Ingen ålning i dåligt sällskap

Robot
Medlem
Ingen ålning i dåligt sällskap

personligen tror jag det skulle vara knivigt svårt om defender snipers fick ligga ner och panga loss utan att man hadde chans att se dom ligga i någon snödriva

Jag gillart som det är, dock ända personliga nackdelen just nu som jag vill se ändrat är att man inte behöva blåsa ett helt mag på folk ibland innan dom dör.

Medlem

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

Inaktiv

Dåååååligt, jag vill kunna ligga ner och kramas med mitt sniper ju


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

DeM hAr InTe StÖd fÖr DeT i MoToRn...


signatur

The King is Back

Medlem

Detta är ju inte direkt någon nyhet, utan bekräftades ju för länge sedan.

Medlem

fan va trist att dem begränsar valmöjligheterna i spel mer och mer nuförtiden.
Det är som om dem har hyrt in dem lataste kodarna och sen försöker strypa budgeten mer och mer

Medlem
Skrivet av FortuN:

DeM hAr InTe StÖd fÖr DeT i MoToRn...

Det skulle alltså inte gå att få in i motorn överhuvudtaget hur mycket de än försökte?

Ha-ha-ha-ha-ha.

Medlem

Samma med BF2 man får dra loss ett helt man innan det dör ibland, hitboxarna är helt löjligt dåliga.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Skönt att slippa prone.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

inget man igentligen tänker på när man spelar.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av FortuN:

DeM hAr InTe StÖd fÖr DeT i MoToRn...

Det skulle alltså inte gå att få in i motorn överhuvudtaget hur mycket de än försökte?

Ha-ha-ha-ha-ha.

Inte om man inte kan hantera det man Joebbar meed


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av FortuN:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av FortuN:

DeM hAr InTe StÖd fÖr DeT i MoToRn...

Det skulle alltså inte gå att få in i motorn överhuvudtaget hur mycket de än försökte?

Ha-ha-ha-ha-ha.

Inte om man inte kan hantera det man Joebbar meed

Inte stöd då eller? Dummaste jag hört. Finns andra anledningar till detta. Dolphindivers är pain in the ass.

Medlem

NO LOSS HERE. Bara skönt, jobbigt med alla som pronar i BF2 direkt när de möter en fiende i närstrid.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jasså det kanske tog det slut på knappar på konsoll-kontrollerna? Bra jobbat DICE... osv.

Medlem

Dåligt att ta bort prone.
Iof kan man ju hoppa och skjuta så. Tyvärr mister man ju möjligheten att hoppa-ducka-ligga-skjuta i luften. Nu blir det bara hoppa-ducka-skjuta. Nåja, jag vänjer väl mig, men det skulle vara skönt att ha det som sniper. Dom kanske skulle kunna lägga det enbart för sniperklassen eller något.

Medlem

Det enda jag ser som ett minus i detta spel efter testat betan annars skitbra spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Prone för f-n!!! Hur ska man kunna gömma sig från apache helikoptrar då?

Medlem

FY FAN VA DÅLIGT!

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

MW2 har det och det är en långsamt skitspel?? haha.. som sagt BFBC2 trodde alla skulle vara den spel som kunde slå MW2 men efter ett tag när det börjar närma sig släpp så kommer mer och mer negativa saker upp.

Medlem

Tycker inte prone var något som enbart krypskyttarna hade nytta av. Man vill gärna kunna lägga sig ner när man rycker fram och blir beskjuten och har dåligt med högt skydd omkring sig.

Man känner sig verkligen som en sårbar måltavla när man hukar runt på slagfältet när granater och kulor viner förbi skallen. Ju närmre marken jag kommer desto mer säker känner jag mig :).

Men det är ingen gamebreaker. Jag har redan vant mig vid att bara kunna ducka.

Medlem

Jag saknade prone dom första 1-2 timmarna jag spelade betan, nu är jag rank 10 och tänker inte på det längre, tror nog att det skulle bli tråkigare med prone nu faktiskt

Bästa spelet på länge, trotts att det är en beta är det bättre än många spel.

