag cyklar fortfarande. Dessutom mindre brandrisk med en vanlig cykel 😄

Medlem

Synd att det tog slut med en expansion, den var grymt bra. Man märkte att de lärt sig göra bättre quests, bättre pacing överlag med phantom liberty.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av CFW:

Tyvärr inte patchat det allra största problemet - en story som aldrig suger tag i en. Största problemet de o-roliga origin-stories som tvingar en in i roller som man inte vill. CD Projekt kan inte släppa sina förvalda karaktärer som man bara inte vill spela som (I’m looking at you Geralt)

Håller helt med! Backstory-biten saknas/ betas av lite väl snabbt. Man får inte riktigt en förankring i världen med sin karaktär med tanke på hur storyn utvecklas. Med det sagt så är spelet helt klart värt att spela som det är nu. Skulle till och med hävda att det är värt fullpris fortfarande!

Medlem

Folk hissa upp denna patchen som att den skulle va nått enormt. Blev inte jätteimponerad över denna patchen nu när den släpptes nu pga det.

Medlem
Skrivet av demagog:

Det ser ut att vara en Villefort Alvarado V4FC 580 Playboy, den är iaf en cabriolet variant av Villefort Alvarado modellerna.
Men jag skulle gissa på att det är Villefort Alvarado V4FC 580 “Vato” varianten, den man kan få gratis i uppdraget “Beat on the Brat: The Glen”, det är uppdraget där du ska vinna i en boxing matrch emot César Diego Ruiz, en medlem i Valentinos.

Villefort Alvarado V4FC 580 “Vato”
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Villefort_Alvarado_%22Vato%22

Villefort Alvarado V4FC 580 Playboy
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Villefort_Alvarado_V4FC_580_Playboy

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Låt det vara. Det här spelet kommer aldrig bli bra.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Det ser ut att vara en Villefort Alvarado V4FC 580 Playboy, den är iaf en cabriolet variant av Villefort Alvarado modellerna.
Men jag skulle gissa på att det är Villefort Alvarado V4FC 580 “Vato” varianten, den man kan få gratis i uppdraget “Beat on the Brat: The Glen”, det är uppdraget där du ska vinna i en boxing matrch emot César Diego Ruiz, en medlem i Valentinos.

Villefort Alvarado V4FC 580 “Vato”
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Villefort_Alvarado_%22Vato%22
https://vulkk.com/wp-content/uploads/2024/01/Alvarado-V4FC-58...

Villefort Alvarado V4FC 580 Playboy
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Villefort_Alvarado_V4FC_580_Playboy
https://overplay.com.br/wp-content/uploads/2023/04/10-4-1024x...

Visst tusan! Matchen minns jag och storyn om den med. Jag spelade snällt så jag gav nog allt till honom och hans gravida flickvän.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Visst tusan! Matchen minns jag och storyn om den med. Jag spelade snällt så jag gav nog allt till honom och hans gravida flickvän.

Ja då får du ta å köpa den andra varianten, Villefort Alvarado V4FC 580 Playboy 😄
Jag brukar också välja att inte ta den bilen om jag spelar lite good guy.

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av John_Holme:

Folk hissa upp denna patchen som att den skulle va nått enormt. Blev inte jätteimponerad över denna patchen nu när den släpptes nu pga det.

Det kanske inte var så mycket nytt med självkörande bilar, men de här tre punkterna var väldigt viktiga om inte annat än sedda som utjämnande för alla tillverkares grafikkort (även för Nvidias utan DLSS eller FG).

• Added support for AMD FidelityFX Super Resolution 4 for compatible AMD GPUs. IMPORTANT: The FSR 4 option will not be available in the in-game settings until the supporting AMD driver is installed. Please note that the driver will be released at a later date.
• Added support for AMD FidelityFX Super Resolution Frame Generation 3.1 for compatible hardware. It can now be used in combination with any upscaler.
• Added support for Intel XeSS 2.0, with XeSS Frame Generation available on compatible hardware.

CP fick enbart stöd för FSR 3 FG förra året, trots att FSR 3.1 fanns ute. FSR 3.1 FG går att kombinera med alla uppskalningstekniker, men inte FSR 3, vilket innebar FSR 3-uppskalning för FG, och det var t o m tydligen så att den äjdre FSR 2.1-uppskalningen i spelet var bättre implementerad än den nya som följde med FSR 3. Om du inte hade vissa Nvidiakort fick du alltså välja mellan
1) bättre uppskalning utan FG, eller
2) FG med obligatoriskt sämre uppskalning.

Trots att alltså 3.1 fanns ute, som kunde ha kombinerats med ex vis XeSS-uppskalning. Det här fick mig att tvivla på opartiskheten hos CDPR att leverera det bästa för alla, men med den här patchen har de återupprättat sin heder. 😉

1
Skriv svar