Hög latency, nytt mobilt bredband. CS

Inaktiv
Hög latency, nytt mobilt bredband. CS

Tjena,
jag har nyss köpt ett nytt internet från ice.net eftersom telia bara kunde leverera 0.25 Mbit.
Nu har jag ca 1-2.8 Mbit.
När jag laddar hem och surfar går det snabbt, laddar hem i ca 100-300 kbit/s
Men när jag ska spela Ligger Min latency på ca 80-170.
Det är lika hög latency på bärbara som på stationära som jag kör kabel med, konstigt..
hjälp skulle vara till stor hjälp!

Medlem

bor du både långt från telestation och mast?

kan vara så att de går via samma station både det trådlösa och din fasta bredbandsanslutningen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag är överraskad att du inte fick högre ping ändå. Jag tror inte du kan vänta dig mycket bättre från ditt mobila bredband.

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

bor du både långt från telestation och mast?

kan vara så att de går via samma station både det trådlösa och din fasta bredbandsanslutningen

jag vet inte riktigt, men när vi hade telia så sa dom att det skulle kosta 2 miljoner kronor att bygga ut stationen så vi kunde få snabbare än 0.25, och det är ju rimligt..
men alltså hur kan det bli högre ping? för när jag hade telia så hade jag bara 0.25 och ladda bara hem i ca 30kbit,då hade jag ca 20-30 ping om ingen annan satt.

Inaktiv
Skrivet av asker:

Jag är överraskad att du inte fick högre ping ändå. Jag tror inte du kan vänta dig mycket bättre från ditt mobila bredband.

okej , det suger.. :\

Medlem
Skrivet av asgust:
Skrivet av bondmaster:

bor du både långt från telestation och mast?

kan vara så att de går via samma station både det trådlösa och din fasta bredbandsanslutningen

jag vet inte riktigt, men när vi hade telia så sa dom att det skulle kosta 2 miljoner kronor att bygga ut stationen så vi kunde få snabbare än 0.25, och det är ju rimligt..
men alltså hur kan det bli högre ping? för när jag hade telia så hade jag bara 0.25 och ladda bara hem i ca 30kbit,då hade jag ca 20-30 ping om ingen annan satt.

Behåll Telia-skiten då och använd det till att spela med och ditt mobila för allt annat. :3


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av asgust:
Skrivet av bondmaster:

bor du både långt från telestation och mast?

kan vara så att de går via samma station både det trådlösa och din fasta bredbandsanslutningen

jag vet inte riktigt, men när vi hade telia så sa dom att det skulle kosta 2 miljoner kronor att bygga ut stationen så vi kunde få snabbare än 0.25, och det är ju rimligt..
men alltså hur kan det bli högre ping? för när jag hade telia så hade jag bara 0.25 och ladda bara hem i ca 30kbit,då hade jag ca 20-30 ping om ingen annan satt.

Behåll Telia-skiten då och använd det till att spela med och ditt mobila för allt annat. :3

det skulle ju koosta skit mkt, först typ 200 för telia, sen typ 300 för icenet, palla det

Medlem

När jag tecknade mitt avtal med tele2s mobila bredband sa dom att hastigheten ska gå "upp" till 7mbit. Jag sa upp det redan efter första månaden för hastigheten låg på runt 500kb... Mobila bredband är rent skräp.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv
Skrivet av Vozk:

När jag tecknade mitt avtal med tele2s mobila bredband sa dom att hastigheten ska gå "upp" till 7mbit. Jag sa upp det redan efter första månaden för hastigheten låg på runt 500kb... Mobila bredband är rent skräp.

Ja , ska säga upp ice.net, suger skit mkt o spela på.

1
Skriv svar