LG 42" Full HD (LH3000)

Medlem
LG 42" Full HD (LH3000)

Yo!

Köpte en LG LH3000 från siba, när den var nedsatt 2000kr från 10 000kr ett tag sen. Tänkte höra ifall någon annan hade den, jag är lite skeptisk till bildkvaliten från tvn. Det kanske bara är jag som är nojig men det känns som spelen inte är så vackra som jag förväntade mig, visst kan det bero på spelet men det känns som om det är tvn som ligger bakom det.

Det är såklart ingen 20 000kr tv så jag förväntar mig ingen "WOW" kvalité men med tanke på att det är en inte så gammal tv så ska den ju vara rätt bra.

Google har dessvärre inte givit några bra resultat när man söker efter "reviews" på tvn. Därför letade jag mig hit.

Tack på förhand!

Medlem

Se till att du kör spelen i den upplösning som TV:n är avsedd för. Annars måste bilden skalas om vilket kan ge uselt resultat, i synnerhet på billigare modeller.

Medlem
Skrivet av asker:

Se till att du kör spelen i den upplösning som TV:n är avsedd för. Annars måste bilden skalas om vilket kan ge uselt resultat, i synnerhet på billigare modeller.

Yes, det vet jag. Själva PS3n kör den i 1080p och spelen kör den i sin egna inställning, 720p för de flesta om den upscalar vet jag inte, isåfall så gör tvn inte det eftersom den visar att signalen är 720p.

1
Skriv svar