Fullversionen i mars kommer utan tvekan att hamna i min Top 5.

Medlem

Och det bästa av allt förresten; din fiende kan inte prona!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

BRA! Snipers är tillräckligt irriterande ändå! Campers kan förstöra ett helt spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Mikzarn:

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

MW2 har det och det är en långsamt skitspel?? haha.. som sagt BFBC2 trodde alla skulle vara den spel som kunde slå MW2 men efter ett tag när det börjar närma sig släpp så kommer mer och mer negativa saker upp.

Du jämför med MW2 ett quake på steroider där små banor mixas med snabbt gameplay seriöst.. prone har tagits bort pga att det är gamebreaking i BFBC2 inte för att jävlas med folk eller för att dem är lata.

Seriöst vem fan går och säger att dem är LATA? dem bygger för i helvete ett spel...

Citat:

Samma med BF2 man får dra loss ett helt man innan det dör ibland, hitboxarna är helt löjligt dåliga.

Hitboxar , hmm det var länge sedan sådana användes.. funkar inte riktigt så i dagens spel.

Anyway pröva hardcore mode istället, ger spelet precis det damage system som normal mode borde haft.

Dvs helt underbart.

Inaktiv

Kommer det att finnas ett hardcore-mode i BC2?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Fan va gött!

Medlem
Skrivet av Pliskin (Amöban):

Kommer det att finnas ett hardcore-mode i BC2?

Ja.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av FortuN:

DeM hAr InTe StÖd fÖr DeT i MoToRn...

Jo DeT HaR DeM, DeT HaR TiLl OcH MeD TeStAtS MeN EfTeRsOm DeT InTe FuNkAr Så BrA På En KoNsOll KoPpLaD TiLl En SkEtEn TjOcK-Tv I LåG UpPlÖsNiNg Så FöRsTöR DiCe MöJliGhEtEn TiLl EtT BrA SpEl På Pc.

Som det är nu så finns det campers och snipers överallt så att ta bort "prone" hjälpte inte ett dugg mot det.

För att göra saken värre så blir det nu svårt att ta skydd mot prickskyttar eftersom ditt huvud eller t.o.m. din överkropp är fullt synlig över t.ex. de låga betongsuggorna som vore helt perfekta att ta skydd bakom annars.

Frågor på det?

Medlem

Som många redan sagt, så sakna man prone dom första stunderna med spelet, efter ett tag så vänjer man sig och jag tycker faktiskt att spelet är bättre utan prone. Delvis för man slipper alla som gör Dolphindives, men allra mest för att det känns som att det höjer tempot ytterligare ett steg. Precis som att miljöer är förstörbara.

När man har lite skydd och när väggar och saker går isönder. Då finns det bara en sak att göra, springa eller "rusha".
Paniken av att ditt skydd blev söndersprängt bakom ryggen på dig, är vad som gör detta slagfält så snabbt och adrenalinfyllt. En god soldat rör sig taktiskt och agerar snabbt.

Personligen tycker jag att Bad Company 2 är fruktansvärt bra och beroendeframkallande. I väntan på Battlefield 3, är det här en värdig "uppföljare" till Battlefield 2. Det har bättre tempo, och mer action. Spelglädjen är enorm för mig, då jag älskar adrenalinet som framstår när man är som mest jagad.

Om jag ska flika in med någon kritik så är det styrkan på vissa vapen. Tycker att Maskingevären som medics är utrustade med borde kunna göra lite mera skada, samt assault klassens gevär. Men det är väldigt lite höjning isf. Snipern tycker jag ligger bra i skada, då ett direkt headshot fäller en soldat. Två i västen är lagom.

Btw, någon annan än jag som älskar "gravitationen" på kulorna? Urläckert att skjuta med krypskyttegeväret på långt avstånd och se hur kulan seglar ner rätt i huvudet på fienden. Lika häftigt varje gång

Tack för mig.
Vi ses på fältet!


signatur

Nämen!

Skriv svar